Sdílet
Dobrý den,
územím dopadu při podpoře cílové skupiny jednotlivců je místo jejich bydliště nebo převažující místo výkonu jejich práce. Pokud tedy podpořené osoby spadají do cílové skupiny projektu a mají trvalé bydliště mimo území Prahy, poté by mělo být možné využití pracovního místa v Praze. Cílovou skupinou jsou zde osoby, které z projektu získávají podporu (tedy osoby absolvující aktivity projektu a čerpající mzdový příspěvek), nikoli podniky, kam budou klienti - osoby z cílové skupiny - umístěni na pracovní místa. V monitorovací zprávě by bylo vhodné uvést zdůvodnění výběru pracovních míst v Praze a nikoli v regionu, ve kterém se je projekt realizován (z důvodu dostupnosti, pracovního zaměření atd.)
Kontaktujte prosím svou kontaktní osobu projektu, která má přehled o Vašem projektu a může tak skutečnost s konkrétní znalostí projektu zhodnotit.
S pozdravem
Lenka Ryjáčková, externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,V projektu máme zařazenu aktivitu na podporované umístění CS na volná či stávající pracovní místa. Pokud cílová skupina splňuje veškeré charakteristiky pro svou uznatelnost, ale ve finále po úspěšném absolvování kurzu se nám pro ni nabídne volné místo na území Prahy, či na pozici, která je částečně v Praze vykonávána – je možné pro takovéto místo využít mzdové příspěvky? Nebo je nutné takové místo odmítnout navzdory tomu, že sám zaměstnavatel není cílovou skupinou a získává podporu pouze ve formě de-minimis.
Děkuji Novák
Autor: NOVAK_J_1
Sdílet
Vážení příjemci,
abychom Vám, jako příjemcům finanční podpory z OP Lidské zdroje a zaměstnanost - oblast podpory 3. 4. Rovné příležitosti žen a mužů a slaďování pracovního a rodinného života, napomohli k hladkému průběhu realizace Vašeho projektu, dovolujeme si Vám zaslat přehled, jak postupovat při kontaktu s administrátory Vašich projektů a při řešení případných problémů.
1) V první řadě se s případnými dotazy vždy obracejte přímo na Vaši kontaktní osobu . Jméno, e-mailovou adresu a telefonní číslo Vaší kontaktní osoby naleznete v průvodním dopise k Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Alternativně je rovněž možnost využít email podpora34-51@ea-oplzz.cz. Při komunikaci vždy uvádějte registrační číslo Vašeho projektu.
2) V případě, že se domníváte, že Váš požadavek či dotaz nebyl kontaktní osobou správně či dostatečně vyřešen, využijte možnosti reklamovat postup či rozhodnutí prostřednictvím reklamační hotline ea.reklamace@ea-oplzz.cz. K Vašemu e-mailu vždy přiložte dosud zaslanou korespondenci.
3) V případě, kdy ani vyřízení reklamace nepovažujete za uspokojivé, můžete kontaktovat pracovníky Řídícího orgánu prostřednictvím adresy rovneprilezitosti@mpsv.cz. K Vašemu e-mailu vždy přiložte korespondenci zaslanou na výše uvedené kontaktní adresy.
Děkujeme a přejeme mnoho úspěchů při realizaci Vašeho projektu.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Prezentace ze semináře pro příjemce výzvy č. 76, více zde:
http://www.esfcr.cz/file/8437/display/
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den
Pro jednu naši aktivitu je cílovou skupinou výše uvedená. Projekt nezakládá veřejnou podporu. Kde je hranice toho, kdo je účastnící, aniž by vznikala veřejná podpora? Do aktivit projektu se hlásí:
- ženy, které nemají vydaný ŽL (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ pozastavený (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost však není vykonávána - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost je vykonávána, ale plánují zahájit aktivity na právnickou osobu - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
Děkuji za pomoc, B. Čechová
Odpověď:
Dobrý den,
veřejná podpora v případě začínajících podnikatelek vzniká v případě, že fyzická osoba má aktivní živnostenský list. Aniž by vznikala veřejná podpora lze ve Vašem případě do cílové skupiny zahrnout ženy, které nemají vydaný živnostenský list a ženy, které mají pozastavenou činnost, tj. pozastavený živnostenský list na Živnostenském úřadě. Ženy s živnostenským listem, který není pozastavený však lze do cílové skupiny zahrnout pouze za předpokladu, že budou čerpat veřejnou podporu.
S pozdravem
Lenka Mikešová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dotaz k cílové skupině - ženy začínající podnikání a samostatnou výdělečnou činnost.
Dobrý den
Pro jednu naši aktivitu je cílovou skupinou výše uvedená. Projekt nezakládá veřejnou podporu. Kde je hranice toho, kdo je účastnící, aniž by vznikala veřejná podpora? Do aktivit projektu se hlásí:
- ženy, které nemají vydaný ŽL (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ pozastavený (to je OK)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost však není vykonávána - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
- ženy, které mají vydaný ŽL, ale na ŽÚ není pozastavený, živnost je vykonávána, ale plánují zahájit aktivity na právnickou osobu - doloží čestným prohlášením (je to ještě OK?)
Děkuji za pomoc, B. Čechová
Autor: BCECHOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jakým způsobem je možné dokládat hlídání dítěte a tedy nárokovat příspěvek z projektu. Vím, že někde na semináři zazněla i možnost čestného prohlášení, ale nedokážu již dohledat nic v písemné podobě, o co bych se mohla opřít.
1. Je nutné, aby dítě bylo hlídáno komerčně a měli jsme doklad o zaplacení hlídání?
2. Nebo může být dítě hlídáno i kamarádkou, babičkou apod., které účastnice projektu zaplatí za hlídání a poté např. na základě čestného prohlášení této osoby jí bude příspěvek proplacen z projektu (je pak nějaký vzor tohoto čestného prohlášení?)?
Děkuji za odpovědi.
Odpověď:
Dobrý den,
příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby může být použit pro úhradu nutných nákladů (ve výši místně obvyklé) spojených s péčí o děti nebo jiné závislé osoby.
Pokud zajistíte hlídání dítěte tak, že využijete služeb např. hlídací agentury nebo jednorázové školky, jsou tyto výdaje považovány za nutné výdaje a je možné si je z projektu nárokovat.
V případě zajištění hlídání dětí např. jiným rodinným příslušníkem jsou však za nutné náklady považovány např. doprava na místo hlídání, náklady na stravování po dobu hlídání dítěte a další nutné náklady, případně prokázaná ušlá mzda. Nelze však uhradit odměnu za péči o dítě vyplacenou tzv. na ruku a to ani doložením čestného prohlášení. Čestné prohlášení může sloužit jako náhrada ztraceného dokladu nebo jako doložení ušlé mzdy, pokud není možné tuto skutečnosti jinak dokázat. Prokazování výdajů čestným prohlášením doporučujeme vždy předem konzultovat s kontaktní osobou Vašeho projektu na straně Externího administrátora. Oficiální vzor čestného prohlášení není, ale v případě zájmu Vám může Vaše kontaktní osoba zaslat neoficiální vzor čestného prohlášení.
S pozdravem
Lenka Mikešová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jakým způsobem je možné dokládat hlídání dítěte a tedy nárokovat příspěvek z projektu. Vím, že někde na semináři zazněla i možnost čestného prohlášení, ale nedokážu již dohledat nic v písemné podobě, o co bych se mohla opřít.
1. Je nutné, aby dítě bylo hlídáno komerčně a měli jsme doklad o zaplacení hlídání?
2. Nebo může být dítě hlídáno i kamarádkou, babičkou apod., které účastnice projektu zaplatí za hlídání a poté např. na základě čestného prohlášení této osoby jí bude příspěvek proplacen z projektu (je pak nějaký vzor tohoto čestného prohlášení?)?
Děkuji za odpovědi.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
první zálohová platba na váš projekt byla včera proplacena. Platba by tak měla být připsána na váš účet každým dnem.
S pozdravem
Zuzana Syslová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den
Máme řádně podepsanou smlouvu o realizaci projektu, 1.6 byl projekt zahájen, do 30 dní nám měla dorazit zálohová platba, zatím nedorazila. Kontaktovali jsme projektového manažera externího administrátora, zatím nemáme žádnou reakci. Prosím o informace.
Děkuji, Čechová
CZ.1.04/3.4.04/76.00235
Autor: BCECHOVA
Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se za vzniklé komplikace, pro zaslání elektronických podkladů prosím využijte e-mail: jarmila.svobodova@ea-oplzz.cz. Dotazy zaslané na e-mail podpory jsou pravidelně zodpovídány do 3 pracovních dní a odpověď by Vám v tomto termínu byla zaslána.
Osobní předání podkladů je jednou z možných variant, adresa Vám byla sdělena kolegy z Call Centra.
Za vzniklé problémy se ještě jednou omlouvám.
S pozdravem
Ing. Jarmila Svobodová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
obracím se na Vás s prosbou... Dostali jsme vyrozumění o schválení žádosti o finanční podporu z OP LZZ na grantový projekt „Žijeme a pracujeme na Vysočině - zavádění prorodinných opatření do personální politiky příspěvkových organizací Kraje Vysočina v kontextu rodinné politiky kraje“ CZ.1.04/3.4.04/76.00238 a musíme doložit požadované přílohy a textová doplnění. V dopise je uvedeno, že máme vše v elektronické podobě poslat na e-mail dita.hulova@ea-oplzz.cz. Jakýkoliv mail, který na tuto adresu zašlu, se mi vrací jako nedoručitelný. Můžete mi prosím sdělit další postup - nový e-mail ke komunikaci atp.? Kontaktovala jsem ještě i univerzální adresu podpora34-51@ea-oplzz.cz, ale též bez odpovědi. Neradi bychom prošvihli termín daný ve vyrozumnění tzn. dodat vše do 1.6.2012. Dále jsme kontaktovali call centrum externího administrátora a ti nám nebyli schopni poskytnout žádné informace, proto volíme tuto cestu. Dále nám sdělili, že je možné podklady doručit i osobně, tak bereme tuto informaci za relevatní.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou... Dostali jsme vyrozumění o schválení žádosti o finanční podporu z OP LZZ na grantový projekt „Žijeme a pracujeme na Vysočině - zavádění prorodinných opatření do personální politiky příspěvkových organizací Kraje Vysočina v kontextu rodinné politiky kraje“ CZ.1.04/3.4.04/76.00238 a musíme doložit požadované přílohy a textová doplnění. V dopise je uvedeno, že máme vše v elektronické podobě poslat na e-mail dita.hulova@ea-oplzz.cz. Jakýkoliv mail, který na tuto adresu zašlu, se mi vrací jako nedoručitelný. Můžete mi prosím sdělit další postup - nový e-mail ke komunikaci atp.? Kontaktovala jsem ještě i univerzální adresu podpora34-51@ea-oplzz.cz, ale též bez odpovědi. Neradi bychom prošvihli termín daný ve vyrozumnění tzn. dodat vše do 1.6.2012. Dále jsme kontaktovali call centrum externího administrátora a ti nám nebyli schopni poskytnout žádné informace, proto volíme tuto cestu. Dále nám sdělili, že je možné podklady doručit i osobně, tak bereme tuto informaci za relevatní. Přeji pěkný denmartina hajná
Autor: HAJNA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den,
je možné proplácet náklady za partnera s finanční účastí z účtu příjemce dotace, aniž by došlo k případnému poslání zálohy na náklady partnerovi na jeho účet nebo zaplacení nákladů partnerovi na základě vystavené faktury od partnera. Týkalo by se to nákladů za mzdy a pak zařízení a vybavení v projektu - tzn. všechny náklady by šly přímo z účtu příjemce a ne partnera.
Děkuji. Šebelová Lenka
Odpověď:
Dobrý den,
pokud je partner partnerem s finančním příspěvkem je finanční vypořádání mezi příjemcem a partnerem předmětem smlouvy o partnerství, kde je uvedeno, že náklady vynaložené při realizaci projektu mohou být hrazeny partnerovi/partnerům dvěma způsoby:
a) v případě, že příjemce poskytne partnerovi zálohu, bude partner povinen/budou partneři povinni využívat k úhradě svých nákladů včetně plateb dodavatelům této zálohy. Další zálohu však příjemce není oprávněn poskytnout do doby, než bude tato záloha vyúčtována. Zálohu je příjemce povinen poskytnout partnerovi/partnerům nejpozději do 10 pracovních dnů od připsání části dotace na účet příjemce[1],
b) v případě, že partnerovi/partnerům není poskytnuta záloha, je partner povinen/jsou partneři povinni uhradit své náklady včetně plateb dodavatelů nejprve ze svých finančních prostředků a teprve poté požádat příjemce o proplacení výdajů z prostředků dotace.
Pro úhradu výdajů partnera byste tedy měli využít jedné z těchto možností.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Administrátor Řídícího orgánu
Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
je možné proplácet náklady za partnera s finanční účastí z účtu příjemce dotace, aniž by došlo k případnému poslání zálohy na náklady partnerovi na jeho účet nebo zaplacení nákladů partnerovi na základě vystavené faktury od partnera. Týkalo by se to nákladů za mzdy a pak zařízení a vybavení v projektu - tzn. všechny náklady by šly přímo z účtu příjemce a ne partnera.
Děkuji. Šebelová Lenka
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
děkuji Vám za odpověď a prosím ještě o upřesnění:
ad 1. Dostala jsem informaci, že u pronájmu prostor centra na celou dobu projektu je možné využít výjimku ze zákona podle par. 18 a 19, tedy u vybraných prostor přímo vstoupit do jednání s pronajímatelem bez výběrového řízení. Je to tak, prosím?
Pak uděláme výběrové řízení na bod 2., tedy na pronájmy místnosti na školení, tréninky a kulaté stoly v hodnotě 295.000 Kč, tedy podle pravidel pro zakázky 200-800 tis. Kč. Je to tak správně?
Pronájmy sálů na konference, tj. 2 x 10.000 Kč, můžeme nechat bez VŘ? Potřebujeme si vybrat vhodné umístění a rádi bychom je také udělali na dvou různých místech. Jsou to jednorázové, na sebe nenavazující akce, které se konají s rozestupem téměř 3 let. Skutečně je nutné udělat VŘ a vybrat jednoho dodavatele na obě konference?
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den!
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na výběrové řízení.
V projektu máme naplánovaná dvě oddělená výběrová řízení na pronájmy:
1. Pronájem prostor poradenského a vzdělávacího centra, který je po celou dobu projektu, tj. 36 měsíců, celkem za 480.000 Kč bez DPH.
2. Pronájem školicí místnosti, která je využívána jen ve dnech školení a kulatých stolů, tj. asi 80 dnů za projekt, celkem za 295.000 Kč bez DPH.
Můžeme tato dvě výběrová řízení realizovat takto každé zvlášť?
Můžeme v obou oslovit stejné dodavatele?
A může obě výběrová řízení vyhrát stejný dodavatel?
Dále máme ještě 20.000 Kč na pronájem konferenčního sálu na realizaci konference na začátku a na konci projektu. Můžeme tento pronájem řešit přímo oslovením dodavatele? Důležité je totiž umístění, je to nárazová, jednorázová akce.
Děkuji za odpovědi.
Odpověď:
Dobrý den,
dle metodického pokynu pro zadávání zakázek musí být předmětem jedné zakázky všechna obdobná a spolu související plnění, která zadavatel zamýšlí zadat v rámci realizace projektu. Měli byste tedy vyhlásit jedno výběrové řízení na všechny pronájmy s tím, že zakázku je možné rozdělit na části a umožnit tzv. dílčí plnění. Můžete oslovit stejné dodavatele, pokud jsou vhodnými dodavateli, s tím, že se mohou přihlásit pouze na jednu část zakázky nebo na více částí.
Stejný dodavatel může vyhrát za předpokladu, že podá nabídku na všechny části, splní daná kritéria a při hodnocení nabídek bude nejlepší.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Administrátor Řídícího orgánu
Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Poslední místa na seminářích pro příjemce výzvy č. 76. Upozorňujeme, že další semináře pro příjemce výzvy č. 76 již probíhat nebudou!!
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na výběrové řízení.
V projektu máme naplánovaná dvě oddělená výběrová řízení na pronájmy:
1. Pronájem prostor poradenského a vzdělávacího centra, který je po celou dobu projektu, tj. 36 měsíců, celkem za 480.000 Kč bez DPH.
2. Pronájem školicí místnosti, která je využívána jen ve dnech školení a kulatých stolů, tj. asi 80 dnů za projekt, celkem za 295.000 Kč bez DPH.
Můžeme tato dvě výběrová řízení realizovat takto každé zvlášť?
Můžeme v obou oslovit stejné dodavatele?
A může obě výběrová řízení vyhrát stejný dodavatel?
Dále máme ještě 20.000 Kč na pronájem konferenčního sálu na realizaci konference na začátku a na konci projektu. Můžeme tento pronájem řešit přímo oslovením dodavatele? Důležité je totiž umístění, je to nárazová, jednorázová akce.
Děkuji za odpovědi.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
můj projekt zahrnuje provoz 3 školek pro matky účastné na aktivitách projektu.1 školka (pro jednu ze dvou cílových skupin projektu) je plánována v Opavě, daší 2 školky (určené pro druhou z cílových skupin projektu) jsou plánovány do Ostravy a Karviné.
1. V Benefitu mám pro řízení jejich provozu pozici "Vedoucí služeb péče o dítě" na celý úvazek. Osoba pro tento post je v Benefitu uvedena jmenovitě. Vzhledem na rozmístění školek a vzhledem k tomu, že školka v Opavě je určena pro jinou cílovou skupinu než zbývající 2, bude z organizačních důvodů lepší, když tato osoba bude provoz školek v Ostravě a Karviné řídít jen po metodické stránce a přímým řízením těchto školek pověří někoho s bydlištěm v této oblasti. Domluvil jsem se s ní, že zkrátím její úvazek na 0,6 a na zbývajících 0,4 úvazku vytvořím novou položku rozpočtu "pověřený vedoucí služeb péče o dítě pro cílovou skupinu 1". Podle mne jde o nepodstatnou změnu (vytvoření nové položky a přesun v rámci kapitoly), s ohledem na to že osoba je v Benefitu uvedena jmenovitě, chci tuto svou doměnku potvrdit.
2. Pokud budu chtít školku, která podle popisu aktivity "Další odpora žen z cílové skupiny 1 včetně služeb péče o dítě" má být umístěna v Karviné, realizovat namísto v Karviné v Havířově, protože jsem tam sehnal vhodný prostor a navíc tam v mezičase naše organizace začala působit, je to podstatná nebo nepodstatná změna ? Podotýkám, že Havířov je podle kapitoly 6 Benefitu, oddílu "Místo realizace NUTS 5", do projektu zařazen stejně jako Karviná. Někde jsem četl (už nevím kde, informací jsou přehršle), že změna způsobu realizace aktivity je nově podstatnou změnou, i když se nedotkne plnění MI a naplňování cílů a smyslu projektu, pak by tedy asi jin než Benefitem avizované místo zřízení uvedeného zařízení bylo změnou podstatnou (?)
Děkuji, Jan Houdek
Dobrý den,
abychom mohli Váš dotaz řádně posoudit a zaslat Vám konkrétní odpověď, budeme potřebovat registrační číslo Vašeho projektu. Prosíme tedy o uvedení registračního čísla, které můžete spolu s dotazem zaslat na email podpory podpora34-51@ea-oplzz.cz a my Vám zašleme odpověď. Pokud preferujete komunikaci přes ESF forum, tak prosíme o uvedení registračního čísla na toto forum.
Předem děkujeme za spolupráci!
S pozdravem
Externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA