Dobrý den, výzva 098 je zacílená úzce na posilování kvality sociální služby s přímým dopadem na klienta služby. Předpokládáme proto, že zacílení nelze zaměňovat za širší pojetí posilování kapacity poskytovatele sociálních služeb
Do výzvy tedy nespadá posilování fundraisingu poskytovatele soc. služeb k diversifikaci finančních zdrojů a snížení závislosti na národních nebo evropských zdrojích (audity, plány, strategie FR, rozvoj individuálního a korporátního FR) i za situace, kdy je jen jednou z klíčových aktivit? Předpokládáme, že financování poskytovatele má na kvalitu služby a tedy na kvalitu života klienta významný, ale nepřímý vliv. Koučování fundraisera předpokládáme, že do výzvy také nespadá.
Posilování PR poskytovatel sociálních služeb jako podmínka systematické komunikace s donátory fundraisingu? (audity, plány strategie, PR)
Spadá do výzvy Strategické plánování na úrovni organizace a provázání s akčními plány jednotlivých sociálních služeb, audit potřeb, systém hodnocení sociálních pracovníků, evaluace dopadu služeb? Tady předpokládáme, že ano.
Lze do projektu zahrnout audit procesů jednotlivých služeb i poskytovatele jako organizace pro získání certifikace spolehlivosti včetně vizí, poslání, finanční řízení, systém kontroly a transparentnosti, hodnocení kvality, procesů řízení. Předpokládáme, že vlastní procesy, řízení, metodiky, hodnocení ve službách mají přímý dopad na kvalitu života klienta, ale jejich certifikace včetně procesů mimo služby na úrovni managementu organizace externím procesem může směřovat spíš k posílení prestiže (a tedy kapacit) organizace.
Workshopy, koučování managementu např. posilování manažerských kompetencí u vedoucích sociálních služeb by byly vnímány jako vzdělávání (a tedy akreditované MPSV)?
Dobrý den,
výzva vyloženě nezakazuje zaměření na fundraising či PR poskytovatele. Nicméně, jak správně uvádíte, je nutná provázanost na přímý dopad na uživatele konkrétní sociální služby. Jedná se především o nové metody v poskytování služeb, nastavení fungujících procesů v rámci služby apod. Do jaké míry budou mít Vámi zmiňované aktivity dopad na uživatele služby, je na zdůvodnění žadatele a způsobu prokázání daného dopadu. Tato provázanost bude posuzována v rámci hodnotícího procesu v kontextu celého projektu.
Strategické plánování v provázanosti na jednotlivé sociální služby je již jasnější a zde lze říci, že tato aktivita je v souladu s výzvou. Co se týče certifikace, není mi zcela jasné, jaké náklady by souviseli s procesy mimo službu. Každopádně zde platí, že v oblasti sociálních služeb je možné podpořit pouze aktivity související s registrovanou sociální službou. Pokud by se jednalo o procesy mimo službu, není možné tyto aktivity podpořit.
Podmínka akreditace MPSV se vztahuje pouze na kurzy. Koučování, supervize, worshopy apod. nenaplňují znaky kurzu a tedy se na ně nevztahuje podmínka akreditace MPSV ani cílové skupiny tj. pouze sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách. Opět bude v rámci věcného hodnocení posouzen přínos workshopů, koučování aj. pro zvolenou cílovou skupinu s ohledem na celkový koncept projektu.
Komentáře k otázce