03_15_013 a 03_15_014 Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu a v Praze
KLUB
Vážení příjemci,
v souvislosti se změnou interního postupu týkajícího se rozsahu předkládaných dokumentů v ZoR u výzev 03_15_013 a 03_15_014 (Podpora služeb péče o děti 1. stupně základních škol v době mimo školní vyučování mimo hl. m. Prahu/v Praze) Vás informujeme, že pro zprávy o realizaci projektu a žádosti o platbu předložené 16. 10. 2017 a později platí, že není nutné přikládat dokumenty ve vazbě na trh práce (přihlášky dětí a potvrzení rodičů o zaměstnání či pracovní aktivitě). Nadále však zůstává v platnosti povinnost příjemce vést veškeré předepsané dokumenty ve složce projektu pro účely kontrol/auditů na místě.
Žádáme Vás jen o zasílání přehledné tabulky s počty a jmény dětí ke všem relevantním aktivitám vašeho projektu.
Děkujeme.
S pozdravem tým ŘO OPZ |
Vážení příjemci,
rádi bychom Vás upozornili, že v souvislosti se změnou zákona o registru smluv od 1. 7. 2017 vstupují v účinnost sankční mechanizmy – tj. smlouva nezveřejněná v registru není účinná a pokud není zveřejněna do tří měsíců po uzavření, je neplatná i kdyby byla zveřejněna dodatečně. Prosíme Vás proto, abyste tomu věnovali pozornost i v rámci vaši projektů, pokud jste jednou z těchto typů organizací:- Česká republika - orgány státní správy;
- územní samosprávné celky, včetně městských částí nebo městských obvodů územně členěných statutárních měst nebo městských částí hlavního města Prahy;
- státní příspěvkové organizace;
- státní fondy;
- veřejné výzkumné instituce nebo veřejné vysoké školy;
- dobrovolné svazky obcí;
- regionální rady regionu soudržnosti;
- příspěvkové organizace územních samosprávných celků;
- ústavy založené státem nebo územními samosprávnými celky;
- obecně prospěšné společnosti založená státem nebo územními samosprávnými celky;
- státní podniky nebo národní podniky;
- zdravotní pojišťovny;
- Český rozhlas;
- Česká televize;
- právnické osoby, v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky většinovou majetkovou účast, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby.
Co publikovat v registru smluv?
Soukromoprávní smlouvy, smlouvy o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci a metadata minimálně v rozsahu:
- identifikace smluvních stran;
- vymezení předmětu smlouvy;
- cena, a pokud ji smlouva neobsahuje, hodnota předmětu smlouvy, lze-li ji určit;
- datum uzavření smlouvy.
Smlouvy musí být v otevřeném formátu, tzn. ve formátu, který mohou zobrazit volně a zdarma dostupné aplikace.
Zároveň musí být ve formátu, který je strojově čitelný, tzn. textové údaje je možné ze smlouvy získat pomocí programové aplikace a lze je dále zpracovávat. Například formát PDF s textovou vrstvou je strojově čitelný, PDF vzniklé jako scan smlouvy však tuto podmínku nesplňuje.
Pokud smlouva obsahuje informace, které není možné poskytnout ani podle zákona o svobodném přístupu k informacím, např. obchodní tajemství nebo osobní údaje chráněné zákonem o ochraně osobních údajů, lze je před odesláním ke zveřejnění znečitelnit.
Odkaz na registr smluv je zde:
https://smlouvy.gov.cz/
Vyhledávání v klubu
Otázka: Posouzeni administrativní, finanční a provozní kapacity žadatele
Žadatelem projektu by byl spolek, který má dle ARES jen 1 člena, ostatní pracují na bázi dobrovolníků.
Prosím, jak bude posuzováno v rámci hodnocení: KRITERIUM 8 Ověření administrativní, finanční a provozní kapacity žadatele – jedná se mi o komunikaci ze semináře (hodnocení na základě počtu zaměstnanců a výši ročního obratu). Do 2 mil. celkové výše způsobilých výdajů projektu není potřeba řešit – ovšem jestliže bychom chtěli projekt na vyšší hodnotu – přes 2 mil. a součástí rozpočtu přímých nákladů projektu budou celkem zastoupeny 2 osoby, 1,4 p.ú. – jaký bude postup – je možno takto vůbec uvažovat?...nebo je vhodnější postavit projekt do hodnoty 2 mil. Kč.
Předem Vám děkuji za odpověď.
S přátelským pozdravem
LK.
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Hezký den,
první sporný bod, který mne napadá, je samotný „člen“ spolku. Pro posouzení absorpční kapacity je rozhodující počet zaměstnanců, nikoliv členů.
Pokud celkové způsobilé výdaje projektu v rozpočtu nepřekročí hodnotu 2 milionů, nemusíte se obávat zamítnutí žádosti pro nedostatečnou absorpční kapacitu.
Pokud byste žádali o částku vyšší než 2 miliony korun, pak musíte prokázat obrat za poslední uzavřené účetní období ve výši 1/5 plánovaného rozpočtu projektu a počet Vašich zaměstnanců v posledním uzavřeném účetním období musí být roven minimálně 1/5 plánovaného počtu členů realizačního týmu (včetně pozic v nepřímých nákladech).
Dobrý den, děkuji za vysvětlení, znamená to, že pokud jako SPOLEK nezaměstnáváme osoby (všichni pracují jako dobrovolníci) je jedinou variantou řešení projekt v celkové výši rozpočtu pod 2 mil.Kč způsobilých výdajů, nebo se bere v úvahu celkový rozpočet projektu způsobilé výdaje + nezpůsobilé výdaje. Toto není potřeba řešit, jestliže SPOLEK bude z pohledu spolufinanc. zařazen do kategorie subjektů s "nulovým" podílem spolufinnacování.