03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Balíček dotazů
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na několik dotazů:
1) bude k dispozici vzorová smlouva mezi rodičem a poskytovatel klubu?
2) může mít rodič na RD/MD jen formu práce na DPP, DPČ. Nebo musí mít prac.smlouvu?
3) pokud máme energie jako součást nájemní smlouvy, můžeme celk.náklady považovat za přímé náklady projektu nebo musíme oddělit pronájem prostor (PN) a energie (NN)?
4) je potřeba registrovat děti na celý týden docházky nebo si mohou rodiče vybrat, které dny potřebují a tedy můžeme klub nabídnout více rodičům v celém týdnu. Pokud splníme doporučení, že v jeden okamžik je na 1 vychovatelku/ le optimálních 15 dětí.
5) U indikátoru kapacita pdpořených organizací péče o děti, budeme v žádosti započítávat součet unikátních dětí v rámci plánovaného projektu - na táborech, převodech a klubu? Jde o jediné číslo nebo už nyní v žádosti budeme rozepisovat pro každou službu zvlášť MI?
6) Budeme při zajištění pronájmu prostor zajišťovat, že jsme vybrali ze tří nabídek tu nejvýhodnější?
7) máme služby péče o děti registrované dle zákona, ale dětské kluby chceme zajišťovat mimo režim živ.zákona, bude se jednat o činnost bez zisku. Chápeme to správně tak, že si můžeme prostory uzpůsobit a zajistit podle našich možností a potřeb dětí?
6) financování ex-ante, jaká bude % výše první zálohové platby předem?
7) jak často budeme v případě úspěšnosti předkládat monitorovací zprávy?
8) můžeme v jeden okamžik zajistit několik dětských klubů a několik dětských táborů v jedné budově, která má vyhovující prostory? U příměstských táborů platí, že jeden tábor má min. 10 dětí, jaký je max. počet dět na táboře. Předpokládáme, že je zde stejné doporučení 15 dětí na jednu vychovatelku.
9) jak budeme dokládat ESF částku za stravné, které si budou hradit rodiče? U pečovatelek na převody se nám zdá částka 80,-Kč/hod. nízká, již nyní platíme pečvatelám více. Z jakých prostředků můžeme mzdy spolufinancovat (z NN, i z příjmů od rodičů?).
10) je pro vybavení prostor dětského klubu a tábora uznatelným výdajem - zakoupení kuch.linky, stolů, židlí, skříní, celkové vybavení prostor, vybavení zahrady, když bude prostor využíván každodenně vychovatelkami a dětmi 12 - 18:00 hodin a v době příměstského tábora 7:00 - 17:00 hodin?
11) dle naší zkušenosti je koordinátor tábora, dětského klubu, převodů způsobilým přímým výdajem projektu, protože zajišťuje s rodiči smlouvy, řeší výpadky dětí, zjišťuje potřeby rodičů na převody, zastupuje pečovatelky při jejich výpadcích, apod. je v tomto projektu koordinátor PN nebo NN výdajem projektu?
Předem děkuji za zodpovězení našich dotazů,
s pozdravem
Barbora Roušarová
Brandýský Matýsek, o.s.
1 Odpověď
Hezký den,
tady jsou odpovědi na Vaše otázky:
1)Bude k dispozici vzorová smlouva mezi rodičem a poskytovatel klubu?
Ne, vzorová smlouva mezi rodičem a poskytovatelem služby k dispozici nebude. Všechny vzorové dokumenty byly zveřejněny spolu s výzvou (např. přihláška, potvrzení rodičů o vazbě na trh práce)
2)Může mít rodič na RD/MD jen formu práce na DPP, DPČ. Nebo musí mít prac.smlouvu?
I práce formou DPP nebo DPČ znamená způsobilost cílové skupiny, jen je potřeba hlídat návaznost při skončení smlouvy (evidence na UP, jiná práce, studium). Řada rodičů na rodičovské dovolené má pracovní smlouvu se zaměstnavatelem (ke kterému se po RD vrací). Napoví i vzor potvrzení.
3)pokud máme energie jako součást nájemní smlouvy, můžeme celk.náklady považovat za přímé náklady projektu nebo musíme oddělit pronájem prostor (PN) a energie (NN)?
Ano, je potřeba oddělit pronájem prostor a energií. Pokud má příjemce přímo ve smlouvě uvedeno, že součástí nájmu jsou energie, nelze celé nájemné hradit z přímých nákladů. Buď tedy musí být na fakturách dvě položky nájem a služby nebo příjemce provede propočet sám na základě metodiky a pouze část faktury zahrne do přímých nákladů. Každopádně pokud není zjevné, že jsou součástí nájmu i další služby, nemusíme Vás jako příjemce nutit, abyste od dodavatele vyžadovali dvě faktury nebo rozpočítané částky na jedné faktuře.
4)je potřeba registrovat děti na celý týden docházky nebo si mohou rodiče vybrat, které dny potřebují a tedy můžeme klub nabídnout více rodičům v celém týdnu. Pokud splníme doporučení, že v jeden okamžik je na 1 vychovatelku/ le optimálních 15 dětí.
Minimální počet přihlášených dětí pro provoz zařízení je 5 (předpokládá se i občasná nepřítomnost, např. z důvodu nemoci). Pokud víte předem, že děti budou chodit pravidelně jen některé dny, je vhodné mít přihlášeno dětí více, tak, aby byla využita kapacita zařízení každý den, nicméně není to nezbytně nutné. Do denní evidence přítomných dětí bude nahlížet kontrola na místě, ta ověří, že nedošlo k formálnímu zápisu dítěte, které zařízení vůbec nenavštěvuje.
5)U indikátoru kapacita podpořených organizací péče o děti, budeme v žádosti započítávat součet unikátních dětí v rámci plánovaného projektu - na táborech, převodech a klubu? Jde o jediné číslo nebo už nyní v žádosti budeme rozepisovat pro každou službu zvlášť MI?
V rámci indikátoru Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení se uvádí maximální počet dětí, které mohou naráz využít nově vybudovaná nebo inovovaná dětská nebo vzdělávací zařízení, což představuje nové nebo renovované budovy nebo nové vybavení dodávané projektem. Převody jsou jen službou pro děti v zařízení a nepřičítají se. Příměstský tábor využijí děti, které navštěvují i klub. Pokud by kapacita příměstského tábora převýšila kapacitu klubu, uveďte tuto hodnotu.
6)Budeme při zajištění pronájmu prostor zajišťovat, že jsme vybrali ze tří nabídek tu nejvýhodnější?
Ne, pokud si pronajímá žadatel místo, nepodléhá tento výběr výběrovému řízení.
Není nutné dělat výběrové řízení v případech:
kdy zadavatel nakupuje služby nebo pořizuje dodávky (zboží), které nasmlouval jakožto dlouhodobé, a to nikoli pro jednotlivý projekt, ale pro standardní činnost zadavatele, a předpokládaná hodnota této zakázky nedosáhne 2.000.000 Kč bez DPH, není nutné zadávací řízení realizovat (např. dodávky energií, telefonní služby, apod.). Musí ovšem platit, že cena služeb i dodávek odpovídá cenám v místě a čase obvyklým a že smluvní podmínky se kvůli realizaci projektu nemění a zároveň že tyto zakázky byly zadány alespoň 6 měsíců před zahájením realizace projektu, nebo podáním žádosti o podporu, podle toho, který z úkonů zadavatel učinil dříve. Předmět poskytovaných služeb a pořizovaných dodávek přitom musí být ve smlouvě přesně specifikován. Obecné vymezení předmětu plnění není dostačující.
Zadavatel se nemusí řídit pravidly OPZ, zadává-li zakázky, jejichž předmět odpovídá předmětu zakázek uvedených v § 18 odst. 1 až 4 či § 19 zákona, přičemž § 18 odst. 1 písm. d) uvádí: „Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky, jestliže jejich předmětem je nabytí, nájem nebo pacht existujících nemovitostí, bytů či nebytových prostor nebo s nimi souvisejících práv, vyjma veřejných zakázek, jejichž předmětem jsou finanční
7)máme služby péče o děti registrované dle zákona, ale dětské kluby chceme zajišťovat mimo režim živ.zákona, bude se jednat o činnost bez zisku. Chápeme to správně tak, že si můžeme prostory uzpůsobit a zajistit podle našich možností a potřeb dětí?
Ano, za kvalitu prostor odpovídáte Vy jako provozovatel. Pokud zařízení nebudete provozovat jako živnost musíte splnit pouze požadavky obecně platných právních předpisů.
8)financování ex-ante, jaká bude % výše první zálohové platby předem?
40% dotace.
9)jak často budeme v případě úspěšnosti předkládat monitorovací zprávy?
Každých šest měsíců.
10) můžeme v jeden okamžik zajistit několik dětských klubů a několik dětských táborů v jedné budově, která má vyhovující prostory? U příměstských táborů platí, že jeden tábor má min. 10 dětí, jaký je max. počet dět na táboře. Předpokládáme, že je zde stejné doporučení 15 dětí na jednu vychovatelku.
Ano, v jedné budově může být více dětských klubů. Pro příměstský tábor je minimální počet dětí 10, maximální kapacita stanovena není. Je na odpovědnosti příjemce stanovit maximální kapacitu vzhledem k programu a bezpečnosti dětí. Služba (a tedy počet pečujících osob) má být poskytována na základě principů hospodárnosti a účelnosti. U příměstského tábora se předpokládají v době pobytu venku či na výletech 2 pečující osoby i při 10 dětech, vzhledem k tomu, že tráví hodně času venku a na výletech. Při vyšších počtech dětí by měl počet pečujících osob odpovídat programu tábora a obvyklé praxi. Je možné provozovat 2 tábory souběžně.
11) jak budeme dokládat ESF částku za stravné, které si budou hradit rodiče? U pečovatelek na převody se nám zdá částka 80,-Kč/hod. nízká, již nyní platíme pečvatelám více. Z jakých prostředků můžeme mzdy spolufinancovat (z NN, i z příjmů od rodičů?).
Stravné není součástí projektu, to výslovně (!) uvedete v projektové žádosti. Pak je vybíráte od rodičů, ale není součástí účetnictví v rámci projektu. Hodinová mzda je určena pouze pro doprovázející osoby, spadá do přímých nákladů. Nepřímé náklady nejsou předmětem naší kontroly. Pokud byste vybírali příspěvky od rodičů, stanou se příjmem projektu a o tuto částku se Vám sníží celková částka dotace.
12) je pro vybavení prostor dětského klubu a tábora uznatelným výdajem - zakoupení kuch. linky, stolů, židlí, skříní, celkové vybavení prostor, vybavení zahrady, když bude prostor využíván každodenně vychovatelkami a dětmi 12 - 18:00 hodin a v době příměstského tábora 7:00 - 17:00 hodin?
Ano, to je uznatelný výdaj.
13) dle naší zkušenosti je koordinátor tábora, dětského klubu, převodů způsobilým přímým výdajem projektu, protože zajišťuje s rodiči smlouvy, řeší výpadky dětí, zjišťuje potřeby rodičů na převody, zastupuje pečovatelky při jejich výpadcích, apod. je v tomto projektu koordinátor PN nebo NN výdajem projektu?
Zástup za pečovatelku může být přímým výdajem. Jinak ale v souladu s pravidly Specifické příručky pro žadatele a příjemce spadá činnost administrativního charakteru do NN, jejich výše je 25 %. Koordinátor, pokud vykonává činnost zajištění smluv s rodiči, řešení výpadků dětí, zjišťování potřeb rodičů na převody, patří do NN.
Komentáře k otázce