Výzva C2 – Podpora standardizace OSPO – klub pro žadatele UZAVŘENO
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Zařízení, veřejná podpora UZAVŘENO
Dobrý den,
chtěl bych Vás tímto požádat o odpověď na několik otázek k vyhlášené výzvě C2.
1. Počet kusů zařízení nakupovaných v rámci projektu (např. notebooky, tiskárny) by se měl rovnat součtu úvazků v realizačním týmu, pokud bude nákup hospodárný a účelný. Pokud budeme mít v realizačním týmu 1,5 úvazku, je možné zakopit 2 kusy zařízení (např. 2 notebooky) s tím, že na jeden by byla v rozpočtu projektu vyčleněna celá maximální částka na nákup (15 730,- Kč) a na druhý pak částka odpovídající 0,5 úvazku (7 865,- Kč)? Nebo je v tomto případě možné pořízení pouze jednoho kusu, tedy vždy za jeden celý úvazek?
2 Je možné pořídit pro jednoho pracovníka (1 úvazek) zároveň notebook a tablet?
3. Je možné zařadit do rozpočtu projektu v plné výši také vzdělávání a supervizi pro pracovníky OSPOD, kteří nemají plný úvazek pro agendu OSPOD (např. vedoucí pracovníci)?
4. Je nutné vyplňovat záložku v Benefit 7 "VP/podpora de minimis", konkrétně pak údajů k posouzení projektu z hlediska veřejné podpory, když projekty v této výzvě nezakládají veřejnou podporu?
Předem Vám děkuji za odpovědi.
S pozdravem
Jan Bárta
Komentáře k otázce
Dobrý den,
do rozpočtu uvedete počet kusů 1,5 - počet kusů se musí rovnat součtu úvazků, jinak Vám to výběrová komise pokrátí. Pokud je max.cena za PC 15 730 pak v rozpočtu bude částka 23 595 Kč tj-adekvátně vypočtena částka pro 1,5 PC.
S pozdravem
Bruschová Renáta
Dobrý den,
dovolím si ještě jednu doplňující otázku k prvnímu dotazu.
Jak máme vyřešit nákup 1,5 notebooku v případě 1,5 úvazku při doplňování rozpočtu projektu?
Máme vytvořit jednu položku v rozpočtu v kapitole zařízení a vybavení, u které doplníme jako počet kusů 1,5? Nebo máme vytvořit dvě položky pro nákup notebooku, jednu pro notebook s celou cenou za celý úvazek a jednu s poloviční cenou? Nebo můžeme uvést celkovou cenu za dva kusy s tím, že nám bude způsobilý výdaj zkrácen o polovinu jednoho z nich v hodnocení projektu?
Mají se pak někde uvádět vlastní zdroje žadatele, které bude nutné využít pro „doplacení“ poloviny pořizovaného notebooku (např. záložka Zdroje financování, Soukromé prostředky)? Je vůbec možné využít vlastní prostředky, když dotace dosahuje 100 % způsobilých výdajů projektu?
Předem Vám děkuji za doplnění.
Jan Bárta
2 Odpovědi
Dobrý den,
1/ Při koupi zařízení se bohužel musíte řídit součty úvazků- tedy na 1,5 úvazku je možno zakoupit pouze 1,5 kusů zařízení ( samozřejmě rozdíl v ceně pokud budete chtít koupit dva kusy půjde za Vaší organizací)
2/ na jednoho zaměstnance nelze pořídit notebook i tablet zároveň-jak se již zmiňuji výše- 1 úvazek- 1 kus zařízení.
3/ Do vzdělávání je možné zařadit i všechny stávající zaměstnance OSPOD- takže pouze vedoucí pracovníky OSPOD- ne z jiných odborů.
4/ Ano tuto záložku musíte vyplnit.
S pozdravem
Bruschová Renáta
Komentáře k odpovědi
Dobrý den,
ad 1) ano, můžete to udělat tímto způsobem. Částku násobíte úvazkem celého RT, tzn. 1,5 (23 595,-Kč). I ten druhý notebook může stát 15. 730,-Kč, ale uznatelný náklad bude pouze těch 7. 865,-Kč. Nejde to ale např. tak, že byste si koupili jeden notebook za částku 23 595,-Kč. Vždy je nutné dodržet limit ve výzvě na jeden notebook.
ad 2) teoreticky to možné je, musíte dobře odůvodnit potřebnost
ad 3 ) ano, je to možné
ad č) domnívám se, že to nutné je, Benefit by vám to stejně hlásil jako chybu před finalizací. Je to takové slohové cvičení.
Hezký den
Tondlová Dita
Pokud si samozřejmě budete chtít doplatit rozdíl v ceně při koupi 2 ks notebooků- pak vlastní zdroje v žádosti uvádět nebudete a pokud bude projekt podpořen a vy budete následně předkládat fakturu za nákup PC- pak Vám bude proplacena pouze částka-viz výše a zbytek automaticky hradíte ze svých zdrojů.
S pozdravem
Bruschová Renáta