Dobrý den,
pokud realizací projektu dojde k pořízení nehmotného investičního majetku (položka rozpočtu 1.1.3.1.1.) v podobě strategického dokumentu (účetně se díky obsahu strategického dokumentu nejedná o nákup služby, ale o pořízení odepisovatelného nehmotného investičního majetku), je možné tyto výdaje zahrnout do projektu? Popis kapitoly investičního majetku v rozpočtu v MS2014+ je "Zařízení a vybavení, včetně pronájmu a odpisů"?
Předem děkuji za zodpovězení dotazu,
Jana Pachmannová
Dobrý den,
Dlouhodobý nehmotný majetek je majetek nehmotné povahy (duševního procesu), vzniká na základě objednávky, a zahrnujeme sem pořízení technických či digitálních map, pořízení studií, pasportů, technické dokumentace, technologických postupů a projektů. „Základem dlouhodobého nehmotného majetku je, že jej v podstatě nelze uchopit, což vychází i z jeho názvu“. Rozhodující pro správnou identifikaci výdaje je, zdali se jedná o výsledky duševní činnosti, které budou využívány víc jak 1 rok. Zařazení pořizovaných výdajů do rozpočtu projektu (zejm. do investiční a neinvestiční části) musí být provedeno dle toho, jak je o položce účtováno v majetku. Pořízení nehmotného majetku se účtuje jako investiční (kapitálový) výdaj.
Je tedy možné zařadit některý strtategický dokument pod položku nehmotného investičního majetku, pokud nám odbor účtování a daní města toto sdělí?
S pozdravem
Jana Pachmannová
Dobrý den,
tvorba strategických dokumentů, pokud je realizována externím zpracovatelem, bývá hrazena z kapitoly nákup služeb. Ve výzvě 33 nemáme případ, kdy by nějaký dokument byl hrazen z investičních výdají z kapitoly nákup zařízení a vybavení. Nedovedu si představit, jaký obsah by dokument musel mít, aby byl hrazen z investic. Prosím o upřesnění.
S pozdravem
David Příhoda
Dobrý den,
tvorbu strategických dokumentů je možné zařadit také do kapitoly pořízení investičního nehmotného majetku. Je ale nutné mít na paměti, že OPZ je především neinvestiční program. Podle Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce nesmí investiční výdaje překročit 50 % celkových způsobilých výdajů. Zařazení dokumentů do investičních výdajů je nutné řádně popsat a zdůvodnit. Upozorňuji také, že případné přesuny prostředků z investic na neinvestice jsou podstatnou změnou, která je administrativně náročnější procedurou. Při přípravě žádosti proto pečlivě zvažte, které výdaje do investic zařadíte. U tvorby dokumentů doporučujeme jejich zařazení do nákupu služeb.
S pozdravem
David Příhoda