Dobrý den,
rád bych si ověřil soulad našeho záměru s Výzvou 098/099. Jakožto zastřešující organizace poskytovatelů soc. služeb bychom chtěli podat projekt zaměřený na přenos unikátního modelu pro měření kvality u poskytovatelů soc. služeb ze zahraničí do českého prostředí. Rámcově máme rozmyšlené 4 klíč. aktivity. 1) Překlad a drobná modifikace příručky/kritérií; 2) Proškolení českých lektorů, kteří by byli oprávněni tento nový model dále školit - přijeli by je proškolit zahraniční odborníci; 3) již vyškolení lektoři by následně vzdělali v kurzu, který bychom si za tímto účelem nechali akreditovat, sociální pracovníky našich partnerů s finančním příspěvkem - přenos VP; 4) Proběhl by tzv. reflexní den, kdy by český lektor s časovým odstupem u partnera s finančním příspěvkem ověřil, zda a jak nový unikátní model měření kvality používá. Tento model by byl u partnera s finančním příspěvkem zaveden díky tomu, že bude mít příručku z KA1 a bude mít proškolené své sociální pracovníky v KA 3. By by tento záměr v souladu s výzvou a mohli bychom na všechny tyto aktivity čerpat finanční příspěvek z rozpočtu?
Děkuji. Pavel Jirek
Dobrý den,
KA1 a KA2 lze realizovat. KA3 je problematická - obecně je zakoupení nějaké licence za dodržení zaměření a podmínek výzvy možné, nicméně pokud by ale tato licence sloužila už jako podklad k vytvoření nového vzdělávacího programu, pak už i toto spadá do tvorby programu a to výzva neumožňuje, byť by samotná akreditace byla hrazena mimo projekt.
K přenosu VP na partnery s FP by dle uvedeného popisu nedošlo. Partner s finančním příspěvkem musí částečně participovat na rozpočtu projektu, tzn. pokud mu je např. z projektu hrazen nákup nějaké služby, je odběratelem on, nikoliv příjemce. V případě osobních nákladů musí být tedy partner s FP zaměstnavatelem daného pracovníka a nikoliv příjemce.
Zároveň je nutné brát v potaz, že je potřeba dodržet principy partnerství, tedy nenahrazovat partnerství dodavatelsko-odběratelským vztahem.
Tereza Zahálková
Dobrý den, v rámci výzvy nelze podpořit tvorbu nových vzdělávacích programů/kurzů (viz odstavec v textu výzvy na str. 8 "V rámci výzvy nebude podporováno:...").
Jako problematický spatřujeme přenos veřejné podpory na partnery s finančním příspěvkem, kde finanční příspěvek musí být určen právě minimálně na aktivity zakládající veřejnou podporu (Z Vašeho dotazu není partné, u koho by byly lektoři zaměstnaní).
Tereza Zahálková
Dobrý den,
upřesnil bych tedy ještě svůj dotaz následovně: KA1 - je možné hradit pouhý překlad do čj a drobnou modifikaci příručky pro hodnocení kvality? Prováděli by to naši zaměstnanci - režim VP de minimis. KA2 - zahraniční lektoři, kteří jsou oprávněni školit danou metodu by proškolili 3 české budoucí lektory - naše zaměstnance - režim VP de minimis. KA3 - odkoupili bychom zahraniční licenci na daný model měření kvality - bylo by možné hradit z projektu? - režim VP de minimis. Pokud ano, tak na vlastní náklady bychom zajistili akreditaci - žádná VP. 3 nově proškolení čeští lektoři by následně školili v akreditovaném kurzu soc. pracovníky, kteří by nasbírali 40 hodin bagatelní podpory - jednalo by se o zaměstnance partnerů s fin. příspěvkem - přenos VP. Tito proškolení zaměstnanci by pak měli za úkol unikátní model pro měření kvality zavést ve svém zařízení, tedy postupovat dle příručky a upravit dosud fungující procesy v zařízení. KA4 - reflexní den - jeden ze 3 českých lektorů by přijel do daného zařízení "zkrontrolovat," zda model zavedli, tak jak se naučili.
Děkuji Pavel Jirek