Dobrý den,
ráda bych se dotázala, zda v rámci aktivity B, u aktivit směřujících k přípravě uživatelů služeb na přestěhování a k zapojování do komunity je možné do přímých nákladů rozpočtu projektu zahrnout také náklady na vstupné a cestovné klientů.
Pokud ano, v jaké kapitole - Přímá podpora?
Je v rámci těchto aktivit je cestovné a vstupy zaměstnanců žadatele způsobilé?
Děkuji
Vaculová
Dobrý den paní Vaculová,
v případě klientů služby: Klienti služby nejsou cílovou skupinou výzvy č. 66, tzn. že uváděné cestovné a vstupné by nebylo ani způsobilým výdajem v projektu. Výzva je zaměřena do procesů uvnitř dané služby, tedy na organizaci a její zaměstnance.
v případě zaměstnanců dané služby: Na Váš dotaz nelze jednoznačně odpovědět, jelikož je otázka přiliš nekonkrétní, není jasné o jaké vstupné se jedná, atd.
Obecně lze ale říci, že veškeré plánované náklady je nutné v žádosti konkrétně popsat, tedy i v případě vstupného platí, že by z žádosti mělo být zřejmé pro které pracovníky je vstupné určené, na jakou akci, aby bylo možné posoudit, zda je to pro projekt relevantní s ohledem na způsobilost výdajů (a v kontextu konkrétní klíčové aktivity dle bodu B výzvy), zda se jedná o člena RT anebo člena cílové skupiny.
V případě aktivity B nepodporujeme přímo práci či vytvoření místa pracovníka v přímé péči apod., z projektu ale lze financovat jeho vzdělávaní a zapojení do procesu transformace s důrazem na vytváření metodik, pracovních postupů apod. Pokud se jedná o poplatky, které by hradili pracovníci v přímé péči nebo jiní zaměstnanci mimo RT projektu – je důležité výdaj řádně zdůvodnit v návaznosti na klíčovou aktivitu (v souladu s bodem B výzvy). Pokud by pak šlo o poplatek za vstup na odbornou akci/přednášku apod. zaměstnance poskytovatele (jedná se o CS projektu) lze toto rozpočtovat v kapitole přímá podpora. Pokud by se jednalo o konferenční poplatek člena RT (který patří do PN) může být poplatek rozpočtován v nákupu služeb.
S pozdravem
Tereza Zahálková
Komentáře k otázce