03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Zákonné pojištění, pracovní doba doprovodu, sazba
Dobrý den, mám 4 dotazy:
1. Zákonné pojištění zaměstnanců, které se platí čtvrtletně, kam jej uvést?
Zřídit položku např. v rámci osobních nákladů tj. např. 1.1.1.4. nelze. Tj. máme zřadit např. pod pracovní smlouvy tj. 1.1.1.1.5 "Zákonné pojištění"..atp.
2. V případě pořízení el. vrátného pro zabezpečení prostor tj. aby nemohl nikdo cizí nepozorovaně do prostor klubu či táborů se sestává z fyzického zařízení tj. např. videotelefon popř. kamera, bzučák-otevírání dveří - toto bude uvedeno ve vybavení tj. "neodpisovaný nehmotný majetek"? A práce související se zavedením tohoto telefonu tj. např. elektroinstalace a následná úprava té stěny do původního stavu tj. malování se pak zařadí do " drobných stavebních úprav".
Souhlas pronajímetele s instalací bude zajištěn.
A pochopila jsem správně, že pokud se např. budou dělat 2 drobné stavební úpravy ve 2 různých městech (budovách), pak se každá uvede samostatně tj. ve 2 řádcích(položkách) a pokud např. bude každá za 25 000,-Kč tj. součet překročí sice 40 000,-Kč ale každá jednotlivě ne, pak se nejedná o investici?
3. Hodinová sazba pečujících osob na DPP se vypočítá z max. možné uvedené hrubé sazby v pracovním poměru tj. cca 23 000 Kč tj. bez odvodů děleno 168 tj. průměrný fond pracovní doby v měsíci tj. např. cca 136,-Kč.?
4. Pokud bude doprovázející osoba doprovázet 2 děti z klubu na kroužek tj. půjdou pěšky či pojedou MHD, na cestě stráví cca 15 minut - pak se vrátí pro další 2 děti, kterým začíná kroužek např. o hodinu později a této cestě zpět do klubu stráví 15 minut. Převezme děti a půjde s nimi na kroužek a na cestě s dětmi stráví 15 minut.
Odpracoval tedy 45 minut? nebo 30 minut? Nebo je možné toto zaokrouhlit např. 1 hodinu?
Děkuji velice za Váš čas a informace
1 Odpověď
Hezký den,
k Vašim otázkám:
1. Zákonné pojištění zaměstnanců, které se platí čtvrtletně, uveďte např do polžky Ostatní osobní náklady, kde si necháte rezervu na další výdaje související s osobními náklady i zmíněné pojištění.
2. Pořízení el. vrátného je možné, zdůvodněte jeho potřebnost pro projekt.
Navrhovaný postup je možné použít, osobně bych akceptovala i zařazení celého nákladu do drobných stavebních úprav (s omezením ceny do maxima 40 tisíc Kč).
Omezení platí pro každou účetní jednotku majetku zvoášť, pokud půjde o dvě různé budovy v odlišných obcích, budou to dvě položky rozpočtu. Drobné stavební úpravy nejsou považovány za investice. Do investic spadná až křížové financování.
3. Ano, Váš postup je správný.
4. Odpracuje 45 min.
Komentáře k otázce