03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: vybavení pro klub a příměstské tábory, zateplení budovy
Dobrý den,
v rámci projektu bychom chtěli stávající činnost centra volného času rozšířit o služby dětského klubu, který zajistí péči o děti v době od ukončení školní výuky do doby, než rodiče přijdou z práce.
Klub by byl v provozu ve dvou skupinách (v oddělených místnostech) každý 5 – 15 dětí, které budou rozděleny podle zájmů. První skupina bude zaměřená na estetické aktivity (výtvarné, hudební, rukodělné, herní) a druhá na aktivity polytechnické a pohybové (sportovní hry,taneční, přírodovědné).
První dvě hodiny od 12 do 14 budou v každé skupině probíhat volé činosti, od 14 do 16 řízená činnost dle zaměření klubu a od 16 hod opět volná činnost do odchodu dětí domů. Volnou i řízenou činnost dětí bude zajišťovat pečující osoba.
Je možné do rozpočtu projektu zařadit nákup vybavení v souborech dle plánovaných témat řízené činnosti?
- Sada výtvarných potřeb
- Sada hudebních nástrojů
- Sada rukodělných potřeb
- Sada deskových her
- Sportovní náčiní a vybavení
apod....
Pořízené vybavení by bylo využíváno i v průběhu školních prázdnin, kdy plánujeme v rámci projektu zajistit péči o děti formou příměstských táborů. Ty budou samostatnou aktivitou projektu.
Je nutné pro každou aktivitu projektu vyčíslit přesné náklady? Např. rozpočítat dle předpokládaného používání v klubu a během tábora?
Předpokládám správně,že v rozpočtu projektu se položka objeví pouze jednou a kalkulace, kolik z ní jde na konkrétní aktivitu, rozepíšeme v přehledu nákladů u popisu aktivity?
Je možné v rámci křížového financování zateplit budovu, ve které bude probíhat činnost klubu a kde se budou konat příměstské tábory? Jedná se budovu v majetku města - jeden ze tří pavilonů MŠ, který by nám město dlouhodobě pronajalo.
Děkuji za odpověď.
1 Odpověď
Hezký den,
pokud dětský klub budete provozovat v rámci doplňkových aktivit, nebude to problém.
Z pohledu projektu je možné rozdělit děti do dvou skupin, měli byste brát ohled na hospodárnost provozu. Pokud v každé skupině bude 15 dětí, je takové rozdělení logické. Pokud byste plánovali provoz dvou oddělení (a tedy platili dvě pečující osoby) po 5 dětech, hodnotitel se pozastaví nad hospodárností projektu.
Pečující osoby zajistí program dětí, nesmí jít o vzdělávání. Obsah programu je v kompetenci pečujících osob.
Vybavení do rozpočtu můžete zařadit v navrhovaných setech. V popisu nákladů u odpovídajících klíčových aktivit uveďte, co bude konkrétně součástí těchto sad.
Pokud budete pořízené vybavení sdílet, uveďte do popisu KA skutečnost, že bude sdíleno ve dvou aktivitách, není nutno přesně rozdělit náklady nějakým poměrem dle využívání. Popis nákladů uvedených u všech jednotlivých klíčových aktivit by měl zahrnout všechny položky rozpočtu.
Váš předpoklad, že v rozpočtu projektu se položka objeví pouze jednou a kalkulaci, kolik z položky rozpočtu jde na konkrétní aktivitu, rozepisujete v přehledu nákladů u popisu aktivity, je správný.
Stavební úpravy budovy můžete provést, pokud v nájemní smlouvě (či smlouvě o užívání) je uveden souhlas majitele prostor a úpravy jsou nezbytné pro realizaci projektu.
Komentáře k otázce