Zhotovení strategického plánu Města Bystřice na léta 2014 až 2020
Operační program: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost
Číslo zakázky: 8788
Název zakázky: Zhotovení strategického plánu Města Bystřice na léta 2014 až 2020
Druh zakázky: Služby
Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 2. 7. 2013
Název/obchodní firma zadavatele: Město Bystřice
Sídlo zadavatele: Dr. E. Beneše 25, 257 51 Bystřice
- Jméno: Mgr. Daniel Štěpánek tel: 317 793 218 e-mail: daniel.stepanek@mestobystrice.cz starosta města Bystřice
IČ zadavatele: 00231525
DIČ zadavatele: CZ00231525
- Jméno: Ing. Radek Vraný
- Telefon: 724889415
- E-mail: vrany@eurokomplus.cz
Lhůta pro podání nabídek: 15. 7. 2013 09:30
Místo pro podání nabídek: Město Bystřice Dr. E. Beneše 25 257 51 Bystřice
Popis (specifikace) předmětu zakázky:
Poradenství v oblasti plánování: CPV 79415200-8
Předmětem veřejné zakázky řízení je zpracování Strategického plánu města a Implementačního dokumentu strategického plánu města. Proto je základním požadavkem zadavatele zkušenost uchazeče s tvorbou takových dokumentů, přičemž zadavatel rozšiřuje možnost i o zpracování tzv. Akčního plánu města, který je v mnoha případech srovnatelný s Implementačním dokumentem Strategického plánu, byť jeho obsahem nemusí být vždy personální zabezpečení implementace navržených strategií.
Zadavatel chce zvýšit výtěžnost dotačních titulů v dalším programovacím období a zároveň připravovat smysluplné, proveditelné a financovatelné projekty. Proto je nezbytné, aby i zhotovitel Strategického dokumentu, který se stane zásadním dokumentem pro další rozvoj města, měl zkušenost s přípravou žádostí o dotace a dokázal tak odborně odhadnout jejich realizovatelnost, financovatelnost i časovou náročnost jejich přípravy.
Součástí plnění bude navržení dotazů pro dotazník mezi obyvateli města. Uchazeč musí mít zkušenosti s formulováním dotazů, zejména ve vazbě na jejich konkrétnost, možný informační přínos odpovědí a také možnosti statistického zpracování odpovědí.
Město Bystřice též čelí problematice nárůstu sociálně patologických jevů. Proto musí mít uchazeč jisté zkušenosti s přípravou projektů v oblasti sociální, nebo alespoň v oblasti vzdělávání. V průběhu realizace totiž bude muset navrhovat opatření, případně posuzovat opatření navržená místními politiky.
Zásadní důraz klade zadavatel na zpracovatelský tým, který bude uchazečem vyčleněn pro práci na zakázce. V čele týmu musí být zkušený pracovník, který bude schopen odborně koordinovat veškeré činnosti svého týmu a bude mít zkušenosti s tvorbou Strategických plánů měst.
Strategický plán bude vytvářen i za spolupráce místních významných zaměstnavatelů, neboť součástí Strategického plánu bude též podpora zaměstnanosti a podnikání. Proto je nezbytné, aby člen zpracovatelského týmu měl schopnost posoudit přínosy a udržitelnosti navrhovaných strategií města i z pohledu soukromého sektoru.
Město Bystřice se potýká s problémem nízké identifikace obyvatel s městem. Strategický plán bude klást důraz na podporu spolkového života, a proto bude nutné, aby byly navrženy takové dílčí kroky, které budou realizovatelné a maximálně přínosné / finančně efektivní. Z tohoto důvodu musí mít alespoň jeden člen zpracovatelského týmu zkušenosti s přípravou takových akcí. Aby dovedl posoudit jejich skutečné přínosy a též označit správné portfolio statistických dat, které bude nutné analyzovat a z nichž bude vhodné vycházet pro správná rozhodnutí o budoucí strategii / dílčích krocích.
Předmět díla je rozdělen do 4 vzájemně propojených částí:
1) Zpracování Strategického plánu města Bystřice na léta 2014 až 2020.
2) Zpracování Implementačního dokumentu SP.
3) Zpracování Informační brožury / shrnutí pro obyvatele.
4) Prezentace postupu práce a finálního elaborátu na min. třech veřejných projednáváních.
1. Zpracování Strategického plánu města Bystřice na léta 2014 až 2020
Metodika spolupráce:
Tvorbu Strategického plánu bude Zhotovitel průběžně konzultovat s oponentním projektovým týmem Zadavatele, případně se Zadavatelem určenými odborníky pro oponenturu. Konzultace budou probíhat podle aktuální potřeby avšak minimálně jednou za kalendářní měsíc. Náplní těchto konzultací bude:
a. Prezentace postupu prací Zhotovitele.
b. Zhodnocení postupu prací a výstupů Zhotovitele oponentním týmem / zástupci Zadavatele.
c. Metodou „Think tank“ konzultace konkrétních koncepcí a nápadů vedoucích k udržitelnému rozvoji města s akcentem na rovnocenný přístup k rozvoji osad a „centra města“ Bystřice (za dodržení přístupů New Public Management a Good Governance).
Zhotovitel nebude určovat strategické cíle města, ale bude navrhovat možná rozvojová řešení. Strategické cíle města určí místní politici (zastupitelé města a členové osadních výborů)! Rozvojová řešení bude Zhotovitel konzultovat s oponentním týmem a poté na veřejných projednáváních.
Zhotovitel analyzuje a popíše veškeré oblasti rozvoje města. Z nich posléze zástupci města (oponentní tým v komunikaci s místními politiky) zvolí cca 5 priorit rozvoje, které budou hlouběji rozpracovány ve strategické části SP i v Implementačním dokumentu.
Zhotovitel bude při své práci dbát na to, aby výsledná strategie a navržené kroky nebyly v rozporu se strategickými dokumenty VÚSC, resortními strategiemi, ale též se závaznými dokumenty mikroregionů a jiných sdružení, jejichž členy je město Bystřice.
Zhotovitel také bude dbát na soulad zpracovávaných dokumentů s platnou územně plánovací dokumentací a v případě, že nalezne rozpor, pak posoudí reálnost zanesení změn do ÚPD a popíše, jaké změny bude nutné projednat.
V případě, že Zadavatel shledá nutnost aby Zhotovitel v konkrétních věcech prohloubil znalost Bystřice a jejích osad (např. doplnění či aktualizace prokazatelně zastaralých dat a informací o řešeném území, jejich infrastruktuře atp.), vyzve Zhotovitele k prohloubení konkrétní znalosti nejprve běžnou formou komunikace, nedojde-li k nápravě, vyzve jej písemně. Nedojde-li ani po písemné výzvě k nápravě situace, Zadavatel přistoupí k uplatnění smluvní sankce.
Nutnost prohloubení znalosti nastane zejména:
- pokud bude zřejmé, že Zhotovitel při svých závěrech vycházel pouze z domněnek či výrazně zjednodušených či agregovaných údajů, které mohou vést k mylnému závěru;
- pokud bude mít Zadavatel důvodné podezření, že charakter užitých dat či jejich aktuální podoba může být v rozporu s východisky nebo závěry Zhotovitele.
Oponentní tým Zadavatele bude výstupy Zhotovitele posuzovat zejména v následujících oblastech:
a. Aktuálnost a pravdivost užitých statistických dat a informací.
b. Aplikovatelnost statistických dat, informací a doporučení/návrhů na podmínky města Bystřice.
c. Dodržení metod a přístupů New Public Management a Good Governance.
d. Kompatibilita dokumentu s metodou Balanced Scorecard.
Smyslem existence oponentního týmu bude kontrola výstupů Zhotovitele a zamezení povrchnosti a obecnosti jeho výstupů, nikoliv suplování či doplňování jeho práce či sběru dat! (Zdůrazňujeme, že ve smluvním ujednání je uvedena možnost uvalení smluvních pokut v případě opakovaných a řádně odůvodněných stížností oponentního týmu na výstupy Zhotovitele!)
Technické požadavky a požadavky na obsah:
Strategický plán bude členěn na analytickou a návrhovou / strategickou část. Bude detailně popisovat, analyzovat a navrhovat řešení pro rozvoj následujících oblastí rozvoje:
1) Podpora podnikání a zaměstnanosti
2) Podpora kultury, sportu a volnočasových aktivit
3) Sociální a zdravotní péče, školství
4) Zvyšování bezpečnosti ve městě
5) Ochrana životního prostředí a komunální služby
6) Podpora bydlení
7) Rozvoj dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti
8) Vnitřní správa, správa majetku města, plánování a řízení města
Jejich rozdělení do jednotlivých kapitol navrhne Zhotovitel, přičemž názvy oblastí mohou být mírně reformulovány, spojeny ve společné kapitoly či rozděleny do více kapitol, ovšem pouze po odsouhlasení Zadavatele.
Z výše uvedených oblastí rozvoje bude vybráno cca 5 prioritních, které budou podrobněji analyzovány a k nimž budou přiřazeny prioritní rozvojové projekty v Implementačním dokumentu SP.
Analytická část bude zpracována v rozsahu 30 až 80 normostran textu. Zaměří se jak na analýzu vnějšího prostředí tak na analýzu vnitřních zdrojů. Členění analytické části bude ponecháno na Zhotoviteli, bude však obsahovat minimálně výstupy následujících metod a přístupů:
1) Úvodní slovo starosty (dodá Zadavatel)
2) Profil města a shrnutí současného stavu: Historie a vývoj města i jeho geografická poloha bude rozpracována max. na 1 normostranu. Dále bude popsána současná situace v každé z řešených oblastí rozvoje města a jeho infrastruktury (podnikání, doprava, veřejná prostranství, bezpečnost, kultura, školství, atp.), včetně vazby jednotlivých oblastí na okolní územní celky.
3) Analýza potřeb jednotlivých osad a vyhodnocení společných témat rozvoje: Město Bystřice je rozděleno do 26 částí („centrum“ + 25 osad). Každá z nich má odlišné požadavky, které je potřebné popsat, vyhodnotit a nalézt společná témata rozvoje.
4) Demografie města, psychografické a demografické profily jednotlivých skupin obyvatel: Zhotovitel navrhne a zdůvodní rozčlenění obyvatel do cílových skupin strategického plánu a po jejich odsouhlasení definuje psychografické a demografické profily jednotlivých skupin obyvatel přizpůsobené pro potřeby strategického plánu (minimálně v podrobnosti: odhadovaná četnost, životní styl a životní postoje, volnočasové aktivity, nároky na optimální místo a prostředí k životu, věk, rodinný stav, vzdělání, příjmová struktura). U každé skupiny obyvatel, resp. psychografického profilu navrhne opatření vedoucí k uspokojení jejich potřeb s odkazem na konkrétní strategie obsažené v návrhové části.
Zásadními skupinami budou vždy: děti, ekonomicky aktivní, senioři, obyvatelé „centra města“ a obyvatelé osad, které budou doplněny skupinami rozděleným podle dalšího klíče členění (např. zaměstnavatelé, dojíždějící za prací, nebo společensky aktivní, sportovci atp.).
5) Balanced Scorecard: Výstupy analytické části musí umožnit aby na ně mohla plynule navázat návrhová část i implementační dokument ve svých Balanced Scorecards.
6) SWOT analýza jednotlivých oblastí rozvoje a PEST analýza města: Budou zpracovány oba typy analýz.
7) Popis nejpravděpodobnějšího vývoje vnějšího prostředí i vnitřních zdrojů v dalších 5 až 10 letech. V návrhové části pak budou řešeny i alternativní scénáře.
Návrhová / strategická část bude zpracována v rozsahu od 15 do 40 normostran textu. Bude bezprostředně provázána s poznatky plynoucími z analytické části. Návrhová / strategická část bude rozdělena podle stejného klíče do stejných oblastí rozvoje jako část analytická. V návrhové části Zhotovitel použije minimálně následující metody:
1) Plánování scénářů vnějších vlivů: Strategický plán musí umožnit předvídat změny, proto bude v návrhové části využívat metodu plánování scénářů vnějších vlivů. Zhotovitel určí potřebné množství a portfolio scénářů popisujících nejpravděpodobnější vývoj v dalších 5 až 10 letech. Po jejich odsouhlasení je blíže analyzuje. Minimálně budou popsány následující scénáře:
1) Dvě alternativy v demografickém vývoji obyvatelstva
2) Dvě alternativy ve vývoji celkového daňového zatížení obyvatelstva
3) Dvě alternativy v oblasti podpory pracovních příležitostí / vývoje zaměstnanosti
Každý scénář bude podrobně popsán (co může nastat a jaký to bude mít vliv na rozvoj města a jeho obyvatele) a pro každý scénář zhotovitel navrhne základní opatření vedoucí k adaptování rozvoje města na daný scénář tak, aby město minimalizovalo případné ztráty nebo maximálně využilo příležitostí.
2) MindMap / graf cílů a priorit: opatření, resp. jednotlivé projekty budou definovány v Implementačním dokumentu.
3) Implementaci metody Balanced Scorecard
4) Implementaci principů New Public Management a Good Governance
5) Posouzení souladu navrhované strategie / priority se strategií VÚSC a s klíčovými relevantními národními strategiemi.
6) Rámcové posouzení možnosti financování strategií / priorit ze strukturálních a komunitárních programů EU.
2. Implementační dokument Strategického plánu
Metodika spolupráce:
Tvorbu Implementačního dokumentu bude zhotovitel průběžně konzultovat s oponentním týmem města, případně se Zadavatelem určenými odborníky pro oponenturu. Konzultace budou probíhat podle aktuální potřeby avšak minimálně jednou za kalendářní měsíc.
Zhotovitel nebude rozhodovat o začlenění projektových záměrů do dokumentu. Toto rozhodnutí bude náležet místním politikům! (zastupitelé města a členové osadních výborů)
Zhotovitel však navrhne možná řešení identifikovaných problémů. Takové projektové záměry projedná s oponentním týmem a na veřejných projednáváních (viz bod 4) s místními politiky a veřejností. Odsouhlasené projektové záměry / opatření blíže popíše (viz technické požadavky na obsah) a zapracuje do dokumentu.
Oponentní tým Zadavatele bude výstupy zhotovitele posuzovat zejména v následujících oblastech:
a. Aktuálnost a pravdivost užitých statistických dat a informací.
b. Aplikovatelnost statistických dat, informací a doporučení/návrhů na podmínky města Bystřice.
c. Dodržení metod a přístupů New Public Management, Good Governance.
d. Dodržení principů, resp. metody Balanced Scorecard.
e. Reálnost, byrokratická nenáročnost a zjistitelnost dat navrženého systému evaluace plnění implementačního dokumentu a strategického plánu.
Technické požadavky a požadavky na obsah:
Implementační dokument bude zpracován v rozsahu 15 až 30 normostran textu, bez započtení jednotlivých Karet projektů.
Implementační dokument bude zahrnovat:
1) Stanovení principů návrhu projektů, zejména pak:
a. vymezení vztahu: „centrum“ a osady
b. popis postupu pro změnu, odebrání a doplnění projektů
c. základní principy navrhování projektu (rovné příležitosti, udržitelnost, reálné financování atp.)
2) MindMap navržených projektů / kroků vč. jejich vazeb na cíle a priority Strategického plánu.
3) Indikátory výstupů a výsledků a jejich kvantifikace.
4) Souhrnnou tabulku realizačních nákladů projektů a řádových odhadů nákladů na zajištění udržitelnosti projektů na léta 2014 až 2024.
5) Souhrnnou tabulku odhadu reálných zdrojů pro krytí potřeb projektů a ostatních možných zdrojů pro krytí potřeb projektů.
6) Organigram implementační struktury (řídící struktura, monitorování, kontrola, úloha externích subjektů).
7) Odpovědnostní model.
8) Balanced Scorecards / karty projektů.
Každý z navržených kroků / projektů bude rozpracován v následujících oblastech:
a. Popis projektu a jeho vazba na strategické cíle a priority.
b. Odpovědná osoba – zpravodaj projektu.
c. Odhad rozpočtu projektu a vliv projektu na rozpočet města v jednotlivých letech.
d. Řádová kvantifikace vlivu realizace projektu, resp. jeho udržitelnosti na mandatorní výdaje města.
e. Navržené evaluační ukazatele / indikátory pro sledování projektu s popisem, kde patřičné statistické podklady / hodnoty obstarat.
f. Specifická rizika ohrožující realizaci projektu (popis obecných rizik postihujících většinu projektů nebude vyžadován).
Projekty budou popsány na samostatné Kartě projektu (max. 1 list, tedy 2 strany A4), kterou bude možno samostatně vytisknout. Zhotovitel dodá jak vyplněné karty, tak editovatelný vzor formuláře (MS Excel).
První draft Implementačního dokumentu bude obsahovat minimálně následující:
1) Kompletní strukturu dokumentu se stručným popisem budoucího obsahu kapitol.
2) MindMap navržených projektů / kroků.
3) Prvotní portfolio evaluačních ukazatelů, resp. indikátorů výstupů a výsledků.
4) Organigram implementační struktury.
3. Informační brožura / shrnutí pro obyvatele
Metodika spolupráce:
Zhotovitel navrhne textovou část i grafickou úpravu informační brožury. Tu zkonzultuje se Zadavatelem, zapracuje jeho připomínky a poté prezentuje finální podobu brožury.
Technické požadavky a požadavky na obsah:
Informační brožura bude sepsána v obecné češtině (odborných termínů a dlouhých souvětí bude užívat pouze v minimálním nejnutnějším množství) a v maximálně přístupné formě bude čitatelům přibližovat následující informace:
a. Úvodní slovo starosty (dodá Zadavatel, max. ½ strany textu)
b. Co to je strategický plán města (maximálně ½ strany textu)
c. Přínosy strategického plánu pro občany města (maximálně 1 strana textu)
d. Vizi města (maximálně 1 odstavec textu)
e. Strategické cíle a priority města
f. Nejdůležitější navržené kroky pro podporu fyzického prostředí města, jeho vybavenosti službami a infrastrukturou (stávající stav, co konkrétně je třeba zlepšit, možnosti jak dosáhnout zlepšení), jako např.:
i. podnikatelského prostředí města
ii. kulturního prostředí města (kultura, sport, volnočasové aktivity)
iii. životního prostředí ve městě
iv. kvality a rozsahu komunálních služeb
v. boje proti sociálně-patologickým jevům
vi. a jiných, v průběhu zpracování strategického plánu vybraných oblastí rozvoje
Autoři textu musí klást důraz na minimum užitých balastních slov a na minimum užívání obecných frází a floskulí. Zhotovitel zajistí též jazykovou korekturu.
Informační brožura bude vytvořena do podoby letáku A5, 6 stran, 2 sklady (zatočený sklad). Zhotovitel zajistí na své náklady tisk 2.000 kusů těchto letáků / informačních brožur. (plnobarevný tisk, lesklá 135g křída).
Informační brožura bude zpracována do grafické podoby. Bude Zadavateli dodána v PDF formě a v editovatelné formě (Adobe nebo Corel formát). PDF varianta bude zhotovitelem dodána ve dvou variantách / rozlišeních (1) pro tisk v rozlišení 600 dpi; (2) pro elektronickou publikaci na www stránky. Bude užívat grafických pozadí, doplňujících fotografií, případně vizualizací (případné vizualizace dodá Zadavatel, grafická pozadí a fotografie zajistí zhotovitel).
Informační brožura bude obsahovat znaky publicity OPLZZ podle (v době tisku materiálu) platného Manuálu pro publicitu. Za zjištění a dodržení podmínek publicity bude plně odpovědný zhotovitel.
4. Prezentace postupu práce a finálního elaborátu na třech veřejných projednáváních
Zhotovitel bude povinen prezentovat postup práce na minimálně třech veřejných projednáváních, která jím budou moderována.
Na prvním projednávání (říjen 2013) bude prezentovat práce v následujícím minimálním rozsahu:
a. Výstupy analytické části Strategického plánu
b. Představení struktury Implementačního dokumentu
Na druhém projednávání (leden 2014) bude prezentovat práce v následujícím minimálním rozsahu:
a. První draft návrhové části Strategického plánu
b. První draft Implementačního dokumentu
Na třetím projednávání (březen 2014) bude prezentovat práce v následujícím minimálním rozsahu:
a. Navrhovanou finální podobu Strategického plánu
b. Navrhovanou finální podobu Implementačního dokumentu SP
c. Představení informační brožury
Zhotovitel vytvoří pozvánky na jednání a předá je objednateli v předstihu minimálně 4 týdnů před stanoveným datem konání. Termín a místo konání bude konzultovat se Zadavatelem.
Zhotovitel dále vytvoří do jednoho týdne z jednotlivých jednání přehled připomínek. Nejpozději do 5 týdnů od projednávání zajistí jejich vypořádání a provede o tom zápis, který předá Zadavateli.
Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 450000,00 bez DPH
Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky: Termín plnění: do 14. dubna 2014 s následujícím harmonogramem. Do 1 týdne od podpisu smlouvy: Zhotovitel navrhne vnitřní strukturu Strategického plánu a Implementačního dokumentu, které prezentuje zastupitelům města a členům osadních výborů na společném pracovním zasedání. Zadavatel strukturu odsouhlasí, případně předá připomínky. Do konce srpna 2013: Zhotovitel navrhne seznam dotazů pro místní dotazníkové šetření. Dotazů bude maximálně 10. Pozn.: Dotazníkové šetření bude koordinovat a zajišťovat Zadavatel. Do konce října 2013: Zhotovitel vytvoří analytickou část Strategického plánu, kterou prezentuje na prvním veřejném projednání. Zároveň prezentuje strukturu Implementačního dokumentu, stejně jako jeho vazbu na Strategický plán. Pozn.: Na tomto jednání budou účastníci vyzváni oponentním týmem Zadavatele k předkládání návrhů projektových záměrů. Do konce listopadu 2013 bude vybráno Zadavatelem cca 5 prioritních oblastí, pro které budou v případě nutnosti provedeny detailnější analýzy, a které se stanou prioritními i při návrhu projektů popsaných v Implementačním dokumentu. Do konce ledna 2014: Zhotovitel zapracuje připomínky, zpracuje finální verzi analytické části a zpracuje první draft návrhové / strategické části SP a první draft implementačního dokumentu, které prezentuje na druhém veřejném projednávání. Do 14. března 2014: Zhotovitel zapracuje připomínky a zpracuje navrhovanou finální podobu Strategického plánu a Implementačního dokumentu. Dále zpracuje informační brožuru. Všechny výstupy prezentuje na třetím veřejném projednání. V případě zásadních připomínek se dohodne se Zadavatelem na dalším postupu a poté odevzdá finalizované verze všech dokumentů v termínu stanoveném Smlouvou (do 14. dubna 2014).
Místo dodání / převzetí plnění: Město Bystřice
Pravidla pro hodnocení nabídek: Nabídková cena
Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele: Základní kvalifikační předpoklady splňuje uchazeč: a) který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný ve prospěch organizované zločinecké skupiny, trestný čin účasti na organizované zločinecké skupině, legalizace výnosů z trestné činnosti, podílnictví, přijetí úplatku, podplacení, nepřímého úplatkářství, podvodu, úvěrového podvodu, včetně případů, kdy jde o přípravu nebo pokus nebo účastenství na takovém trestném činu, nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; jde-li o právnickou osobu, musí tento předpoklad splňovat jak tato právnická osoba, tak její statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu, a je-li statutárním orgánem dodavatele či členem statutárního orgánu dodavatele právnická osoba, musí tento předpoklad splňovat jak tato právnická osoba, tak její statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu této právnické osoby; podává-li nabídku či žádost o účast zahraniční právnická osoba prostřednictvím své organizační složky, musí předpoklad podle tohoto písmene splňovat vedle uvedených osob rovněž vedoucí této organizační složky; tento základní kvalifikační předpoklad musí dodavatel splňovat jak ve vztahu k území České republiky, tak k zemi svého sídla, místa podnikání či bydliště, b) který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání dodavatele podle zvláštních právních předpisů nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; jde-li o právnickou osobu, musí tuto podmínku splňovat jak tato právnická osoba, tak její statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu, a je-li statutárním orgánem dodavatele či členem statutárního orgánu dodavatele právnická osoba, musí tento předpoklad splňovat jak tato právnická osoba, tak její statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu této právnické osoby; podává-li nabídku či žádost o účast zahraniční právnická osoba prostřednictvím své organizační složky, musí předpoklad podle tohoto písmene splňovat vedle uvedených osob rovněž vedoucí této organizační složky; tento základní kvalifikační předpoklad musí dodavatel splňovat jak ve vztahu k území České republiky, tak k zemi svého sídla, místa podnikání či bydliště. c) který v posledních 3 letech nenaplnil skutkovou podstatu jednání nekalé soutěže formou podplácení podle zvláštního právního předpisu d) vůči jehož majetku neprobíhá nebo v posledních 3 letech neproběhlo insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh nebyl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo nebyl konkurs zrušen proto, že majetek byl zcela nepostačující nebo zavedena nucená správa podle zvláštních právních předpisů, e) který není v likvidaci, f) který nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele, g) který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele, h) který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele, i) který nebyl v posledních 3 letech pravomocně disciplinárně potrestán či mu nebylo pravomocně uloženo kárné opatření podle zvláštních právních předpisů, je-li podle § 54 písm. d) požadováno prokázání odborné způsobilosti podle zvláštních právních předpisů; pokud dodavatel vykonává tuto činnost prostřednictvím odpovědného zástupce nebo jiné osoby odpovídající za činnost dodavatele, vztahuje se tento předpoklad na tyto osoby, j) který není veden v rejstříku osob se zákazem plnění veřejných zakázek a k) kterému nebyla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce podle zvláštního právního předpisu ---- Součástí nabídky musí být rovněž: a) seznam statutárních orgánů nebo členů statutárních orgánů, kteří v posledních 3 letech od konce lhůty pro podání nabídek byli v pracovněprávním, funkčním či obdobném poměru u zadavatele, b) má-li dodavatel formu akciové společnosti, seznam vlastníků akcií, jejichž souhrnná jmenovitá hodnota přesahuje 10 % základního kapitálu, vyhotovený ve lhůtě pro podání nabídek, c) prohlášení uchazeče o tom, že neuzavřel a neuzavře zakázanou dohodu podle zvláštního právního předpisu (Zákon č.143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů) v souvislosti se zadávanou veřejnou zakázkou. ---- Profesní kvalifikační předpoklady Dodavatel prokáže splnění profesních kvalifikačních předpokladů předložením kopií níže uvedených dokladů: a) Výpisu z obchodního rejstříku, pokud je v něm zapsán, či výpisem z jiné obdobné evidence, pokud je v ní zapsán. Výpis z obchodního rejstříku nesmí být k poslednímu dni, ke kterému má být prokázáno splnění kvalifikace (tj. lhůty pro podání nabídek) starší 90 kalendářních dnů. b) Dokladu o oprávnění k podnikání podle zvláštních právních předpisů v plném rozsahu odpovídajícím předmětu veřejné zakázky, zejména dokladu prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci. ---- Technické kvalifikační předpoklady Dodavatel prokáže splnění technických kvalifikačních předpokladů předložením: -- a)seznamu významných služeb obdobného charakteru provedených dodavatelem (i probíhajících) v posledních 3 letech (5/2010 – 06/2013) a osvědčením objednatelů o řádném plnění, nejvýznamnějších z těchto služeb. Seznam uchazeč doloží formou originálu čestného prohlášení s uvedením rozsahu služeb a doby poskytnutí. Osvědčení musí popis rozsahu poskytnutých služeb, dobu poskytnutí a místo provádění služeb. Vymezení minimální úrovně kvalifikačního předpokladu odpovídající druhu, rozsahu složitosti předmětu plnění veřejné zakázky: Dodavatel splňuje technický kvalifikační předpoklad, pokud předloží seznam realizovaných služeb v posledních 3 letech, jako přílohu seznamu doloží: 1. Osvědčení vydané veřejným zadavatelem, pokud byly služby poskytovány veřejnému zadavateli. 2. Osvědčení vydané jinou osobou, pokud byly služby poskytovány jiné osobě než veřejnému zadavateli, nebo 3. Smlouvu s jinou osobou a doklad o uskutečnění plnění dodavatele, není-li současně možné osvědčení dle bodu 2. od této osoby získat z důvodu spočívajících na její straně. Zadavatel požaduje doložit alespoň: - 1 osvědčení objednatele o poskytnutí služeb, jejichž předmětem bylo vytvoření Strategického plánu územně samosprávného celku. - 1 osvědčení objednatele o poskytnutí služeb, jejichž předmětem bylo vytvoření Implementačního dokumentu strategického plánu nebo akčního plánu územně samosprávného celku. A to vždy za použití metody Balanced Scorecards. - 1 osvědčení objednatele o poskytnutí služeb, jejichž předmětem bylo zpracování Studie proveditelnosti nebo obdobného dokumentu, které byly povinnou přílohou k podané žádosti o dotaci z fondů EU. Z toho jedna na neinvestiční projekt v sociální oblasti nebo v oblasti vzdělávání a jedna na investiční projekt zahrnující stavební práce. - 1 osvědčení objednatele o poskytnutí služeb, jejichž předmětem byla příprava dotazníkového šetření vč. vyhodnocení dotazů (minimálně 100 respondentů). -- b)seznamu osob, které budou odpovědné za realizaci příslušných služeb. Seznam uchazeč doloží formou originálu čestného prohlášení. Přílohou tohoto seznamu bude profesní životopis každé osoby uvedené v seznamu a také kopie dokladu o dosaženém vzdělání. Z profesního životopisu bude jednoznačně vyplývat, zda je dotčená osoba zaměstnancem dodavatele. Zadavatel požaduje, aby mezi těmito osobami (členy realizačního týmu) byli: - 1 člen - Vedoucí odborného týmu: bude mít VŠ vzdělání a praxi s vedením zpracovatelského týmu u jednoho strategického plánu územně samosprávného celku za použité metody Balanced Scorecards. - 1 člen - Garant podpory zaměstnanosti a podnikání: bude mít VŠ vzdělání a zkušenosti s tvorbou strategie podnikatelských subjektů s minimálně 10 zaměstnanci, zahrnující popis výchozí situace, analýzu trhu (nabídky a poptávky) a z nich navržená rozvojová opatření. - 1 člen - Garant podpory spolkového života: bude mít zkušenosti s tvorbou projektů zaměřených na podporu spolkového života v obcích nebo na přípravu kulturních akcí. Přičemž uvedené pozice mohou být zabezpečeny dvěma nebo třemi osobami, které budou splňovat níže uvedené požadavky. V případě, že by dvě vybrané pozice byly zabezpečeny jedním pracovníkem, musí takový pracovník splňovat požadavky uvedené pro obě pozice. U členů realizačního týmu, kteří jsou předmětem technické kvalifikace uchazeče uvede: 1) Titul, jméno a příjmení člena týmu 2) Relevantní zkušenosti člena týmu 3) Působnost a odpovědnost při realizaci zakázky člena týmu 4) Zástupnost člena týmu pro případ delší než týdenní absence U ostatních členů týmu nemusí uchazeč uvádět jejich personálie, ale uvede je pod názvem funkcí či řešených resortů (např. analytik, doprava, životní prostředí, atp.) a uvede též jejich působnost a odpovědnost při realizaci zakázky. Změna osob bude možná pouze po odsouhlasení Zadavatelem. Nástupce musí splňovat minimálně podmínky výše uvedené. V případě, že výše uvedené osoby nebudou aktivně zpracovávat předmět díla, je to důvodem k odstoupení Zadavatele od Smlouvy o dílo a bude to považováno za hrubé porušení smluvních povinností, včetně uplatnění patřičných sankcí.
Požadavek na písemnou formu nabídky: Nabídka bude podána písemně v českém jazyce, 1 x v originále a 1 x v kopii odpovídající originálu, dle formálních, technických a smluvních požadavků zadavatele. Originál nabídky musí být na titulní straně označen slovem „ORIGINÁL“, kopie musí být na titulní straně označena slovem „KOPIE“ Nabídka, včetně veškerých požadovaných dokladů, bude potvrzena statutárním orgánem uchazeče, nebo osobou pověřenou zastupováním statutárního orgánu. V případě podpisu nabídky pověřenou osobou doloží uchazeč v nabídce příslušnou plnou moc, či jiný platný pověřovací dokument. Nabídka bude svázána či jinak zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy včetně příloh a zapečetěna tak, že všechny stránky včetně příloh budou provlečeny provázkem, provázek bude zavázán na uzlík a ten bude přelepen na titulní nebo zadní (papírové) straně bílou samolepící páskou. Nabídka nebude obsahovat přepisy a opravy, které by mohly zadavatele uvést v omyl. Všechny listy nabídky včetně příloh budou řádně očíslovány, nabídka bude opatřena obsahem s uvedením čísel stránek u jednotlivých kapitol. V nabídce musí být uvedeny identifikační údaje uchazeče. Nabídka obsahuje návrh smlouvy podepsaný osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče a prohlášení podepsané osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče, z něhož vyplývá, že je uchazeč vázán celým obsahem nabídky po celou dobu běhu zadávací lhůty. Součástí nabídky jsou rovněž další dokumenty požadované zadavatelem. Nabídka bude podána v řádně uzavřené obálce, která bude zřetelně označena nápisem !!!SOUTĚŽ „Zhotovení strategického plánu Města Bystřice na léta 2014 až 2020“ NEOTEVÍRAT!!! Na obálce bude dále uvedena adresa uchazeče a jeho IČ.
Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele: Uchazeč ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.
Požadovaný jazyk nabídky: čeština
Povinnost uchovávat doklady a umožnit kontrolu: /
Varianty nabídky: Každý uchazeč o zakázku je oprávněn předložit zadavateli pouze jednu nabídku. Pokud uchazeč poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek hodnocena.
Zadávací řízení se řídí: 1) Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.7., na zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. 2) Směrnicí č. 01/2012 upravující zadávání veřejných zakázek malého rozsahu města Bystřice, schválené zastupitelstvem města dne 16.05.2013 usnesení č.17.
Další podmínky: Veškeré podmínky jsou definovány v zadávací dokumentaci výběrového řízení.
Soubory ke stažení:
- 1-kryci-list_1.xls (1. 5. 2016 01:51)
- 2-d4-manual-pro-publicitu-1-6_1.pdf (1. 5. 2016 01:51)
- 3-cp-o-splneni-kvalifikace_1.doc (1. 5. 2016 01:51)
- 4-navrh-smlouvy-o-dilo_1.doc (1. 5. 2016 01:51)
- v-vr1-bys.pdf (1. 5. 2016 01:51)
- zd-vr1-bys.pdf (1. 5. 2016 01:51)
Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel
Pořadí hodnocených nabídek:
- Vítězný dodavatel
Název: PROCES – Centrum pro rozvoj obcí a regionů, s.r.o.IČ: 28576217
DIČ: CZ28576217
Sídlo: Švabinského 1749/19, 702 00 Ostrava
Osoba oprávněná jednat jménem dodavatele: Ing. Ivana Foldynová
Poznámka k dodavateli:
Datum ukončení: 9. 9. 2013