Výzva pro předkládání GP 3.1 – Podpora změny přístupu k osobám s duševním onemocněním UZAVŘENO
KLUB
Vyhledávání v klubu
Otázka: Projekt "Rozvoj služeb v oblasti volných pracovních míst", CZ.1.04/2.2.00/1 UZAVŘENO
Dobrý den,
na základě poznatků získaných v rámci klíčové aktivity 02 „Monitorovací a poradenská činnost“ při návštěvách jednotlivých zaměstnavatelů odbornými poradci pro spolupráci se zaměstnavateli byla identifikována výrazná poptávka zaměstnavatelů po zavedení možnosti flexibilní formy komunikace formou online prezentací, videokonferencí a videohovorů. Zaměstnavatelé zmiňují tento požadavek především v oblasti aktuální informovanosti o nových projektech financovaných z projektů ESF, jichž se mohou účastnit. Zájem zaměstnavatelů o tento typ online komunikace byl identifikován především v příhraničních oblastech a v oblastech vzdálenějších od okresních, případně krajských měst. Zaměstnavatelé hodnotí mnohdy jako neefektivní dojíždění na informační schůzky o nových projektech do okresního, případně krajského města. V době, kdy jsou nové typy ESF projektů vyhlašovány, zaměstnavatelé nevědí, zda nastavené podmínky projektů jsou natolik lukrativní, aby se jich rozhodli účastnit. Proto formu videokonferencí a webinářů hodnotí jako výrazně přínosnou, neboť dochází k velmi podstatné úspoře dopravních nákladů, ale především dochází k ušetření času odborných pracovníků zaměstnavatele. Nejsou výjimkou případy, kdy účast zaměstnavatele na cca 2 hodinové informační schůzce na ÚP znamená pro zaměstnavatele ztrátu podstatné části jeho pracovního dne.
Zaměstnavatelé velmi často zmiňují očekávání maximalizaci nabídky online služeb ze strany Úřadu práce ČR, aby bylo možné řešit problematiku spojenou s činností Úřadu práce ČR maximálně jednoduchým a efektivním způsobem. Mezi taková řešení patří i videokonference , videoprezentace a videohovory.
Na základě zjištěných v rámci klíčové aktivity 02 „Monitorovací a poradenská činnost“ se rozhodl Řídící výbor projektu provést podrobnější šetření kvantifikace požadavků zaměstnavatele na tento typ služeb. Kvantifikace bude provedena při následných návštěvách odborných poradců u zaměstnavatelů.
Na základě výše uvedených požadavků zaměstnavatelů se Řídící výbor projektu také rozhodl pro žádost o podstatnou změnu projektu, která by měla vytvořit technické předpoklady pro vytvoření systému videokonferencí. Tento systém musí být připraven tak, aby bylo možné pořádat videokonference se zaměstnavateli již na úrovni jednotlivých okresních pracovišť (nazývané „vybrané kontaktní pracoviště ÚP“). Videokonference musí být realizovány takovým způsobem, aby zaměstnavateli nevznikla potřeba instalace jakýchkoliv placených softwarových produktů a zároveň nesmí být zvoleno takové řešení, které by mělo vysoké požadavky na rychlostní parametry připojení k internetu.
Uvedené řešení by vyžadovalo 10 mio. Kč, kterými v rozpočtu disponujeme. Dle odb. garanta pro oblast IT se možnost připojit se v tomto k již uzavřené rámcové smlouvě se spol. Anect. Těmito financemi disponujeme v rámci rozpočtu, neboť nebudou realizovány aplikace (v současnosti se chystá zakázka na soutěžení dodavatele nového portálu, proto nemá smysl vytvářet aplikace pro zlepšení současného portálu).
Za odpověď děkuji.
Barbora Cichrová
Komentáře k otázce
1 Odpověď
Vážená paní Cichrová,
dotaz směřujte na projektového manažera MPSV Vašeho projektu. Mám na starosti pouze výzvy 19, A7, A8 a D5. Výzvu 11 nikoliv. Děkuji za pochopení.
Tereza Pavlíková
Omlouvám se, zapomněla jsem k tomu dodat dotaz:
Chtěli bychom se zeptat, zda bychom toto řešení mohli v projektu realizovat, resp. podat návrh na podst. změnu projektu.
Děkuji, Cichrová