| [Obec s rozšířenou působností: Vyškov] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ Typ lokality | Dům o dvou bytech K bydlení jsou využívány i sklepy a prádelna. | Poloha lokality v rámci obce | Centrum Lokalita je vzdálena cca 5 minut od centra. | Míra prostorového vyloučení | Žádné
Objekt je součástí běžné zástavby.
Sociálně nevyloučení žijí v těsném sousedství.
Základní občanská vybavenost je dobrá, služby jsou v dosahu deseti minut. | Stav domu/ů | Špatný Dům má narušenou statiku. V oknech jsou igelity, dům má prasklé zdi, střecha je propadlá. | Vybavenost domu/ů | Standardní výbava částečně chybí Vodovod neexistuje, voda se čerpá ze studny. Elektřina údajně v havarijním stavu. Topení na pevná paliva. | Vlastník nemovitosti | Obyvatelé Město dům prodalo za symbolickou cenu. Pozemek patří nadále obci. | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Dlouhodobě existující lokalita Sociální mobilita nebyla zaznamenána. |
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA Celkový počet obyvatel obce | 2 875 | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 26 – 50 | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 100 % |
Do 15 let | 63 % | Od 16 do 60 let | 37 % | Nad 61 let | 0 % |
Odhad vzdělanostní struktury: | |
Maximálně základní | 95 % | Střední bez maturity | 5 % | Střední s maturitou a vyšší | 0 % |
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY Celková míra nezaměstnanosti v obci | 10,20 % | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 100 % | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Někteří obyvatelé lokality příležitostně pracují „načerno“. |
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY Formy a míra výskytu | Ojedinělý výskyt krádeží (železo, ovoce). |
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | 91 – 100 % | Základní škola A | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola, 2 speciální třídy s programem zvláštní školy Celkový počet žáků: 332 | Odhad podílu romských žáků na škole | do 10 % | Existence přípravného ročníku | Ne | Aktivity a projekty | 3 asistenti pedagoga (plný úvazek, od roku 2001, v rámci projektu „Asistent“) doučování (zajišťují romští asistenti pedagoga) Projekt v rámci „Národního programu počítačové gramotnosti“ za podpory Ministerstva informatiky, společnosti Intel a Centra Internetu (práce s PC pro veřejnost, Romové se však neúčastní) | ESF a jiné zdroje financování | Programu rozvoje škol a školských zařízení Mají informace i praktické zkušenosti s ESF – využili pro vybavení a nákup pomůcek pro speciální třídy |
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje. | Funkce romského poradce | Ne | Aktivity a projekty | Zkušenosti s přípravou a realizací infrastrukturně zaměřených projektů. | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Dotace od ÚP |
Nestátní neziskové organizace | |
Nebyla identifikována žádná NNO. | |
Nebyl identifikován žádný další subjekt. | |
|
|
|