03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Administrace projektu a nepřímé náklady
Dobrý den,
rád bych se zeptal na administraci projektu. Je způsobilým výdajem, ovšem musí být samotná administrace řešena řekněme vytvořením pracovní pozice projektového manažera, nebo můžeme tuto činnost fakturovat jako službu, kterou nám zprostředkuje firma zabývající se dotačním managementem?
V položkovém rozpočtu v MSEU2014+ nelze rozepisovat nepřímé náklady. Znamená to, že je tedy nemusíme předem specifikovat a v průběhu realizace projektu potom budeme pouze fakturami dokládat vzniklé nepřímé náklady (do stanovené výše 25 % přímých nákladů)?
Komentáře k otázce
2 Odpovědi
Dobrý den,
je nutné rozepisovat do žádosti konktrétní nepřímé náklady a jejich výši, pokud se nejedná o přímé náklady (např. školení bezpečnosti, účetnictví, řízení projektu, úklid, stoly a kancelářské potřeby, které nesouvisí s prací s cílovou skupinou)?
Děkuji.
Komentáře k odpovědi
Administrace projektu je nepřímým výdajem, který není předmětem naší kontroly. Můžete ji i fakturovat jiné organizaci.
Nepřímé náklady nespecifikujete, vypočítají se percentuálně z celkových způsobilých nákladů. Nejsou ani předmětem naší kontroly v rámci administrace projektu. Může je však např. kontrolovat auditní orgán (MF), pozor především na dodržení pravidla 1,0 úvazku u zaměstnavatele (součet v rámci projektu i mimo něj) i u pozic realizačního týmu v nepřmých nákladech.
V žádosti je však potřeba v části realizačního týmu popsat i pozice spadající do nepřímých nákladů, přestože se v rozpočtu nerozepisují.
Není nutné rozepisovat nepřímé náklady, popisujete pouze pozice realizačního týmu v odpovídající části, i když jejich osobní náklady spadají do nepřímých nákladů.