Žádáme všechny tazatele, aby před položením dotazu zkontrolovali historii již zodpovězených dotazů v tomto klubu (je pravděpodobné, že stejný nebo obdobný dotaz už byl zodpovězen).
Děkujeme za pochopení.
Tým IP 1.3
Dobrý den,
Dnes ráno jsme podávali za náš spolek žádost v rámci výzvy č. 60. V 8:24 jsme při finalizaci žádosti narazili na problém v systému s chybovou hláškou. Okamžitě jsme se obrátili telefonicky na kontaktní pracovníky MPSV a podařilo se nám spojit s jednou z projektových manažerek. Ta nám sdělila, že jsme již druzí, kdo se na tuto věc ptá a že se jedná o problém v systému, který se řeší. Byli jsme přitom ubezpečeni, že nás nikdo nepředbíhá a že máme na podání žádosti čas.
V 8:48 jsme sami znovu volali na MPSV, abychom zjistili, jaký je stav. Znovu nám bylo řečeno, že na opravě se pracuje a že máme čekat na zpětné zavolání paní Kohoutové, která nám dá vědět, jakmile bude vše funkční.
Projektová manažerka se nám telefonicky ozvala v 9:16 s tím, že chyba v systému byla odstraněna a že můžeme pokračovat ve finalizaci žádosti. Nám se opakovanými pokusy o finalizaci žádosti podařilo tuto finalizovat v 9:16. Okamžitě jsme také zahájili podepisování žádosti. Systém však podepisoval žádost téměř 20 minut, než se el. podpis zobrazil.
I když jsme byli několikrát ubezpečeni, že nám nic neutíká, systém evidentně fungoval dříve, než nám bylo ze strany MPSV toto oznámeno - od kolegů víme, že finalizovali již v 9:11. Následně nám bylo telefonicky sděleno, že k vyčerpání alokace došlo v 9:21 a tedy že naše žádost je již mimo alokaci!
Tento postup nám přijde jako zcela netransparentní a neprůhledný! Veškerou komunikaci s MPSV máme řádně zdokumentovánu!
Prosím tedy o Vaše vyjádření, neboť předpokládám, že žadatelů v podobné situaci, jako jsme my, bude celá řada!
S pozdravem,
Petr K.
Dobrý den,
Děkuji za Vaše vyjádření, se kterým však v žádném případě nelze souhlasit.
Díky nefunkčnímu systému nemohly být a nebyly zajištěny naprosto stejné podmínky pro všechny žadatele! V průběhu zadávání žádosti byly několikrát některé položky neaktivní, takže je nebylo možné zadávat. Systém například neumožňoval několik minut zadávat indikátory – položka byla šedá apod. Navíc jsme byli v rámci našich telefonátů několikrát ujištěni, že nám nic neutíká a máme čas – což evidentně dle výsledku nebyla pravda! Není také pravda to, že informace o nefunkčnosti systému byla okamžitě zveřejněna na fóru. Na nefunkčnost systému jsme dle telefonického vyjádření upozornili jako druzí a dalších 15 minut informace na fóru nebyla. Jasně pak vznikla znovu prodleva mezi tím, kdy systém začal fungovat a kdy jsme byli jako žadatelé informováni!
Sama pak ve Vašem vyjádření jasně potvrzujete, že informace pro dotazující se žadatele nebyla předána v jeden okamžik, ale s velkým časovým odstupem. Žadatel jako takový nemá povinnost na základě informací uvedených ve výzvě a všech souvisejících dokumentech sledovat každých několik vteřin fórum, ani opakovaně klikat v nefunkčním systému, zda náhodou na nějakou dobu nezačal fungovat. Tento postup je zcela netransparentní a neprůhledný a nemůže v žádném případě zajistit rovný přístup ke všem žadatelům.
Pokud už k chybě v systému došlo, mělo dojít k plošnému zastavení podávání projektů a všem žadatelům měl být oznámen jednotně čas, ve který bude zadávání znovu spuštěno. Postup MPSV byl v tento okamžik proti všem rozumným obecně přijatelným postupům a domníváme se, že byl také v rozporu s odpovídajícími metodickými materiály k řízení operačních programů.
Odpovídající reakce ze strany MPSV by měla vypadat tak, že nefunkčnost systému a tedy zcela jasně nerovné podmínky, bude řešit odpovídajícím posunutím časové hranice pro vyčerpání alokace, tj. posunutím o dobu nefunkčnosti systému a jejím navýšením o odpovídající hodnotu, aby nedošlo k poškození žadatelů, kteří se projekty snažili zadat v době nefunkčního systému. Doba založení projektových žádostí je zcela jasná a v systému viditelná!
S postupem MPSV se nechceme smířit a jsme připraveni se bránit všemi prostředky, včetně odpovídajícího právního postupu. Ze strany MPSV by tak bylo vhodné k celé situaci zaujmout odpovídající stanovisko a ne předávat informace červenými nápisy a vzkazy na fóru, ale informovat všechny žadatele jasným stanoviskem! Věřím, že ani ostatní žadatelé, kteří se marně snažili žádost standardním způsobem podat, si toto netransparentní a neetické jednání nenechají líbit!
Pokud situace ze strany MPSV nebude řešena, obrátíme se také na Ministerstvo pro místní rozvoj, jako nadřízený orgán ve věci řízení operačních programů, se žádostí o přezkoumání tohoto zcela nestandardního postupu podávání projektů v rámci výzvy.
S pozdravem,