03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Průzkum trhu, provozní výdaje, úvazek...
Pokud pracuje učitelka na úvazek 1,0, lze s ní uzavřit ještě DPP nebo musí pracovat v rámci uvázku, jehož část bude proplacena? Řekněme, že pracuje na celý úvazek, musím poté vyčlenit část jejího úvazku, řekněme 0,2 pro práci v klubu a tato část pak bude uznatelným nákladem?
Celkové způsobilé výdaje 500 tis. Kč, musí se jednat o přímé náklady, nebo to může být součet přímých i nepřímých? Jde mi o to, jestli musíme obstarat 500 tis. přímých nákladů a poté máme nárok na 25 % (125 tis. Kč).
Nákup vybavení může být v žádosti zatím odhadem nebo už na základě průzkumu trhu?
Žádost a administraci pro nás bude z časových důvodů obstarávat externí firma. Projekt chceme začít realizovat od června 2016. Firma ale bude žádost zpracovávat již nyní. Na fóru jsem ale četl, že náklady jsou časově způsobilé pouze v době realizace projektu (přičemž ten začně více než půl roku po zpracování žádosti). Znamená to, že náklady na práci externerní firmy nemůžeme uplatnit?
Provozní výdaje (elektřina, teplo, voda) místnosti, kde budou děti jsou přímé? Mezi nepřímé bude patřit pouze poměrná část místnosti, kde sedí nepřímí pracovníci na projektu?
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Hezký den,
každá osoba zaměstnaná v rámci projektu může mít u zaměstnavatele max. 1,0 úvazku ( součet v projektu i mimo něj). Správná je tedy úvaha rozdělit její úvazek na např. 0,2 pro projekt a 0,8 ve škole.
Celkové způsobilé výdaje jsou součtem přímých i nepřímých výdajů.
Náklady na zpracování projektu nejsou způsobilým výdajem.
Výdaje na energie jsou nepřímým nákladem i prostorách, kde probíhá péče o děti (viz Specifická příručka pro žadatele a příjemce, str. 44).
Komentáře k odpovědi
Náklady na zpracování projektu jsou obecně nezpůsobilým výdajem, nebo jsou nezpůsobilým výdajem pouze za předpokladu, že zpracování projektu proběhne před samotnou realizaci projektu? Jakmile započne realizace projektu, můžeme uplatňovat náklady na administraci projektu, kterou bude provádět externí firma?
Komentáře k odpovědi
Díky za odpovědi. A ten průzkum trhu je tedy potřeba už při žádosti, nebo stačí zatím kvalifikovaný odhad?
Postačí kvalifikovaný odhad, vodítkem (někdy i omezením) je tabulka obvyklých cen, kterou najdete na webu OPZ.