03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Nájem - NN nebo PN?
Dobrý den,
mám otázku ohledně nákladů. Je možné nájem vykázat jako nákup služeb, pokud je mezi pronajímatelem a nájemcem vztah zřizovatel - škola? Jedná se mi o to, zda jde o přímé či nepřímé náklady.
Děkuji
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Hezký den,
pronájem prostor, kde budou pobývat děti, může být přímým výdajem. Příslušné poplatky za energie spadají do nákladů nepřímých.
Nepřímé náklady v žádosti neuvádíte v rozpočtu, ale popíšete je v příslušné klíčové aktivitě. - Opravuji u popisu jednotlivých klíčových aktivit uvádíte pouze náklady přímé.
Při pronájmu prostor musíte dodržet pravidla uvedená v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v OPZ, kap. 20. (zejména str. 130)
Komentáře k odpovědi
Hezký den, omlouvám se, neuvědomila jsem si, že se dívám do starší verze. Nicméně kap. 20 - Pravidla pro zadávání zakázek je správná informace.
Dobrý den, nějak to nechápu, já mám v Obecné části pravidel - str. 130:
18.2.1 Dotazník týkající se výsledků projektu v závěrečné zprávě o realizaci projektu
18.3 Monitorování v době udržitelnosti
Kapitola 20 začíná až od strany 140 - měla jste na mysli "Pravidla pro zadávání zakázek"?
Upřesňuji:
mám otázku ohledně nákladů na pronájem místností určených pro dětský klub (přímá činnost s dětmi). Projekt podává městská část, dětský klub bude probíhat na škole, která je příspěvkovou organizací MČ. Budova patří Magistrátu Hl. města Prahy, v užívání ji má MČ, která ji následně dává do užívání školám. (Vlastnické právo: Hlavní město Praha, Mariánské náměstí, Svěřená správa nemovitostí: Městská část.) Školy mají následně právo s prostory hospodařit s vlastním majetkem dle zákona § 27 Zřizování, změny a zrušení příspěvkových organizací, zákona 250/2000 Sb, tedy i ho pronajímat.
A teď dotaz:
A) Je možné nájem prostor (škola pronajímá svému zřizovateli) vykázat jako náklad projektu - pokud ano, spadá nájem do PN?
B) Je možné služby spojené s nájmem prostor (vodné, stočné, energie, úklid) vykázat jako nákub služeb a spadá do PN nebo NN?
C) V případě, že nájem nebo služby nebo obojí spadá do NN, je třeba tyto náklady specifikovat a přesně kvantifikovat v žádosti a případně kde?
Děkuji