Žádáme všechny tazatele, aby před položením dotazu zkontrolovali historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu (je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen).
Děkujeme za pochopení.
Tým IP 1.3
Dobrý den,
po pročtení dostupných dokumentů (výzva, specifická pravidla, obecná pravidla) bych se rád zeptal na několik otázek k výzvě č. 60. Budu se snažit, aby na většinu byla možná odpověď ANO/NE.
1) Specifická pravidla a tedy i hodnocení jsou stejné, jako pro výzvu č. 43?
2) Budou se nějak (zásadně) upravovat Specifická pravidla (Specifická část pravidel pro ...)?
3) Skutečně zde body přinese například sídlo Žadatele, či jeho Velikost?
4) Žadatel, např. profesní sdružení bude realizovat projekt pro 10 svých členů (podnikatelských subjektů). Podpora bude v režimu de-minimis, 85%. Kdo hradí vlastní vklad. Jedná se o zapojené subjekty, žadatele, nebo je to jedno? Případně, s ohledem na aplikaci mechanismu Jednotkových nákladů se tato otázka vůbec neřeší?
5) Mohou být případně požadovány po podnicích (jejichž zaměstnanci se školí) poplatky, sloužící k úhradě vlastního vkladu? A mohou být jen do výše oněch 15%?
6) Jednotkové náklady jsou primárně koncipovány tak, že mají pokrýt všechny náklady související s realizací (lektoři, pronájmy, náhrady mezd, řízení projektu). Je pouze na žadateli, jak bude náklady/dotaci rozdělovat? Tedy, zda například v rámci projektu zapojeným subjektům uhradí část náhrady mezd, či nikoliv?
7) Předpokládám, že veškerá rizika související s nenaplněním indikátorů a z toho pramenícím krácením dotace nese příjemce a je tedy na něm, aby si nějak ošetřeil u zúčastněných subjektů, že zapojené osoby naplní podmínky pro naplnění indikátorů?
8) Jak se bude v MS2014 + určovat místo realizace a dopadu, pokud zde bude více krajů (obcí).
9) Ví se již nyní přesně, jaké přílohy budou vyžadovány k žádosti o dotaci?
10) Bude podobně, jako u výzvy 43 (v duchu Specifické části pravidel ...) hodnotící orgán zkoumat pouze formální kritéria a podmínky přijatelnosti a následně proběhne hodnocení žádostí (v rozmězí 0-100 bodů) dle vyplněné excelové tabulky. Nebude se tedy dokládat podrobná analýza současného stavu, vzdělávacích potřeb, dokládat potřebnost CS, ... ?
11) Co se týká subjektů projektu, bude zde potřeby vyplňovat nějaké údaje o zapojených firmách, nebo jen o žadateli a partnerovi (dotaz je kladen z důvodu nutnosti vyplnit například všechny akcionáře a jejich adresu u Akciových společností)?
12) Co se týká zařazení cílové skupiny do CZ-ISCO a přiřazení školení (dle kterých se přidělují body). Úplně si nemyslím, že profesní sdružení půjdou cestou, že by přesně nastavila parametry žádostí dle aktuálního stavu ve vybraných podnicích (dle současného složení zaměstnanců, jejich CZ-ISO, ...). Stačí pak, v rámci zdovodnění výběru CS a jejich potřeb provést obecné šetření mezi členy (zájem o určité druhy školení pro určité druhy profesí) s tím, že konkrétní osoby na koonrétní školení se vyberou až ve fázi realizace?
Děkuji
P.K.
Dobrý den,
děkuji za odpovědi, mám tedy 2 doplňující otázky.
1) Z Vašich odpovědí (a článku 6.1.3 Specifické části pravidel ...) plyne, že v této výzvě budou podpořeny projekty, které splní podmínky přijatelnosti a formální podmínky v chronologickém pořadí, jak budou zaregistrovány jejich žádosti (do vyčerpání dotace). Je tomu tak?
2) Z bodu 4 plyne, že míra spolufinancování je závislá jen pouze na "statutu" žadatele (subjekty, které budou do projekt uzapojeny prostřednictvím účasti svých zaměstnanců v projektu nemají na toto vliv. Je tomu tam? Příjemcem de-minmis pak bude kdo (je to důležité kvůli čerpání limitů)? Žadatel, zapojené subjekty, jejichž zaměstnanci se školí, nebo přímo tyto osoby?
Děkuji
P.K.
Dobrý den,
níže jsou odpovědi na Vaše doplňující otázky:
1) Přesně tak, přidělení dotace bude, za předpokladu splnění stanovených podmínek, záležet na pořadí projektů.
2) Míra spolufinancování se odvíjí od žadatele, ale veřejná podpora jde za jednotlivým subjektem. Pokud bude žadatel organizace založená k veřejně prospěšné činnost, je spolufinancování 0 %. Pokud bude založena za účelem zisku tak je 15 % a to se vztahuje i na zapojené subjekty, které by byly v de-minimis. Spolufinancování se posuzuje od žadatele, ale následně veřejná podpora a podpora de-minimis se odečítá zapojenému subjektu. Bloková výjimka na vzdělávání jde za zapojeným subjektem, kdy záleží na velikosti podniku, viz Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ.
Hezký den
Vendula Hrstková