Zpět

Odborné poradenství při tvorbě Strategie a Společného akčního plánu

Operační program: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost

Číslo zakázky: 10426

Název zakázky: Odborné poradenství při tvorbě Strategie a Společného akčního plánu

Druh zakázky: Služby

Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 13. 2. 2015

Název/obchodní firma zadavatele: Liberecký kraj

Sídlo zadavatele: U Jezu 642/2a

Osoba oprávněná jednat jménem zadavatele:
  • Jméno: Marek Pieter, náměstek hejtmana marek.pieter@kraj-lbc.cz tel. 485226343

IČ zadavatele: 70891508

DIČ zadavatele: CZ70891508

Kontaktní osoba zadavatele ve věci zakázky:
  • Jméno: Bc. Lucie Ptáková
  • Telefon: 485226402
  • E-mail: lucie.ptakova@kraj-lbc.cz

Lhůta pro podání nabídek: 12. 3. 2015 12:00

Místo pro podání nabídek:
Krajský úřad Libereckého kraje, U Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2, podatelna

Popis (specifikace) předmětu zakázky:

Předmětem veřejné zakázky je poskytování služeb odborného poradenství při tvorbě dvou strategických dokumentů Libereckého kraje. Jedná se o Strategii rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji 2014+ a Společný akční plán Libereckého kraje 2014+, které budou zpracovány v rámci projektu „Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje Lidských zdrojů v Libereckém kraji“ (reg. č. CZ.1.04/4.1.01/C4.00015), spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost (dále jen „projekt“).

Předmětem plnění je poskytování služeb odborného poradenství realizačnímu týmu projektu a samostatné zpracování podkladových dat v níže uvedeném rozsahu:

  1. Kvalitativní analýza názorů a postojů decision makerů z řad zaměstnavatelů

    Dodavatel zpracuje kvalitativní analýzu budoucí poptávky po pracovní síle na základě řízených rozhovorů s představiteli zaměstnavatelů na reprezentativním vzorku.

    Zadavatel požaduje provedení alespoň 50 řízených rozhovorů s představiteli zaměstnavatelů zodpovědnými či spoluzodpovědnými v rámci zaměstnavatele za lidské zdroje, a to tak, aby vzorek zahrnoval zástupce zaměstnavatelů dle podílu jednotlivých ekonomických činností dle klasifikace CZ – NACE na celkové zaměstnanosti v Libereckém kraji dle ročních průměrů výsledků Výběrového šetření pracovních sil prováděného Českým statistickým úřadem za rok 2013 (viz http://www.czso.cz/csu/2014edicniplan.nsf/p/250132-14). Dodavatel v průběhu plnění, v termínu dle stanoveného harmonogramu projektu, předloží k odsouhlasení zadavatelem strukturu dotazníku řízeného rozhovoru, způsob výběru zaměstnavatelů, seznam vybraných zaměstnavatelů.

    Zadavatel neomezuje způsob provedení řízeného rozhovoru. Zadavatel poskytne součinnost dodavateli s oslovováním uchazečů (formou průvodního dopisu k provádění rozhovorů).

    Na základě provedených řízených rozhovorů zpracuje dodavatel výstupní zprávu z kvalitativní analýzy názorů a postojů decision makerů z řad zaměstnavatelů, která bude obsahovat zejména identifikaci budoucí poptávky po pracovní síle z hlediska trendů vývoje zaměstnanosti a z hlediska požadovaného vzdělání a kompetencí zaměstnanců. Výstupní zpráva v min. rozsahu 15 normonostran textu (bez tabulek, grafů a příloh) bude obsahovat obsah a cíle analýzy, popis užitých metod, popis výběru vzorku, výsledky analýzy a návrh doporučení pro řešení potřeb zaměstnavatelů. V samostatném dokumentu bude také provedeno manažerské shrnutí v rozsahu max. 3 normostran.

     

  2. Analýza demografického vývoje s ohledem na dopady do oblasti trhu práce

    Dodavatel zpracuje na základě dostupných demografických dat a analýz analýzu demografického vývoje s ohledem na dopady do oblasti trhu práce.

    Zadavatel požaduje variantní zpracování projekce demografického vývoje nejméně do roku 2050 a zejména jeho dopadů:

  • na jednotlivé sektory národního hospodářství (dle klasifikace CZ – NACE) z hlediska objemu pracovní síly v Libereckém kraji a to ve srovnání se strukturou vzdělávací soustavy Libereckého kraje. Zadavatel k tomuto dodavateli poskytne potřebné údaje o vývoji počtu absolventů středních a vyšších odborných škol od roku 2002 tak, aby bylo možno na základě určení vývojových tendencí predikovat vývoj kvalifikace pracovní síly v Libereckém kraji.

  • na identifikaci poptávky po sociálních a souvisejících službách s ohledem na vývoj věkového složení obyvatelstva.

Dodavatel v průběhu plnění předloží k odsouhlasení zadavatelem návrh provedení demografické analýzy.

 

Výstupní zpráva v min. rozsahu 10 normostran (bez tabulek, grafů a příloh) bude obsahovat obsah a cíle analýzy, popis užitých metod, výsledky analýzy a návrh na řešení nepříznivých dopadů demografického vývoje. V samostatném dokumentu bude také provedeno manažerské shrnutí v rozsahu max. 3 normostran.

 

  1. Analýza efektivnosti a účelnosti výdajů do zabezpečení dostupnosti a kvality vzdělávání

    Dodavatel zpracuje analýzu efektivnosti a účelnosti výdajů do zabezpečení dostupnosti
    a kvality vzdělávání, zejména odborného vzdělávání na úrovni středního a vyššího odborného vzdělávání.

    Zadavatel požaduje zpracování analýzy, která bude poskytovat odpovědi na otázku, do kterých oblastí odborného vzdělávání je vhodné investovat, v jaké míře a v jaké četnosti tak, aby vzdělávací soustava umožňovala dostatečnou kapacitu pro potřebné obory (a jejich kvalitní zabezpečení) a naopak nedocházelo k výdajům ve střednědobém horizontu zmařeným z hlediska poptávky pracovního trhu (a to v návaznosti na výše uvedené body 1) a 2) předmětu plnění). Liberecký kraj je zřizovatelem 37 středních a vyšších odborných škol. Analýza bude na obecné úrovni odpovídat na otázku, jaké jsou potřebné kapacity oborů (resp. oborových skupin), a to i hlediska geografické dostupnosti, na konkrétní úrovni bude identifikovat potřeby v oblasti materiálně-technického zabezpečení vzdělávání vztažené k jednotlivým středním a vyšším odborným školám. Analýza se tak na konkrétní úrovni jednotlivých škol zaměří na popis stávajícího stavu a popis žádoucího stavu materiálně-technického zabezpečení vzdělávání.

    Zadavatel poskytne součinnost při postoupení kvantitativních údajů o vzdělávací soustavě Libereckého kraje (kapacity středních a vyšších odborných škol, vývoj počtu žáků, studentů a absolventů oborů středního a vyššího odborného vzdělávání). Současně zadavatel poskytne součinnost dodavateli s oslovováním středních a vyšších odborných škol (formou průvodního dopisu k provádění šetření).

    Dodavatel v průběhu plnění předloží k odsouhlasení zadavatelem metodiku provedení analýzy, metodiku šetření, dotazníky či jiné nástroje pro provedení šetření.

    Výstupní zpráva v min. rozsahu 40 normonostran textu (bez tabulek, grafů a příloh) bude obsahovat obsah a cíle analýzy, popis užité metodologie, obecné výsledky analýzy
    a konkrétní výsledky analýzy podle jednotlivých škol. V samostatném dokumentu bude také provedeno manažerské shrnutí v rozsahu max. 5 normostran.

     

  2. Metodika implementace Společného akčního plánu Libereckého kraje 2014+

 

Společný akční plán je definován Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 1303/2013. Jedná se o operaci, jejíž rozsah je vymezen a řízen ve vztahu k výstupům a výsledkům, kterých má být dosaženo.

 

Liberecký kraj v rámci projektu vytvořil a prostřednictvím výše uvedených analýz dotvoří Strategii rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji 2014+, na základě níž má být vytvořen Společný akční plán Libereckého kraje 2014+. Jeho řešení zahrnuje:

  • vytvoření metodiky pro iniciaci a implementaci Společného akčního plánu,

  • posílení absorpčních kapacit pro úspěšnou realizaci Společného akčního plánu, zejména organizační strukturu řízení,

  • vytvoření regionální znalosti v oblasti integrovaných řešení na trhu práce, definice podmínek a konkrétních kroků pro implementaci Společného akčního plánu na základě relevantních aktérů v Libereckém kraji.

Zadavatel požaduje, aby dodavatel poskytl poradenství při přípravě tohoto řešení realizačnímu týmu projektu na straně zadavatele, tedy s definicí obsahu Společného akčního plánu v následujícím rozsahu:

  • rámec popisující vztahy mezi obecnými a specifickými cíli Společného akčního plánu (vyplývajícími ze Strategie rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji 2014+), milníky a cíle pro výstupy a výsledky a předpokládané projekty nebo druhy projektů,

  • společné a specifické ukazatele, jež slouží ke sledování výstupů a výsledků,

  • informace o zeměpisném pokrytí a cílových skupinách,

  • předpokládanou dobu realizace,

  • analýzu dopadu na podporu rovnosti žena mužů a předcházení diskriminaci,

  • analýzu dopadu na podporu udržitelného rozvoje,

  • nastavení prováděcích ustanovení – určení zodpovědného subjektu za provádění Společného akčního plánu, ujednání pro řízení Společného akčního plánu (stanovení řídícího výboru), ujednání pro monitorování a hodnocení, ujednání zajišťující šíření informací,

  • nastavení financování – předpokládaných nákladů na dosahování milníků, výstupů
    a výsledků, orientační plán čerpání, plán financování s ohledem na zdroje.

Dodavatel se bude podílet ve spolupráci s realizačním týmem projektu na straně zadavatele na přípravě dokumentace popisující výše uvedený obsah Společného akčního plánu. Dodavatel zpracuje a předloží návrh obsahu Společného akčního plánu dle výše uvedených bodů zadavateli k odsouhlasení.

Služby odborného poradenství budou poskytovány formou pravidelných konzultací mezi odborníky na straně dodavatele a realizačním týmem projektu na straně zadavatele. Konzultace budou probíhat dle aktuální potřeby členů realizačního týmu projektu v průběhu tvorby Strategie rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji 2014+ a Společného akčního plánu Libereckého kraje 2014. Místem realizace bude sídlo zadavatele. Prostory včetně technického zabezpečení (notebook, dataprojektor, plátno atd.) zajistí zadavatel.

Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 1652893,00 bez DPH

Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky:
Předpokládaný termín zahájení plnění:15. 3. 2015 Nejzazší termín ukončení plnění:31. 7. 2015

Místo dodání / převzetí plnění:
Místem plnění veřejné zakázky je sídlo zadavatele: budova Krajského úřadu Libereckého kraje, U Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 1.

Pravidla pro hodnocení nabídek:
Základním kritériem pro zadání veřejné zakázky je analogicky k ustanovení § 78 odst. 1 písm. b) zákona nejnižší nabídková cena. Hodnocena bude celková výše nabídkové ceny včetně DPH. Nabídková cena musí být zpracována jako nejvýše přípustná, a to absolutní částkou v českých korunách. Hodnocení nabídek bude provedeno tak, že zadavatel seřadí nabídky podle jejich nabídkové ceny, a to od nejlevnější po nejdražší nabídku

Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:
· Čestné prohlášení uchazeče, že nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele · Čestné prohlášení uchazeče, že nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele · Výpis z obchodního rejstříku, pokud je v něm zapsán, či výpis z jiné obdobné evidence, pokud je v ní zapsán · Ověřenou kopii dokladu o oprávnění k podnikání Technické kvalifikační předpoklady analogicky podle § 56 zákona: Splnění technických kvalifikačních předpokladů prokáže dodavatel, který předloží: a) Seznam významných služeb poskytnutých dodavatelem v posledních třech letech s ohledem na předmět veřejné zakázky, a to konkrétně: seznam obdobných služeb v oblasti přípravy strategií či analýz zpracovaných dodavatelem s uvedením jejich rozsahu a doby poskytnutí. Přílohou seznamu musí být osvědčení zadavatelů o řádném plnění těchto služeb. Ke splnění tohoto požadavku doloží uchazeč zpracování alespoň 3 zakázek obdobného charakteru ve fin. objemu minimálně 200.000 Kč bez DPH za každou z nich. b) Osvědčení o vzdělání a odborné kvalifikaci dodavatele nebo vedoucích osob zaměstnanců dodavatele nebo osob v obdobném postavení a osob odpovědných za poskytování příslušných služeb: Požadavky na zpracovatelský tým: Zadavatel požaduje předložit seznam osob, které se budou podílet na poskytování služby. Zadavatel přitom požaduje, aby každý člen realizačního týmu dodavatele splňoval následující požadavky: ? VŠ vzdělání ? zkušenosti s přípravou strategií či analýz v oblasti rozvoje lidských zdrojů (zpracování nejméně 2 strategických dokumentů či analýz) Dodavatel prokáže splnění požadavků na kvalifikaci členů realizačního týmu, předložením seznamu členů realizačního týmu a vlastnoručně podepsaných profesních životopisů jednotlivých členů realizačního týmu, ze kterých bude vyplývat: • informace o vzdělání, • zkušenost s přípravou strategií či analýz v oblasti rozvoje lidských zdrojů (min. 2, uchazeč uvede název, rozsah a dobu realizace), • informace, zda se jedná o zaměstnance nebo osobu v pozici subdodavatele.

Požadavek na písemnou formu nabídky:
Nabídka musí být zadavateli podána v písemné formě. Požadavek na písemnou formu je považován za splněný tehdy, pokud je nabídka podepsána osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče.

Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele:
Uchazeč ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.

Požadovaný jazyk nabídky: Jednotlivé listy nabídky nesmí obsahovat přepisy, škrty či jiné úpravy, nabídka musí být zpracována v českém jazyce a na papíru formátu A4. Uchazeči podají svou nabídku s jednotlivě očíslovanými listy zabezpečenými proti manipulaci. Bude-li nabídka obsahovat přílohy (fotografie, prospekty), pak tyto přílohy budou neoddělitelně zařazeny až na konci za vlastní nabídkou uchazeče.

Povinnost uchovávat doklady a umožnit kontrolu: Ve smlouvě uzavírané s vybraným dodavatelem bude dodavatel zavázán povinností umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektu (zejm. poskytovateli, MPSV, MF, NKÚ, EK, Evropskému účetnímu dvoru), z něhož je zakázka hrazena, provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním zakázky, a to po dobu danou právními předpisy ČR k jejich archivaci (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty).

Varianty nabídky: Každý uchazeč o zakázku je oprávněn předložit zadavateli pouze jednu nabídku. Pokud uchazeč poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek hodnocena.

Zadávací řízení se řídí:
Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.10, na zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.

Další podmínky:
ČLENĚNÍ NABÍDKY: 1. Krycí list nabídky (vzor krycího listu je přílohou č. 1 této ZD) 2. Doklady ke splnění kvalifikačních předpokladů (vzor čestného prohlášení ke splnění základních kvalifikačních předpokladů je přílohou č. 2 této ZD a další doklady dle bodu 6 této ZD) 3. Informaci a doklad (např. smlouva o sdružení, plná moc) o tom, která osoba je zmocněna k jednání jménem uchazeče, pokud nabídku podává více osob společně 4. Návrh smlouvy dle bodu 12. této ZD (závazný návrh smlouvy o poskytování služeb je přílohou č. 3 této ZD) 5. Rámcový popis řešení předmětu plnění jednotlivě dle bodů 1) – 4) uvedených v bodu 2.2 této ZD 6. Vnitřní harmonogram plnění předmětu plnění jednotlivě dle bodů 1) – 4) uvedených v bodu 2.2 této ZD 7. Přílohy (nepovinné) POKYNY PRO ZPRACOVÁNÍ NABÍDKY: Označení nabídky: Nabídka bude předána v jednom originále v jedné uzavřené obálce označené: VEŘEJNÁ ZAKÁZKA MALÉHO ROZSAHU „ODBORNÉ PORADENSTVÍ PŘI TVORBĚ STRATEGIE A SAP“ – VZMR/3/OŠMTS/2015 NEOTEVÍRAT! Součástí předložené nabídky musí být návrh smlouvy i v elektronické podobě ve formátu DOC/DOCX. Požadavky na zpracování nabídky: Nabídka bude zpracována dle formálních, technických a smluvních požadavků zadavatele uvedených v této zadávací dokumentaci. DALŠÍ PODMÍNKY A VYHRAZENÁ PRÁVA ZADAVATELE: ? Uchazeči nemají právo na úhradu nákladů spojených s účastí ve výběrovém řízení. ? Obsah nabídek považuje zadavatel za důvěrný. ? Zadavatel si vyhrazuje právo: - změnit zadávací podmínky za podmínky přiměřeného prodloužení lhůty pro podání nabídek - požadovat od uchazečů doplňující informace, ověřit si skutečnosti uvedené v nabídce, či vyjasnit si informace uvedené v nabídkách - jednat o předloženém návrhu smlouvy ? Zadavatel nepřipouští variantní řešení. ? Zadavatel může zrušit výběrové řízení až do doby uzavření smlouvy. ? Zadavatel informuje uchazeče, že se nejedná o zadávací řízení dle § 21 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.

Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel

Pořadí hodnocených nabídek:

  • Vítězný dodavatel
    Název: Sociotrendy, s.r.o.

    IČ: 28630319
    DIČ: CZ 28630319
    Sídlo: Rooseveltova 95, Olomouc, 779 00
    Osoba oprávněná jednat jménem dodavatele: Mgr. Martin Přibyl

  • 2. uchazeč
    Název: GaREP, spol. s.r.o.
    IČ: 60702672
    DIČ: CZ60702672
    Sídlo: nám. 28. října 3, Brno, 602 00

  • 3. uchazeč
    Název: Ing. Marie Prokšová
    IČ: 02172658
    Sídlo: Vrchní 41, Opava, 747 05

  • 4. uchazeč
    Název: PROCES - Centrum pro rozvoj obcí a regionů, s.r.o.
    IČ: 28576217
    DIČ: CZ28576217
    Sídlo: Švabinského 1749/19, Ostrava – Moravská Ostrava, 702 00

  • 5. uchazeč
    Název: Tima Liberec, s.r.o.
    IČ: 25951980
    DIČ: CZ25951980
    Sídlo: Erbenova 376/2, Liberec 8, 460 08

 

Datum ukončení: 24. 4. 2015


 
Uveřejněno: 13. 2. 2015
 
Aktualizováno: 6. 5. 2016