03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Žadatel projektu
Můžete prosím zdůvodnit proč budou z žadatelů vyloučeny zařízení "budovaná v režimu Vyhlášky č. 74/2005 Sb.)" Cituji z jmenované vyhlášky "§ 3: a) středisko volného času,b) školní klub c) školní družina" . Předjímám řeč právního puristy: - je to ve vyhlášce o vzdělávání, nemůže to být péče...
Když jmenované školské zařízení budované v režimu Vyhlášky 4. 74/2005 bude podávat projekt na příměstský tábor, tak ho tedy vyřadíte, když ho ale podá základní škola jako subjekt zřízený podle Školského zákona a ne v "režimu Vyhlášky č. 74/2005 Sb,)" Vašemu omezení se se vyhne a bude přijatelný žadatel.
Pokud je úvodní omezení způsobeno logikou "zájmové vzdělávání nemůže být péče" bylo by vhodnější připustit mezi žadatele všechny subjekty a omezit rozpor mezi vzděláváním a péčí v definici přijatelných a nepřijatelných aktivit projektu. Bude přeci ku prospěchu všech zaměstnanců, když např. příměstských táborů na malých obcích bude víc, bez rozdílu, kdo je bude pořádat.
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Hezký den,
správně jste postihl důvod vyloučení zařízení provozovaných podle vyhlášky č. 74, podpora poskytovaná v rámci OPZ podporovat vzdělávání. Bylo by velmi sporné definovat hranici mezi vzděláváním a přijatelným programem
v těchto zařízeních. Školy mohou alternativní zařízení k družinám podporovaná touto výzvou provozovat v rámci doplňkových činností.
Dobrý den.
Právě mnoho organizací, které vykonávají svou činnost dle vyhlášky 74/2005 Sb. již tyto činnosti dlouhodobě dělají. Příměstské tábory apod. jsou u nich na velmi vysoké úrovni, která je zajišťována pracovníky, kteří musí splňovat požadované pedagogické vzdělání, podléhají mnoha kontrolám (ČŠI, zřizovatelé ...) apod. Proto mi přijde nesmyslné, je z tohoto vyřadit. Mohlo by to také dopadnout tak, že "konkurence", která těmto zařízením vznikne za Vaší finanční podpory, tyto akivity naruší, protože potřebují-li rodiče někam umístit děti na delší čas, je cena mnohdy rozhodující. Otázkou je, zůstane-li nabídka ostatních aktivní i po ukončení podpory a bude-li nově vzniklá nabídka stejně kvalitní.
Mi přijde rozumnější, podpořit stávající nabídku aktivit tak, aby například byla prodloužena doba trvání příměstského tábora do pozdnějších hodin bez vlivu na jeho cenu nebo aby jich mohlo být více. Takto se mi zdá, že to může být kontraproduktivní.
S pozdravem
Patrik Siegelstein