Zpět

Analýza vlivu nové typologie sociálních služeb na systém fungování sociálních služeb v ČR

Operační program: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost

Číslo zakázky: 9958

Název zakázky: Analýza vlivu nové typologie sociálních služeb na systém fungování sociálních služeb v ČR

Druh zakázky: Služby

Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 11. 7. 2014

Název/obchodní firma zadavatele: Česká republika - Ministerstvo práce a sociálních věcí

Sídlo zadavatele: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2

Osoba oprávněná jednat jménem zadavatele:
  • Jméno: Mgr. Petr Nečina, ředitel odboru řízení projektů +420 221 922 244, petr.necina@mpsv.cz

IČ zadavatele: 00551023

DIČ zadavatele: 00000000

Kontaktní osoba zadavatele ve věci zakázky:
  • Jméno: Ing. Vendula Gergelová
  • Telefon: +420 221 922 825
  • E-mail: vendula.gergelova@mpsv.cz

Lhůta pro podání nabídek: 29. 7. 2014 10:00

Místo pro podání nabídek:
MPSV, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2 (podatelna)

Popis (specifikace) předmětu zakázky:

Předmětem analýzy je identifikace sporných bodů a momentů dopadu případného uvedení nové typologie sociálních služeb do praxe. Půjde o identifikaci jak záporných (jaké problémy může implementace přinést), tak i kladných (v čem je uvažovaná podoba lepší, než ta stávající) momentů tohoto případného zavedení nové typologie na vybrané aktéry oblasti systému sociálních.

Novou typologii sociálních služeb v současné době tvoří odbor sociálních služeb MPSV v rámci individuálního projektu "Podpora procesů v sociálních službách" a uvažuje o jeho eventuální budoucí implementaci do praxe. Nová typologie má nahradit stávající typologii sociálních služeb, jež vychazí ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o sociálních službách"), a která čítá 32 (resp. 33) taxativně vymezených sociálních služeb. S každým takto úzce vymezeným druhem sociální služby se pojí určité činnosti (podle zákona o sociálních službách) a také úkony, stanovené vyhláškou č. 505/2006 Sb. (dále jen "Vyhláška"). Plánovaná změna počítá se zavedením šesti druhů sociálních služeb, jejichž vymezení skrze činnosti a úkony bude poskytovat registrované sociální službě možnost flexibilnější nabídky pro stále se měnící potřeby cílových skupin (podle zákona o sociálních službách). Těchto šest služeb v sobě zahrnuje jak prostor, který je pokryt stávajícím taxativním výčtem 33 služeb, tak zároveň dává možnost lepší konkretizace smyslu a účelu sociálních služeb. Základním cílem je zpřehlednění systému sociálních služeb pro odbornou i laickou veřejnost, odstranění duplicit v systému zajištění sociálních služeb, zvýšení spolupráce veřejné správy a neziskového sektoru a posílení meziresortní spolupráce včetně oblasti sociálního bydlení. Tyto cíle by měly být dosaženy skrze nově nastavené činnosti a úkony. Realizace zavedení nové typologie sociálních služeb by měla dále přispět k postupnému snížení administrativní zátěže poskytovatelů sociálních služeb a zjednodušit proces registrace nových poskytovatelů sociálních služeb.

Úkolem dodavatele v rámci vypracování analýzy bude identifikace rizikových a problémových oblastí procesu přechodu k nové typologii sociálních služeb, identifikace rizik dopadu nové typologie na poskytovatele a uživatele sociálních služeb, včetně posouzení možnosti dosažení výše uvedených výhod a cílů (snížení administrativní zátěže poskytovatelů sociálních služeb, zvýšení přehlednosti systému sociálních služeb, schopnost poskytovatelů sociálních služeb díky širšímu vymezení sociálních služeb pružněji reagovat na problémové situace objevující se v sociální oblasti...) v případě implementace nové typologie do praxe.

Zadavatel poskytne dodavateli potřebnou součinnost a dokumentaci týkající se nové typologie, včetně specifikace činností a úkonů spadajících pod jednotlivé druhy sociálních služeb.

Dodavatel bude analýzu realizovat ve spolupráci s pokytovateli sociálních služeb, přičemž musí kontaktovat minimálně dva poskytovatele v rámci každého druhu sociální služby (podle zákona o sociálních službách) a pokud možno se soustředit na poskytovatele sociálních služeb v rámci celé České republiky (není podmínkou).

Dodavatel bude dále analýzu zpracovávat na základě setkání a diskusí s experty na předmětnou problematiku a klíčovými a ve vztahu k předmětu plnění relevantními stakeholdery z oblasti sociálních služeb.

Požadovaným výstupem veřejné zakázky je tedy analýza o rozsahu minimálně 300 (bez příloh) normovaných stran.

Součástí výstupu musí být i úvodní kapitola (sloužící jako manažerská zpráva) o rozsahu cca 10 normostran stručně shrnující východiska celé analýzy, postup prací, popis použitých metod, popis spolupráce s poskytovateli sociálních služeb a zahrnující i základní přehled výsledků a doporučení plynoucí z celé analýzy. Více viz Zadávací dokumentace a pokyny pro zpracování nabídky.

Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 1657000,00 bez DPH

Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky:
Do 180 dnů od podpisu smlouvy, nejpozději však do 31.3.2015

Místo dodání / převzetí plnění:
Místo plnění není zadavatelem nijak omezeno. Uchazeč je oprávněn provádět vyhodnocování informací, formulování závěrů a navrhování doporučení i v rámci svého sídla. Zadavatel si pouze vyhradil, že výstupy předmětu plnění budou předávány na adrese Podskalská 19, 128 01 Praha 2.

Pravidla pro hodnocení nabídek:
viz přiložená zadávací dokumentace včetně příloh

Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:
viz přiložená zadávací dokumentace včetně příloh

Požadavek na písemnou formu nabídky:
Nabídka musí být zadavateli podána v písemné formě. Požadavek na písemnou formu je považován za splněný tehdy, pokud je nabídka podepsána osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče.

Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele:
Uchazeč ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.

Požadovaný jazyk nabídky: Nabídka musí být zpracována písemně v českém jazyce.

Povinnost uchovávat doklady a umožnit kontrolu: Ve smlouvě uzavírané s vybraným dodavatelem bude dodavatel zavázán povinností umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektu (zejm. poskytovateli, MPSV, MF, NKÚ, EK, Evropskému účetnímu dvoru), z něhož je zakázka hrazena, provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním zakázky, a to po dobu danou právními předpisy ČR k jejich archivaci (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty).

Varianty nabídky: Každý uchazeč o zakázku je oprávněn předložit zadavateli pouze jednu nabídku. Pokud uchazeč poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek hodnocena.

Zadávací řízení se řídí:
Zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.10.

Další podmínky:
viz přiložená zadávací dokumentace včetně příloh

Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel

Pořadí hodnocených nabídek:

  • Vítězný dodavatel
    Název: BDO Advisory s.r.o.
    IČ: 27244784
    DIČ: CZ27244784
    Sídlo: Karolinská 4, 186 00 Praha 8
    Osoba oprávněná jednat jménem dodavatele: Ing. Radovan Hauk

  • 2. uchazeč
    Název: 3P Consulting s.r.o.
    IČ: 28198395
    DIČ: CZ28198395
    Sídlo: Donská 9, 100 00 Praha 10

  • 3. uchazeč
    Název: SocioFactor s.r.o.
    IČ: 28586336
    DIČ: CZ28586336
    Sídlo: Daliborova 631/22, 702 00 Ostrava - Mariánské Hory

  • 4. uchazeč
    Název: ppm factum research s.r.o.
    IČ: 47121793
    DIČ: CZ47121793
    Sídlo: Bucharova 1281/2, 158 00 Praha 5

 

  • 5. uchazeč
    Název: Sdružení PROCES - Centrum pro rozvoj obcí a regionů, s.r.o. a ACCENDO - Centrum pro vědu a výzkum, o.p.s.
    IČ: 28576217 a 28614950
    DIČ: CZ28576217 a CZ28614950
    Sídlo: Švabinského 1749/19, 702 00 Ostrava

 

  • 6. uchazeč
    Název: Navreme Boheme, s.r.o.
    IČ: 27230881
    DIČ: CZ27230881
    Sídlo: U SmaltovnyU Smaltovny 25, 170 00 Praha 7

 

  • 7. uchazeč
    Název: Univerzita Hradec Králové
    IČ: 62690094
    DIČ: CZ62690094
    Sídlo: Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové

 

  • 8. uchazeč
    Název: AUGUR Consulting, s.r.o. 
    IČ: 25358014
    DIČ: CZ25358014
    Sídlo: Rovniny 102, 748 01 Hlučín

Datum ukončení: 17. 12. 2014


 
Uveřejněno: 11. 7. 2014
 
Aktualizováno: 6. 5. 2016