03_17_081, 03_16_061 a 03_16_062 Soutěžní projekty na podporu rovnosti žen a mužů v ČR mimo hl. město Prahu Soutěžní projekty na podporu rovnosti žen a mužů v hl. městě Praze
KLUB
Vážení příjemci,
fórum pro výzvy č. 61 a 62 v současné chvíli není pravidelně administrováno. V případě dotazů, jejichž rychlé zodpovězení je důležité pro realizaci Vašeho projektu, se prosím obracejte prostřednictvím depeší na své projektové manažery. Ve výjimečných případech můžete využít i další kontaktní údaje (mailovou adresu nebo telefon), které Vám projektový manažer zaslal depeší.
Děkujeme za pochopení.
tým výzvy č. 61/62.
_______________________________________________________________________________________________
Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor realizace programů ESF – adaptabilita a rovné příležitosti, si vás dovoluje pozvat na seminář pro příjemce k výzvám na podporu projektů zaměřených na rovné příležitosti žen a mužů.
Termíny:
- 14. 12. 2016 09:30 - 15:00 - Praha
- 04. 01. 2017 10:00 - 15:30 - Olomouc
- 09. 01. 2017 09:30 - 15:00 - Praha
Místa konání:
Praha
MPSV ČR, Na Poříčním právu 1, Praha 2, zasedací místnost ve druhém patře
Kapacita: 45 míst
Olomouc
KÚ Olomouckého kraje, Jeremenkova 40a, 779 11 Olomouc, zasedací místnost v prvním patře
Kapacita: 45 míst
Pravidla účasti:
Seminář je určen pouze příjemcům ve výzvách č. 061 a 062 OPZ, přednostně pro příjemce s termínem zahájení realizace projektu od 1.1.2017 a dříve.
Z každé organizace je možné přihlásit 2 osoby.
Registrace je možná zde.
Pro přihlášení na seminář je nutné být registrovaným uživatelem www.esfcr.cz (z důvodu odstranění duplicit při přihlašování a podobně).
Vyhledávání v klubu
Otázka: Osvětová kampaň-téma 3 - přímé náklady
Dobrý den, chtěla jsem si ověřit chápání osvětové kampaně v rámci přímých nákladů u tématu č. 3.
Z odpovědí na dotazy pro mne vyplývá, že pokud kampaň bude kampaní v klasickém slova smyslu tj. zaměřena na osvětu (různé formy tj. elektronická médie, osobní prezentace, letáky atp.) tak se jedná o nepřímý náklad? Četla jsem dotaz, kde kampaň měla prokazatelně mít vliv na nové způsoby práce zaměstnavatelů (téma 2).
Je možné za praktický dopad považovat to, že muži např. prohlásí, že je kampaň "zasáhla" tj. četli článek, vzali si leták a pak se podívali na web a přihlásili na nějakou prezenční vzdělávací aktivitu projektu tj. např. seminář. Popř. vyplní nějaký dotazník s posouzení stavu "před" a "po" oslovení - např. před oslovením kampaní a zapojením do projektu jsem se doma zapojoval do činností x, y a nyní do x, y, z, a, b atp.?
Nedokáži si u tématu 3 představit, jak by měřitelně mohlo dojít k vyššímu zapojení mužů do péče o děti, pokud bychom nechtěli např. jako jediný možný způsob tohoto vyššího zapojení považovat to, že muž nastoupí na rodičovskou dovolenou. Ale na tuto oblast nechceme náš projekt zaměřit, jde nám o každodenní vyšší intenzitu zapojení mužů. Kampaň by měla být jednou z 5 klíčových aktivit.
Na druhou stranu osvětová kampaň je dost finančně náročná a nelze jí hradit 100% z NN, to by na nic jiného v NN již nezbyly prostředky.
Děkuji za přiblížení Vašeho pohledu na to, jaké mají být výstupy kampaně v tématu 3, aby jí bylo možné zařadit do přímých nákladů.
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Dobrý den,
je tedy vhodnou aktivitou například aktivita "otcovského centra", kam budou otcové s dětmi docházet po práci a účastnit se zde s dětmi nějakých aktivit ("společné kreslení obrázků pro maminku, aby mezitím co kreslíme mohla podnikat")? Nebo je vhodnou spíše aktivita, kdy tatínkové v otcovském centru budou mít někoho na hlídání dětí a mezi tím, co si děti budou hrát spolu a s vychovatelkou, tatínkové se budou vzdělávat v rodičovských kompetencích, případně jsou možné obě aktivity...
Děkuji
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
oblast 3 je zaměřena na vyšší míru zapojení mužů do péče o děti. V žádném případě se nejedná o oblast, která by mířila výhradně na vyšší počet mužů na RD či MD. Na druhou stranu se OPZ, IP 1.2 musí zaměřovat na trh práce a především zapojení rodičů s malými dětmi na trh práce. To je třeba mít na paměti, pokud budete pracovat s oblastí 3.
U úspěšné kampaně mohou nasta 2 výsledky:
1) Je-li kampaň zaměřena na zařízení služeb péče o děti, potom na základě Vaší adresné kampaně dojde ke zvýšení zastoupení mužů mezi pečujícími osobami. Není tedy žádoucí provádět plošnou kampaň, ale spíše kampaň přímo zaměřenou na konkrétní zařízení.
2) Je-li kampaň zaměřena na muže jako rodiče, potom by úspěšný osvětový projekt měl muže více zapojit do péče o dítě např. po práci s cílem, aby se matka mohla bez sebemenších obav zapojit do pracovní činnosti, byť by to bylo jen na DPP nebo jako OSVČ na vedlejší činnost. Tím, že muž matce uvolní ruce, ta nepřijde o kontakt se zaměstnavatelem nebo i jinak s pracovním trhem.
To, že si muž přečte článek, neznamená, že změnil své smýšlení, příp. jednání, ale my bychom rádi, aby osvěta měla nějaký efekt. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že klasická marketingová kampaň (PR články, billboardy, letáky apod.), u které nelze doložit konkrétní výsledky, spadá do NN.
Ilona Johnová
Dobrý den,
možné je obojí.