03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: DOPROVOD VE ŠK.AUTOBUSE, PRONÁJEM, KŘÍŽOVÉ FIN.
k doprovodu v autobuse jsem v dokumentu předpokládané často kladené otázky (odkaz výše záložka dokument DOKUMENT) nalezla tuto odpověď:
Při zajištění společné dopravy do/ze školy je možné mít kromě řidiče i doprovázející osobu?
Přítomnost osoby, která bude děti během dopravy doprovázet, není povinná, avšak doporučujeme ji. Náklady na tento doprovod je možno hradit z rozpočtu projektu, mzda bude vázána limity Maximální výše hodinové mzdy při DPP a DPČ doprovázejících osob.
JE tedy uznatelná doprovázející osoba ve školním autobuse z přímých nákladů na DPP při sazbě 85,- hod jestliže ji doporučujete a mi ji považujeme za potřebnou s odůvodněním - zajištění dohledu nad malými dětmi při nástupu do busu, ukázněností dětí v dopr. prostředku, dodržení bezpečnosti ...?
PRONÁJEM-
~~bohužel vaše PŘEDCHOZÍ odpověď není pro mne konkrétní - to co píšete mi je vše jasné z příruček, ale pokud škola mám svěřený majetek obcí může jako žadatel projektu vystavit fakturu za pronájem místnosti kde se bude ralizovat dětský klub a příměstský tábor? Jiným subjektům pronájmy fakturuje, tady jde o to,že je škola žadatel projektu a realizuje ve své místnosti. Jestliže je škola schopna vyčíslit nájem jiným subjektům tak i pro projekt je schopna vyčíslit nájem místnosti pro dětský klub. Konkrétní otázka znovu - škola má svěřenou budovu obce do užívání a neplatí obci nájem, ale pronajímá jiným subjektům tělocvičnu atd., může škola jako žadatel projektu vystavit fakturu za pronájem místnosti ve škole dětskému klubu? Prosím konkrétní odpověď.
Rovněž konkrétně ke křížovému financování - kam spadá a do jaké výše je z příručky jasné. Otázka - ~~při součtu stavebních úprav jsem se dostala na 180 000,- Kč = křížové financování, ~~veškeré stavební práce mohu z nich zaplatit? Nebo se musím na křížovém financování jako žadatel finančně nějak podílet? (je stanovené nějaké procento ze součtu stavebních úprav 180 000,- které musím jako žadatel zaplatit já) Prosím opět o konkrétní odpověď.
1 Odpověď
Hezký den,
osobní náklady na doprovázející osobu při zajištění dopravy způsobilé nejsou, z projektu je hradit nemůžete. Doporučujeme však zvážit potřebnost přítomnosti takové osoby, případné náklady na její mzdu můžete hradit z příspěvků od rodičů. Zde je ovšem nutné v žádosti tuto skutečnost ošetřit uvedením, že zajištění doprovázející osoby v rámci dopravy není přímou součástí projektu. Vyhnete se tak situaci, kdy by příspěvky rodičů byly považovány za příjem projektu.
Na otázku ohledně pronájmu Vám mohu odpovědět pouze informací o pravidlech, která je potřeba při realizaci projektu dodržet. Neznám podmínky konkrétní smlouvy o svěřeném majetku, o podmínkách nakládání se svěřeným majetekm musíte v tomto případě mít přehled především Vy.
Křížové financování může tvořit maximálně 40% z celkových přímých nákladů projektu. Záleží tedy na výši ostatních přímých výdajů.
Na křížové financování však není automatický nárok ani v případě úspešné žádosti. Je stanovena částka ve výši 25% z celkové alokace na výzvu. Pouze ta může být na křížové financování použita. Pokud tedy úspešné projekty v souhrnu žádají o vyšší částku na křížové financování, která přesáhne zmíněný limit, postupuje se následovně. V pořadí podle úspěšnosti projektů v hodnocení se přidělují částky na křížové financování, dokud postačí. Poslední projekt, který křížové financování získá, dostane jen zvývající část prostředků. Ti další v pořadí mohou realizovat projekty, ovšem bez křížového financování.
Komentáře k otázce