- Pravidla k zadávacím řízením OPZ (Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce, kap. 20)
- Podklady k zadávacím řízením OPZ (formuláře, vzory - vč. doporučení pro úspěšnou realizaci veřejných zakázek)
- Vkládání a editace zakázek
Upozornění: Uveřejněním dokumentace k zakázkám na www.esfcr.cz není potvrzován soulad těchto dokumentů se závaznými pravidly pro výběr dodavatele, ani její použitelnost pro jiné zakázky.
Zvýšení kvality řízení, lidských zdrojů a efektivity veřejné správy - Žamberk KA03 Koncepce veřejného osvětlení
Operační program: Operační program Zaměstnanost
Číslo zakázky: 12747
Název zakázky: Zvýšení kvality řízení, lidských zdrojů a efektivity veřejné správy - Žamberk KA03 Koncepce veřejného osvětlení
Druh zakázky: Služba
Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 25. 4. 2019
Související projekt/y:
Název/obchodní firma zadavatele: Město Žamberk
Sídlo zadavatele: Masarykovo nám. 166, 564 01 Žamberk
- Jméno: Ing. Bc. Oldřich Jedlička
- Telefon: +420465670300
- E-mail: starosta@zamberk.eu
IČ zadavatele: 00279846
DIČ zadavatele: CZ00279846
- Jméno: Radka Stránská
- Telefon: +420465670332
- E-mail: r.stranska@zamberk.eu
Lhůta pro podání nabídek: 24. 5. 2019 12:00
Místo pro podání nabídek: osobně Městský úřad Žamberk, odbor REUP, č.dveří 106, Masarykovo nám.166, 564 01 Žamberk, poštou na adesu město Žamberk, Masarykovo nám.166, 564 01 Žamberk
Popis (specifikace) předmětu zakázky:
Hlavním předmětem a účelem veřejné zakázky je zpracování Pasportu a Koncepce veřejného osvětlení města Žamberka (po celém katastrálním území a u nádraží ČD), kdy smyslem koncepce bude kompletní řešení veřejného a architekturního osvětlení města Žamberka. Koncepce veřejného osvětlení bude zpracována v souladu s doporučeným obsahem Koncepce veřejného osvětlení zpracovanou Společností pro rozvoj veřejného osvětlení z roku 2017.
Koncepce veřejného osvětlení města Žamberka (zpracovaná pro město a katastrální území Žamberk včetně prostoru u nádraží ČD) bude tvořena souborem dokumentů a pravidel, které budou stanovovat, jak má vypadat noční podoba města, jakým způsobem má být veřejné osvětlení obnovováno, rozšiřováno, spravováno a provozováno. Při zpracování koncepce budou zohledněna nejen dopravně-bezpečností hlediska (pocit bezpečí, bezpečnost osob, majetku a dopravy), jejichž naplnění je primárním smyslem veřejného osvětlení, ale také další neméně důležité aspekty, jako jsou hlediska architektonicko-urbanistická (poloha Žamberka v krajině, významnost města a jeho částí, jedinečnost a identita území), estetická (denní a noční vzhled veřejných prostorů), psychologická (atraktivita území, přitažlivost, atmosféra) a provozní (ovládání a řízení soustavy veřejného osvětlení).
Samotná koncepce bude zpracována v těchto oblastech: Základní plán veřejného osvětlení (architektonicky-urbanistický návrh podoby veřejného osvětlení); Technicko-ekonomický plán obnovy a revizí (plán obnovy veřejného osvětlení); Pasport veřejného osvětlení; Standardy veřejného osvětlení (technické standardy).
Základní plán veřejného osvětlení:
Základní plán veřejného osvětlení je architektonicko-urbanistickou světelnou studií, v rámci které se řeší a navrhuje vzhled města ve večerních a nočních hodinách. Základní plán bude obsahovat následující části:
Analytická část (A) Základního plánu veřejného osvětlení
A1 Architektonicko-urbanistická analýza (dálkové a blízké pohledy, funkční struktura): Součástí architektonicko-urbanistické analýzy bude rozbor a popis historického vývoje města, jeho komunikační sítě a veřejných prostranství, popis zasazení města v krajině, jeho pohledové uplatnění v dálkových i blízkých pohledech. Dále se specifikují panoramata, veřejné prostory a objekty, které se při těchto pohledech uplatňují. Součástí bude analýza funkčního využití jednotlivých částí města a specifikace charakteristických zón, v rámci kterých budou stanoveny jednotné architektonicko-urbanistické požadavky (popř. budou definovány specifické prostory, kde se budou tyto požadavky lišit). Specifikují se panoramata, objekty a prostory, které utvářejí identitu místa, jsou symbolem města a specifikují se hlavní směry, ze kterých se uplatňují, a části objektů a prostorů, které se v těchto pohledech uplatňují. Specifikují se typologie komunikací z pohledu geometrického uspořádání dopravního prostoru, zejména z pohledu příčného řezu.
A2 Dopravně bezpečnostní analýza (struktura komunikací, intenzita dopravy, nehodovost): Město Žamberk má z roku 2015 zpracován dle §3 a §6 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích pasport místních komunikací (kategorie komunikací III. a IV. třídy). Součástí dopravně bezpečnostní analýzy bude zajištění jednoznačné identifikace všech pozemních komunikací. U neoznačených komunikací (např. parkoviště, veřejná prostranství, vnitrobloky, lávky, schodiště, chodníky, cesty pro pěší apod.) bude navržen způsob jednoznačné identifikace, aby bylo možné k těmto komunikacím přiřadit parametry osvětlení a osvětlovací soustavy. Na základě předchozích analýz bude vytvořen databázový seznam všech osvětlovaných pozemních komunikací s jednoznačnou identifikací. Každé komunikaci bude přiřazeno administrativní zatřídění, základní geometrické parametry (délka, šířka) a typ příčného řezu popisující geometrické uspořádání dopravního prostoru, resp. veřejného prostranství.
Ke všem průjezdním úseků silnic budou přiřazeny denní intenzity dopravy z aktuálního sčítání dopravy z let 2010 až 2016, které budou podkladem pro definování světelně-technických parametrů pozemních komunikací. Protože město nemá zpracovánu dopravní studii s uvedenými denními intenzitami dopravy na místních komunikacích, přiřadí se tyto údaje k příslušným místním komunikacím podle rozložení intenzit dopravy uvedených v TP189 (ŘSD).
Součástí dopravně bezpečnostní analýzy bude rozbor dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích města v nočních hodinách za období od 1. 1. 2013 do 31. 12. 2017. Na základě výsledků tohoto rozboru budou stanoveny úseky a uzly na pozemních komunikacích se zvýšenou dopravní nehodovostí. V rámci hodnocení nehodovosti se provede vyhodnocení četnosti nehod v závislosti na noční hodině a stanoví se časový úsek, který je z pohledu četnosti nehod nejvýznamnější. Ve spolupráci s městem (příp. Městskou policí) se stanoví rozsah osvětlovaných pozemních komunikací a místa se zvýšenou osvětleností z důvodu zvýšené dopravní nehodovosti nebo u potenciálně nebezpečných úseků (přechody pro chodce u škol apod.). V případě, že budou k dispozici statistiky od policie o úrovni kriminality, určí se veřejná prostranství se zvýšeným výskytem násilné kriminality v noční době.
A3 Environmentální analýza (rušivý vliv na místní obyvatele, řidiče, vzhled města): Součástí environmentální analýzy bude specifikace oblastí a okolního prostředí v obci s potenciálním rušivým dopadem veřejného a architekturního osvětlení (např. rušivý vliv na místní obyvatele v částech s obytnou zástavbou nebo na vzhled města, rušivý vliv architekturního osvětlení na místní obyvatele nebo na oslnění řidičů atd.).
Návrhová část (B) Základního plánu veřejného osvětlení
B1 Architektonicko-urbanistická hlediska (charakteristické zóny, typologie svítidel, teplota chromatičnosti, výška světelných míst, povrchová úprava, materiál, architekturní osvětlení): V rámci architektonicko-urbanistického řešení se navrhne koncepce nočního vzhledu města vytvářeného venkovním a architekturním osvětlením. V rámci této části se dále specifikují stavby, drobné architektury, přírodní prvky apod. vhodné pro architekturní osvětlení. Tato koncepce se následně transformuje do charakteristických zón a specifických oblastí. Charakteristickým zónám, příp. jejich specifickým oblastem, budou přiřazeny parametry osvětlení a osvětlovací soustavy, které ovlivňují vzhled veřejných prostranství města z blízkých i dálkových pohledů.
Parametry veřejného osvětlení, které budou na základě analytické části přiřazeny jednotlivým pozemním komunikacím a vybraným veřejným prostranstvím jako jsou silnice a místní komunikace, náměstí, chodníky u silnic a místních komunikací, samostatné cesty pro pěší, cyklostezky, lávky a schodiště, mosty, parkoviště (v zástavbě, u obchodních center a občanské vybavenosti), důležité křižovatky, přechody pro chodce. Jedná se o parametry: teplota chromatičnosti Tcp (K) s tolerancí ±10%; minimální index podání barev Ra,min (-); maximální výška světelných míst Hmax (m); typologie svítidel veřejného osvětlení (technické, historizující, parkové, designové); materiál nosných konstrukcí; povrchová úprava nosných konstrukcí, případná specifikace barvy; charakter osvětlení (osvětlení komunikací nebo osvětlení prostoru);
Parametry architekturního osvětlení, které budou na základě analytické části přiřazeny vybraným stavbám, drobné architektuře, přírodním prvkům či jinému významnému objektu a prvku: průměrný jas jednotlivých ploch osvětlovaného objektu Lm (cd/m2); spektrální vlastnosti - teplota chromatičnosti Tcp (K) s tolerancí ±10% (u bílého osvětlení), trichromatické souřadnice x, y s tolerancí ±10% (u barevného osvětlení); minimální index podání barev Ra,min (-) (u bílého osvětlení); provozní režim.
Součástí architekturního osvětlení bude stanovení provozního režimu u každého objektu. Součástí architektonicko-urbanistického řešení bude stanovení návrhu vhodného rozsahu vánočního osvětlení a bude navržena jeho možná podoba a umístění. U pozemních komunikací bude uvedena informace o tom, zda je či není uvažováno s instalací vánočního osvětlení. Požadované parametry budou následně doplněny do databázového seznamu se všemi pozemními komunikacemi a veřejnými prostranstvími.
B2 Dopravně bezpečnostní hledisko (třída osvětlení, provozní režim): V rámci dopravně bezpečnostního hlediska bude jednotlivým pozemním komunikacím a vybraným konfliktním oblastem (křižovatky přechody pro chodce apod.) přiřazeny podle jejich parametrů třídy osvětlení (M, P, C) a provozní režim (časové úseky s přiřazeným světleným výkonem svítidel).
U veřejných prostranství většího kulturního a společenského významu a u oblastí se zvýšeným výskytem kriminality se doplní parametry osvětlení o parametry související s prosvětlení prostoru a osvětlením vertikální rovin. U prostranství s požadovanou vyšší kvalitou osvětlení z pohledu omezení oslnění (prostranství většího kulturního nebo společenského významu apod.) se pro svítidla určí třídy clonění svítidel G (G1 až G6), přičemž kvalitního clonění se dosahuje při použití svítidel s třídou clonění G4 až G6.
Podle charakteru změn parametrů určujících zatřídění pozemních komunikací se určí charakteristické provozní režimy. Na základě změn parametrů určujících zatřídění komunikací se stanoví provozní režimy u všech pozemních komunikací. Na základě maximální výšky světelných míst, typu příčného řezu a požadovaných světelně technických parametrů se navrhnou charakteristické moduly specifikující geometrické uspořádání osvětlovací soustavy. Moduly je třeba navrhovat tak, aby zbytečně neomezovaly možný výběr svítidel (například tím, že se budou definovat extrémně velké rozteče vyhovující pro omezený počet svítidel).
Moduly musí být navrženy také tak, aby umožňovali určitý rozsah vyložení svítidel od vozovky. Do databázového systému se doplní údaje o typu modulu osvětlovací soustavy (charakterizovaného výškou a roztečí světelných míst), o třídě osvětlení, příslušné požadované parametry osvětlení a případné požadavky na clonění svítidel (třída oslnění G). Jednotlivým komunikacím se dále přiřadí provozní režimy veřejného osvětlení.
B3 Environmentální hlediska (zóna životního prostředí, doba nočního klidu): Na základě specifikace oblastí s potenciálním rušivým dopadem veřejného a architekturního osvětlení, budou tyto oblasti podle citlivosti zařazeny do zón životního prostředí E1, E2, E3, E4 (dle ČSN EN 12464-1) s příslušnými kontrolovanými parametry osvětlení.
V rámci environmentálního řešení bude dále navržena doba nočního klidu. Do databázového systému se doplní údaje o environmentální zóně a příslušné požadavky na parametry osvětlení případně požadavky na svítidla (podíl světelného toku do horního poloprostoru ULR).
Pasport veřejného osvětlení
Součástí díla je provedení aktualizace mapové části pasportu veřejného osvětlení a zavedení databázové části, vše na základě vizuální kontroly každého zařízení soustavy veřejného osvětlení (světelné místo, zapínací bod, kabelová trasa). Systém, ve kterém bude pasport zpracován, bude umožňovat průběžnou aktualizaci dat.
Výstup „Pasport veřejného osvětlení““ bude mít dokumentovou, databázovou a mapovou část v požadovaných formátech.
Pasport bude pro každý prvek VO (světelné místo, zapínací bod, kabelová trasa) v databázové části obsahovat: geografickou pozici nebo linii (zákres);
fotodokumentaci VO včetně fotodokumentace elektrorozvodů (ve sloupu); rozměry a vzdálenosti, které se zachycují dle normy i zvyklostí v oboru (zejména výšky stožárů, délky vyložení, výška SB nad vozovkou, odsazení stožárů od krajnice, rozteče, apod.; popis stavu prvku ve smyslu – designu, provozuschopnosti a ohrožení života
Základní informace (unikátní číslo zařízení, typ zařízení, název ulice, číslo rozváděče VO, platnost revizí VO,
Konstrukční prvky (číslo zařízení, typ napájecího kabelu, stáří/stav silového kabelu (z podkladů města nebo orientačně), typ svorkovnice, typ stožáru a jeho výška, stáří/stav stožáru (z podkladů města nebo orientačně), typ patice stožáru, typ nástavce a jeho délka, typ výložníku a jeho délka vyložení, typ každého svítidla, stáří/stav každého svítidla (z podkladů města nebo orientačně), výkon každého svítidla, příkon každého svítidla, typ kabelu ke každému svítidlu), další příslušenství (zásuvka na vánoční osvětlení, reklamu apod.)
Odběrná místa VO (číslo rozváděče VO, číslo elektroměru, EAN, typ napájecího kabelu, počet fází, hodnota hlavního jističe, charakteristika hlavního jističe, počet vývodů rozváděče VO, způsob ovládání rozváděče VO, typ rozváděče VO, typ umístění rozváděče VO).
Popsáno poškození - v rámci kontroly jednotlivých světelných míst bude provedeno vizuální zhodnocení fyzického stavu stožáru a světla a bude určena jejich předpokládaná životnost každého sloupu VO a dále bude provedena kontrola světla (zda svítí či nesvítí).
Dále bude zhodnocen stav stožárů v místě vetknutí včetně mechanické kontroly stožárů Rochovou metodou u stožárů s nejkritičtějším stavem (zadavatel předpokládá kontrolu cca 60 ks stožárů). Výstupem bude protokol výsledků měření stožárů s nekritičtějším stavem mechanické pevnosti stožárů zjištěných vizuální kontrolou. Protokol bude obsahovat naměřené hodnoty aktuálního stavu mechanické pevnosti nosné části stožáru VO s doporučením dalšího řešení.
V rámci pasportu dojde k novému označení světelných a zapínacích míst trvanlivými štítky, které kromě unikátního čísla ponesou telefonní číslo a adresu provozovatele VO. Výstupem aktualizace mapové části pasportu VO bude zaznamenání geografické pozice každého zařízení v tomto rozsahu: Světelné místo (stožár VO, výložník se svítidlem na stěně apod.); Rozváděč VO; Dělící skříň; Kabelové sítě (zákres předpokládané linie).
Přílohy Pasportu veřejného osvětlení: Měření mechanické kontroly stožárů VO Rochovou metodou – formát *.pdf
Technicko-ekonomický plán obnovy a revizí (plán obnovy veřejného osvětlení)
Technicko-ekonomický plán obnovy a revizí bude sloužit jako nástroj pro finanční plánování města v oblasti obnovy veřejného osvětlení. Specifikuje skupiny prvků veřejného osvětlení, které bude dle poškození nutné obnovit. Stanoví odhad nákladů na obnovu VO (dle jednotlivých skupin poškození) a navrhne harmonogram obnovy VO v letech 2020-2030. Součástí technicko-ekonomického plánu obnovy a revizí budou předpokládané roční náklady spojené s prováděním pravidelných revizí zařízení dle Standardů veřejného osvětlení.
Výstup „Technicko-ekonomický plán obnovy a revizí““ bude mít dokumentovou, databázovou a mapovou část v požadovaných formátech.
V rámci technicko-ekonomického plánu obnovy bude nejprve provedena analýza stávajících světelně technických parametrů veřejného osvětlení. Dle vizuálního zhodnocení světelných míst provedeného v rámci pasportu VO bude předložen soupis nefunkčních (nesvítících) bodů VO. Dále se na základě provedeného vizuálního zhodnocení určí místa a úseky komunikací s nedostatečným osvětlením. Definují se problematická místa, kde působí veřejné osvětlení rušivě na své okolí (oslnění, svícení do oken obytných budov apod.). Dále bude, na základě podkladů (faktur za elektrickou energii za posledních 5 let) od města, provedena analýza spotřeby elektrické energie po jednotlivých zapínacích místech a posoudí se, zda spotřebovaná energie odpovídá připojené zátěži, resp. světelným místům. Posoudí se současné a budoucí využití zapínacích míst.
Na základě vizuálního zhodnocení jednotlivých světelných míst (v rámci pasportu veřejného osvětlení) budou dle jejich fyzického stavu, mechanické stability, celkové míry poškození a následně stanovené životnosti světlená místa rozdělena do skupin dle nutnosti provedení jejich obnovy (havarijní, do 1 roku, do 2 let a pod). Na základě životnosti jednotlivých prvků osvětlovací soustavy se stanoví celkové náklady na prostou obnovu a navrhne se sytém obnovy veřejného osvětlení (jednorázový, postupný) dle množství poškozených světelných míst při použití prvků veřejného osvětlení v kvalitativní úrovni a stávajícím geometrickém uspořádání. Stanoví se průměrné roční náklady této prosté obnovy včetně doporučeného počtu prvků VO určeného k roční obnově.
V databázové části bude v rámci každé skupiny uvedeno u každého VO unikátní číslo, název ulice a popis poškození.
V rámci technicko-ekonomického plánu obnovy a revizí bude dále předložen návrh nové osvětlovací soustavy modernizací s návrhem harmonogramu obnovy v letech 2020-2030. V této části se s využitím charakteristických modulů Základního plánu veřejného osvětlení, požadovaných parametrů osvětlení a svítidel splňující požadavky na technické parametry i na ovládání a řízení provede návrh modernizace veřejného osvětlení. Bude navržena postupná celková obnova veřejného osvětlení po zapínacích místech s ohledem na analýzu energetické náročnosti a spotřeby energie daného úseku, nutnosti úprav osvětlení z hlediska bezpečnosti provozu, neosvětlených úseků nebo nedostatečně osvětlených úseků veřejného osvětlení a nevyhovujících parametrů osvětlení tak, aby byly nejdříve modernizované nejproblematičtější úseky.
Provede se popis všech modernizačních kroků (např. použití nových svítidel s delší životností, nižší energetickou náročností apod.) a důvod jejich navržení (zvýšení kvality, snížení energetické náročnosti apod.), stanoví se náklady na jejich realizaci.
V databázové části bude uveden rok obnovy, obnovovaný úsek - s konkrétním uvedením rozsahu plánu obnovy (počet svítidel pro konkrétní rozvaděč, rozsah obnovy a modernizace VO), souhrn odhadovaných nákladů.
Standardy veřejného osvětlení
Standardy veřejného osvětlení budou definovat pravidla, postupy a požadavky na jednotlivé činnosti (správa, provoz, údržba, projektování a výstavba veřejného osvětlení), které souvisejí s veřejným osvětlením a budou definovat technické a kvalitativní požadavky na jednotlivé prvky veřejného osvětlení.
Standardy veřejného osvětlení budou zpracovány ve formátu .pdf v doporučeném rozsahu stanovené Společností pro rozvoj veřejného osvětlení v níže uvedeném rozsahu. Dokument bude sloužit k definování technických parametrů technické infrastruktury v oblasti veřejného osvětlení a dále k definování rozsahu činností, popisu postupů a stanovení rozsahu funkčních parametrů v oblasti správy, provozu, údržby, projektování a výstavby veřejného osvětlení.
Standardy veřejného osvětlení budou tvořit dvě části s následující strukturou:
Standardy činností VO (A)
A1 Právní předpisy a technické normy – soupis zákonů, vyhlášek a norem, které mají vliv na kvalitu, bezpečnost a provozuschopnost veřejného osvětlení a podle kterých se řídí činnosti správy, provozu a obnovy veřejného osvětlení.
A2 Terminologie – vysvětlení terminologie uvedené v dokumentech a užívané v rámci provozu a správy VO.
A3 Struktura veřejného osvětlení - základní technický popis standardní soustavy veřejného osvětlení jako koncepčního, provozuschopného a bezpečného celku. Jedná se především o elektrické přípojky rozváděčů veřejného osvětlení, dále rozváděče, kabelové rozvody, světelná místa veřejného osvětlení včetně systému ovládání a monitoringu.
A4 Správa, provoz a údržba VO – ucelený výčet a popis standardních činností spojených s provozem, správou a údržbou VO. Jedná se především o povinnosti dispečerského pracoviště, výčet všech povinných stupňů revizí, jejich četnost, obsah apod., důsledné rozdělení údržby na preventivní, operativní a havarijní včetně definování činností a pracovních postupů. V oblasti preventivní údržby bude zpracován Řád preventivní údržby, který obsahuje provázaný systém preventivní péče o veřejné osvětlení vycházející z požadavku norem.
A5 Projektování VO - souhrn požadavků (standardů) na zpracování projektové dokumentace obsahující soupis předpisů platných pro projektování, obsah projektové dokumentace ve všech úrovních (studie, dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DUR), dokumentace pro provádění stavby (DPS), dokumentace zadání stavby (DZS), dokumentace skutečného provedení (DSPS)) a standardy zásad staveb v územích se zvláštní ochranou.
A8 Výstavba VO - souhrn požadavků na rekonstrukci a nově budované veřejné osvětlení (popis a definování kvality stavebních materiálů použitých při stavbě VO, proces přejímacího řízení staveb VO od popisu průběhu přejímacího řízení, definování požadovaných dokumentů k přejímacímu řízení i návrh rozsahu a úrovně kontroly přebíraného veřejného osvětlení).
Standardy prvků (B)
Za využití charakteristických modulů (viz. Základní plán osvětlení), požadovaných parametrů osvětlení pozemních komunikací a svítidel splňující požadavky na technické parametry (Tcp, Ra, G, ULR) i na ovládání a řízení dle zjištění (viz. Základní plán osvětlení) se stanoví návrh rozsahu typů hlavních částí veřejného osvětlení, a to zejména pro B1 Svítidla a světelné zdroje, B2 Nosné konstrukce, B3 Kabely a vedení, B4 Zapínací místa.
Obecné požadavky na dodavatele pasportu a koncepce veřejného osvětlení:Dodavatel zajistí plnění předmětu zakázky prostřednictvím kompetentních osob (technického týmu), který splňuje technické kvalifikační předpoklady dle článku 8.3 této výzvy (dosažené vzdělání, praxe apod.).
Změny na pozicích členů technického týmu budou možné pouze po předchozím schválení zadavatelem a nový člen bude muset splňovat minimální technické kvalifikační předpoklady jako původní člen, který byl v rámci veřejné zakázky hodnocen.
Jednotlivé výstupy předmětu smlouvy budou předány ve formě minimálně 2 ks výtisků v písemné formě a 1x v elektronické verzi (na CD/DVD disku či flash-disku ve formátech dle této výzvy).
Dodavatel zajistí, aby veškeré tištěné materiály obsahovaly prvky povinné publicity v souladu s Pravidly OPZ v platném znění; Pravidla dostupná na https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz. Zejména umístí na všech dokumentech a materiálech loga a povinné texty v souladu těmito pravidly.
Součástí plnění dodavatele budou i veškeré dodávky a činnosti, které zde nejsou detailně specifikovány, ale které jsou nutné pro řádné a bezvadné poskytnutí služby dle této výzvy.
Součástí díla bude v případě vyžádání také seznámení relevantních subjektů (členů rady města, kompetentních zaměstnanců úřadu a provozovatele veřejného osvětlení) s výsledky analýz a návrhů opatření předložené koncepce.
Dodavatel ve své nabídce předloží návrh časového harmonogramu průběhu realizace předmětu zakázky v souladu s podmínkami této výzvy tak, aby byla dodržena maximální délka realizace zakázky 187 kalendářních dnů. Seznámení relevantních subjektů (členů rady města, kompetentních zaměstnanců úřadu a provozovatele veřejného osvětlení) s výsledky analýz a návrhů opatření předložené koncepce součástí tohoto harmonogramu nebude (seznámení s výsledky bude provedeno až po protokolárním převzetí díla bez vad a nedodělků).Dodavatel ve své nabídce předloží návrh časového harmonogramu průběhu realizace předmětu zakázky v souladu s podmínkami této výzvy tak, aby byla dodržena maximální délka realizace zakázky 187 kalendářních dnů. Seznámení relevantních subjektů (členů rady města, kompetentních zaměstnanců úřadu a provozovatele veřejného osvětlení) s výsledky analýz a návrhů opatření předložené koncepce součástí tohoto harmonogramu nebude (seznámení s výsledky bude provedeno až po protokolárním převzetí díla bez vad a nedodělků).
Dodavatel může podat nabídku pouze na zajištění celého předmětu plnění.
Dodavatel může podat nabídku společně s jiným dodavatelem nebo prostřednictvím poddodavatelů. Dodavatel ve své nabídce uvede rozsah poskytnutý poddodavateli a dále uvede identifikační údaje poddodavatelů. Pokud bude dodavatel prostřednictvím poddodavatele nebo společně s dalším dodavatelem splňovat kvalifikaci, musí postupovat podle článku 8.4. této výzvy.
Závazný návrh smlouvy na plnění této zakázky tvoří přílohu č. 2 výzvy. Návrh smlouvy musí být podepsán osobou oprávněnou jednat za dodavatele. V případě, že bude návrh smlouvy podepsán osobou odlišnou od statutárního orgánu, bude součástí nabídky též plná moc (v originále nebo úředně ověřené kopii) opravňující takovou osobu k podpisu smlouvy. Dodavatelem podepsaný návrh smlouvy musí odpovídat závaznému návrhu smlouvy, dodavatel pouze doplní zadavatelem určené části k doplnění dodavatelem. Pokud podepsané znění návrhu smlouvy nebude odpovídat zadávacím podmínkám a závaznému návrhu smlouvy (kromě těch údajů, u kterých zadavatel požaduje, aby je dodavatel navrhl či doplnil), může tato skutečnost být důvodem k vyřazení nabídky a vyloučení dodavatele z veřejné zakázky.
Dodavatel uvede do krycího listu nabídky (příloha č. 1) seznam kontaktních osob oprávněných k jednání o nabídce vč. adresy a jejich emailových a telefonních kontaktů.
Součástí nabídky bude čestné prohlášení dodavatele podepsané osobou oprávněnou jednat jménem či za dodavatele, z něhož vyplývá, že dodavatel souhlasí s podmínkami danými touto výzvou a jejími přílohami, že je schopen zajistit plnění veřejné zakázky v požadovaném rozsahu, je vázán celým obsahem nabídky po celou dobu běhu zadávací lhůty, že cenovou nabídku vypracoval nezávisle na ostatních účastnících, že předložená nabídka není výsledkem zakázané dohody mezi dodavateli a že dodavatel žádným způsobem nekomunikoval s jinými dodavateli (vzor v příloze č. 4 výzvy).
Ostatní požadavky na předmět veřejné zakázky a způsob zpracování nabídky jsou podrobně popsány v přiložené Výzvě.
Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 665000,00 bez DPH
Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky: 187 kalendářních dnů od účinnosti smlouvy
Místo dodání / převzetí plnění: Město Žamberk, Masarykovo nám. 166, 564 01 Žamberk
Pravidla pro hodnocení nabídek:
Hodnotícím kritériem pro hodnocení ekonomické výhodnosti nabídek je nejnižší celková nabídková cena v Kč včetně DPH za celý předmět zakázky.
Nabídková cena vč. DPH ……………………………………………………………………………………………………. váha 100%
Nabídky budou seřazeny podle celkové nabídkové ceny v Kč vč. DPH od nejnižší po nejvyšší a nejvýhodnější bude vždy nabídka s nejnižší celkovou nabídkovou cenou v Kč vč. DPH.
V případě shodnosti předložených cenových nabídek (celková nabídková cena bude nejnižší a shodná) a splnění všech zadávacích podmínek, bude rozhodovat los/náhodný výběr. Dodavatelé, kterých by se takový výběr týkal, se mohou tohoto výběru zúčastnit (budou informováni prostřednictvím kontaktních e-mailů).
Zadavatel si vyhrazuje právo vyzvat účastníka ke zdůvodnění výše nabídkové ceny.
Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:
Základní způsobilost dodavatele:
Dodavatel splní základní způsobilost v rozsahu § 74 zákona č.134/2016 Sb. ve lhůtě pro podání nabídek předložením čestného prohlášení podepsaného osobou oprávněnou jednat jménem či za dodavatele; vzor prohlášení je uveden v příloze č. 3 této výzvy. Pokud za dodavatele jedná osoba odlišná od osoby statutárního orgánu, musí být v nabídce předložena plná moc osvědčující oprávnění takové osoby k podpisu čestného prohlášení (v originále nebo úředně ověřené kopii).
Profesní způsobilost dodavatele:
Profesní způsobilost ve vztahu k České republice dodavatel prokazuje ve lhůtě pro podání nabídek předložením prosté kopie:
Výpisu z obchodního rejstříku nebo jiné obdobné evidence, pokud jiný právní předpis zápis do takové evidence vyžaduje;
Oprávnění podnikat v rozsahu odpovídajícímu převažujícímu předmětu veřejné zakázky, tj. předložení živnostenského oprávnění v oboru: „Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studí a posudků“ (resp. činnost podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců) popř. jiném s uvedením, že i v rámci této živnosti lze realizovat převažující předmět díla této veřejné zakázky.
Doklad prokazující odbornou způsobilost dodavatele či osoby, jejímž prostřednictvím dodavatel splnění profesní způsobilosti prokazuje, a to osvědčením o autorizaci ve smyslu zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů, a dle dílčí specializace v rámci Autorizačního řádu ČKA §3. Minimálně vždy jedna odpovědná osoba dodavatele, která se bude podílet na odborném plnění zakázky, je: autorizovaný architekt a specialista v oblasti světelné techniky.
Označením „minimálně jedna odpovědná osoba dodavatele, která se bude podílet na odborném plnění zakázky, je:
autorizovaný architekt
specialista v oblasti světelné techniky“
je primárně myšleno, že se bude jednat o jednu osobu autorizovaného architekta (A.0) a jednu osobou specialisty v oblasti světelné techniky. Pokud dodavatel disponuje osobou, která je jak autorizovaný architekt, tak specialista v oblasti světelné techniky, může dodavatel prokázat splnění této profesní způsobilosti touto jednou osobou.
Technická kvalifikace dodavatele:
K prokázání kritérií technické kvalifikace zadavatel požaduje předložit:
Seznam minimálně 2 významných služeb (pasportů nebo koncepcí veřejného osvětlení pro obce s min. počtem obyvatel 3.000 a vyšším) poskytnutých za poslední 3 roky před zahájením zadávacího řízení včetně uvedení ceny a doby jejich poskytnutí a identifikace objednatele včetně uvedení kontaktních telefonů (reference budou prověřovány). Z předložené reference bude zřejmé, že je svým rozsahem minimálně srovnatelná s předmětem této výzvy. Přílohou seznamu budou tvořit kopie osvědčení objednatelů o řádném plnění zakázky.
Seznam osob technického týmu - Technický tým musí mít minimálně 3 členy, z nichž jeden člen bude v pozici vedoucího týmu. Dodavatel může jmenovat vedoucím týmu pouze osobu autorizovaného architekta (A.0.) nebo specialisty v oblasti světelné techniky. Vedoucí týmu bude odpovědný zejména za řádné plnění veřejné zakázky a za komunikaci se zástupcem zadavatele. Bližší požadavky na tuto funkci nejsou specifikovány.
Člen týmu – autorizovaný architekt (A.0): Vysokoškolské vzdělání v magisterském stupni technického směru – doloženo prostou kopií dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání; Autorizace v oboru autorizovaný architekt (A.0) – prokazuje se osvědčením o autorizaci ve smyslu zákona č.360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů; Minimálně 3 roky praxe při realizaci projektových prací v oblasti veřejného osvětlení, znalost legislativy a norem; Referenční zakázky: profesní zkušenosti v oblasti poskytování odborných technických služeb při realizaci alespoň dvou zakázek obdobného charakteru (tj. zpracování urbanisticko-architektonické studie), z nichž alespoň jedna byla v hodnotě 100 000 Kč a vyšší.
Člen týmu - specialista v oblasti světelné techniky: Vysokoškolské vzdělání v magisterském stupni technického směru – doloženo prostou kopií dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání; Autorizace v oboru autorizovaný technik/inženýr dle §5 odst. 3 písm. f) nebo e) se prokazuje osvědčením o autorizaci ve smyslu zákona č.360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů (autorizace v oboru technologická zařízení staveb nebo technika prostředí staveb); Minimálně 3 roky praxe při realizaci projektových prací v oblasti veřejného osvětlení, znalost legislativy a norem, výpočtů pro osvětlení; Referenční zakázky: profesní zkušenosti v oblasti poskytování poradenských služeb, odborných technických služeb při realizaci alespoň dvou zakázek obdobného charakteru (tj. zpracování plánu, strategie nebo koncepce veřejného osvětlení), z nichž alespoň jedna byla v hodnotě 100 000 Kč a vyšší.
Další člen týmu: Vysokoškolské vzdělání v magisterském stupni technického směru – doloženo prostou kopií dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání; Minimálně 2 roky praxe při realizaci projektových prací v oblasti veřejného osvětlení, znalost legislativy a norem; Referenční zakázky: profesní zkušenosti z poskytování poradenských služeb při realizaci alespoň jedné zakázky obdobného charakteru (tj. zpracování plánu, strategie nebo koncepce veřejného osvětlení). Splnění výše uvedených požadavků na praxi, zkušenosti a osobní kvalifikaci osob technického týmu musí být potvrzeno předložením strukturovaných profesních životopisů jednotlivých členů týmu. Životopisy budou tvořit přílohy seznamu a budou zároveň obsahovat čestné prohlášení o bezúhonnosti a pravdivosti údajů v životopisech uvedených, budou podepsány jednotlivými členy týmu a doplněny o prosté kopie dokladů prokazujících nejvyšší dosažené vzdělání a autorizaci. Profesní životopisy budou obsahovat minimálně následující údaje: jméno, příjmení a titul člena technického týmu, funkci při plnění veřejné zakázky, dosažené vzdělání, délku praxe v příslušném oboru, přehled profesní praxe, relevantní zakázky, na kterých se člen týmu podílel, podpis
Profesní životopisy členů týmu nesmí být vyhotoveny s datem starším, než je datum oznámení vyhlášení veřejné zakázky. Jednotlivé role členů týmu se mohou kombinovat pouze při splnění všech maximálně požadovaných kvalifikačních kritérií u každého člena a při zachování minimálního počtu členů týmu 3 osoby (příklad: pokud bude členem týmu osoba, která je zároveň autorizovaným architektem i specialistou v oblasti světelné techniky, tato osoba splní v plném rozsahu veškeré jednotlivé požadavky na tyto osoby, bude i tak tým doplněn o dva další členy).
Uvedení členové týmu, se musí podílet na plnění veřejné zakázky po celou dobu její realizace, a to bez ohledu na to, zda jde o zaměstnance dodavatele nebo osoby v jiném pracovněprávním vztahu k dodavateli. Změny na pozicích členů týmů budou možné pouze po předchozím schválení zadavatelem a nový člen musí splňovat minimální technické kvalifikační předpoklady jako původní člen, který byl v rámci veřejné zakázky hodnocen.
Podmínky a požadavky na zpracování nabídky:
Každý dodavatel může podat pouze jednu nabídku.
Zadavatel nepřipouští varianty nabídek.
Nabídky se podávají písemně v listinné podobě a jednom svazku. Nabídka musí být zpracována v českém jazyce, musí být řádně čitelná a údaje v ní obsažené nesmí být přepisovány, škrtány nebo jinak upravovány. Pokud jsou tyto dokumenty v jiném jazyce než českém, bude přiložen i překlad do českého jazyka. Nabídka bude zabezpečena proti neoprávněné manipulaci s jednotlivými listy, ovšem tak, aby bylo možné jednotlivé listy při listování nabídkou bezproblémově obracet.
Nabídka musí být podána v uzavřené a zalepené obálce označené názvem „Zvýšení kvality řízení, lidských zdrojů a efektivity veřejné správy – Žamberk KA03 Koncepce veřejného osvětlení“, označením „NEOTVÍRAT“. Na obálce musí být dále uvedena adresa dodavatele.
Závazný obsah nabídky:
Všechny informace a údaje uvedené ve výzvě a v přílohách vymezují závazné požadavky zadavatele, které je dodavatel povinen plně a bezvýhradně respektovat při zpracování své nabídky a ve své nabídce je akceptovat.
Krycí list nabídky (příloha č. 1. výzvy) - jméno obchodní firmy, její právní formu, sídlo, IČO, telefonní spojení, e-mail, datum zpracování nabídky, razítko a podpis statutárního zástupce účastníka; Kontaktní osoby dodavatele včetně kontaktních adres, telefonů a e-mailových adres; Celkovou nabídkovou cenu s rozpisem v Kč bez DPH, DPH v zákonné výši a v Kč včetně DPH.
Čestné prohlášení dodavatele podepsané osobou oprávněnou jednat jménem či za dodavatele, že dodavatel splňuje základní způsobilost dle § 74 zákona č.134/2016 Sb. (Příloha č. 3).
Čestné prohlášení dodavatele podepsané osobou oprávněnou jednat jménem či za dodavatele, z něhož vyplývá, že dodavatel souhlasí s podmínkami danými touto výzvou a jejími přílohami, že je schopen zajistit plnění veřejné zakázky v požadovaném rozsahu, je vázán celým obsahem nabídky po celou dobu běhu zadávací lhůty, že cenovou nabídku vypracoval nezávisle na ostatních účastnících, že předložená nabídka není výsledkem zakázané dohody mezi dodavateli a že dodavatel žádným způsobem nekomunikoval s jinými dodavateli (Příloha č. 4 výzvy).
Kopie výpisu z obchodního rejstříku.
Oprávnění podnikat v rozsahu odpovídajícímu převažujícímu předmětu veřejné zakázky, tj. předložení živnostenského oprávnění v oboru: „Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studí a posudků“ (resp. činnost podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců) popř. jiném s uvedením, že i v rámci této živnosti lze realizovat převažující předmět díla této veřejné zakázky.
Doklad prokazující odbornou způsobilost dodavatele či osoby, jejímž prostřednictvím dodavatel splnění profesní způsobilosti prokazuje, a to osvědčením o autorizaci ve smyslu zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů, a dle dílčí specializace v rámci Autorizačního řádu ČKA §3. Minimálně vždy jedna odpovědná osoba dodavatele, která se bude podílet na odborném plnění zakázky, je autorizovaný architekt a specialista v oblasti světelné techniky
Časový harmonogram plnění předmětu zakázky.
Identifikační údaje poddodavatelů včetně věcného vymezení plnění dodaného jejich prostřednictvím; jinak požadujeme uvést „bez poddodavatelů“.
Reference - seznam minimálně 2 významných služeb (pasportů a koncepcí veřejného osvětlení pro obce s min. počtem obyvatel 3.000 a vyšším) poskytnutých za poslední 3 roky před zahájením zadávacího řízení včetně uvedení ceny a doby jejich poskytnutí a identifikace objednatele včetně uvedení kontaktních telefonů (reference budou prověřovány). Z předložené reference bude zřejmé, že je svým rozsahem minimálně srovnatelná s předmětem této výzvy. Přílohou seznamu budou tvořit kopie osvědčení objednatelů o řádném plnění zakázky.
Seznam osob technického týmu. Přílohu seznamu budou tvořit strukturované profesní životopisy lektorů a kopie dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání těchto osob (vše v souladu s čl. 8.3 výzvy).
Návrh smlouvy včetně příloh podepsaný osobou oprávněnou jednat jménem či za dodavatele. Závazný návrh smlouvy je součástí zadávací dokumentace. Dodavatel je do návrhu smlouvy povinen doplnit pouze zadavatelem požadované údaje;
Ostatní - např. originál nebo úředně ověřená kopie plné moci, či jiný platný úředně ověřený pověřovací dokument, pokud statutární zástupce pověří podpisy v nabídce včetně smlouvy jinou osobu; smlouva mezi dodavatelem a poddodavatelem, dodavateli společně apod..
Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny:
Dodavatel stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s podmínkami této výzvy, a to absolutní částkou v českých korunách.
Dodavatel je povinen provést ocenění předmětu této výzvy a jejích příloh. Nabídková cena bude uvedena v členění cena v Kč bez DPH, DPH v zákonné výši a cena v Kč včetně DPH; vše s přesností na dvě desetinná místa za celý předmět zakázky. Účastník tyto hodnoty uvede do Krycího listu nabídky (příloha č. 1).
Nabídková cena musí být zpracována jako pevná, nejvýše přípustná, nepřekročitelná, platná po celou dobu plnění předmětu zakázky. Nabídková cena musí obsahovat veškeré náklady a poplatky nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení předmětu zakázky včetně všech rizik a vlivů souvisejících s plněním předmětu zakázky. Cena musí zahrnovat náklady na zajištění pasportu a koncepce veřejného osvětlení na území k.ú. Žamberka a prostranství u nádraží ČD. Zajištění softwarového a hardwarového vybavení technického týmu, veškeré podpůrné pomůcky a materiály, výstupy, náklady na odměnu technického týmu, cestovní náklady do místa realizace zakázky (území města Žamberk) a ubytování členů týmu, jejich stravování apod., náklady na provedení měření mechanické kontroly stožárů VO Rochovou metodou, technicko-ekonomického plánu obnovy a revizí apod., závěrečné prezentace koncepce a případné další náklady nezbytné pro řádné a úplné provedení činností dle této výzvy. Dodavatel nebude oprávněn žádat změnu ceny předmětu plnění dle cenové nabídky (např. že provádění předmětu plnění si vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno), vyjma skutečností uvedených v návrhu smlouvy (příloha č. 2).
Požadavek na písemnou formu nabídky: Nabídka musí být zadavateli podána v listinné podobě v řádně uzavřené obálce označené názvem zakázky a nápisem „Neotevírat“, na níž je uvedena kontaktní adresa uchazeče. Nabídky musí být podepsány dodavatelem či osobou oprávněnou zastupovat dodavatele.
Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele: Dodavatel ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.
Požadavek na jednu nabídku: Každý dodavatel může podat pouze jednu nabídku.
Vysvětlení zadávacích podmínek: Dodavatel je oprávněn po zadavateli požadovat vysvětlení zadávacích podmínek (odpovědi na dotaz). Písemná žádost musí být zadavateli doručena nejpozději 4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek.
Zadávací řízení se řídí: Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (vydání č. 9), na toto zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., o zadávaní veřejných zakázek.
Soubory ke stažení:
- Výzva_58_Koncepce_VO_final_podepsaná.pdf (23. 4. 2019 08:54)
- Přílohy č. 1 až 5 v pdf.zip (23. 4. 2019 08:54)
- Příloha č. 1 Krycí list 58 Koncepce VO.doc (23. 4. 2019 08:54)
- Příloha č. 2 Návrh smlouvy 58 Žamberk Koncepce VO final.docx (23. 4. 2019 08:54)
- Příloha č. 2.1 smlouvy Vstupní informace o VO města Žamberka.pdf (23. 4. 2019 08:54)
- Příloha č. 2.2 smlouvy Specifikace předmětu smlouvy Koncepce VO Žamberk.pdf (23. 4. 2019 08:54)
- Příloha č. 3 Vzor Čestné prohlášení základní způsobilost.doc (23. 4. 2019 08:55)
- Příloha č. 4 Vzor Čestné prohlášení obsah nabídky.docx (23. 4. 2019 08:55)
- Příloha č. 5 Katastrální mapa VO.pdf (23. 4. 2019 08:55)
- Vysvětlení_ZD_č_1_Výzvy_58_Koncepce_VO_Žamberk_podepsané_29.4.pdf (29. 4. 2019 09:25)
- Příloha č 1 Vysvětlení ZD upravený Návrh smlouvy o poskytování služeb Koncepce VO.docx (29. 4. 2019 09:25)
- Příloha č.2 Vysvětlení ZD, opravený vzor Čestného prohlášení základní způsobilost.doc (29. 4. 2019 09:25)
- Vysvětlení_ZD_č_2_Výzvy_58_Koncepce_VO_Žamberk_podepsané_6.5.pdf (6. 5. 2019 10:18)
- Příloha č.1 Vysvětlení ZD č.2 upravený II Návrh smlouvy o poskytování služeb Koncepce VO.docx (6. 5. 2019 10:18)
- Příloha č.2 Vysvětlení ZD č.2 SRVO Koncepce VO.pdf (6. 5. 2019 10:18)
- Vysvětlení_ZD_č_3_Výzvy_58_Koncepce_VO_Žamberk_podepsané_16.5.pdf (16. 5. 2019 09:25)
- Výsledek výzvy k podání nabídek - oznámení o výsledku hodnocení_Koncepce VO.pdf-1 (3. 6. 2019 09:28)
Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel
Skutečná cena zakázky v Kč (bez DPH): 615000.00
-
Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): atelier světelné techniky s.r.o.Braškovská 368/1, 161 00 Praha 6IČ: 24302741
Datum podpisu smlouvy: 10. 7. 2019
Datum ukončení: 10. 7. 2019
Dodavatelé budou vyrozumívání o výsledku, resp. zrušení zadávacího řízení a o příp. vyloučení nabídky prostřednictvím uveřejnění informace na portálu www.esfcr.cz pod výše uvedeným názvem veřejné zakázky.