| [Obec s rozšířenou působností] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ Typ lokality | Menší dvoupodlažní dům o 6 bytových jednotkách se statutem holobytů pro neplatiče nájemného | Poloha lokality v rámci obce | Běžná zástavba
Lokalita se v zástavbě podél Labe. | Míra prostorového vyloučení | Žádné
Sociálně nevyloučení obyvatelé bydlí cca 15 metrů od objektu, v okolní zástavbě.
Základní občanská vybavenost je v dosahu cca 6 – 20 chůze pěšky nebo cca 15 minut za použití prostředků hromadné dopravy. | Stav domu/ů | Solidní
Jedná se o starší dům. Objekt má vykopnuté vstupní dveře a i dveře uvnitř objektu jsou částečně rozbité. Některá okna jsou rozbitá. Částečně zničené jsou i vnitřní prostory.
V okolí je nepořádek | Vybavenost domu/ů | Část standardní výbavy chybí
Topí se zde elektrickými přímotopy.
Voda je dostupná jen ve společných sociálních zařízeních.
Do domu není zaveden plyn. | Vlastník nemovitosti | Obec | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Lokalita vzniklá nově řízeným sestěhováním
Lokalita vznikla jako holobyty pro neplatiče, kteří byli vystěhováni z městských nájemních bytů. Většina obyvatel zde bydlí dlouhodobě. |
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA Celkový počet obyvatel obce | 51 820 | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 15 – 25 | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 92 % |
Odhad věkové struktury: Do 15 let | Informace nezjištěna | Od 16 do 60 let | Informace nezjištěna | Nad 61 let | 0 % |
Odhad vzdělanostní struktury: Maximálně základní | Informace nezjištěna | Střední bez maturity | Informace nezjištěna | Střední s maturitou a vyšší | Informace nezjištěna |
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY Celková míra nezaměstnanosti v obci | 14,20 % | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 100 % | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Někteří příležitostně pracují „načerno“. Někteří si přivydělávají sběrem železného šrotu. |
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY Formy a míra výskytu | Ojediněle se zde vyskytují drobné krádeže, narkomanie (toluen) a alkoholismus. |
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA Informace o školství v souvislosti s touto lokalitou nezjištěny INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní samospráva Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje.
V současné době se v rámci komunitního plánování vypracovává analýza potřeb v sociální sféře, ve které je jedna část věnována menšinám. Funguje zde koordinační skupina Drogově závislí a etnické menšiny. | Funkce romského poradce | Ano (Od roku 2005 funkci na půl úvazku vykonává terénní sociální pracovník.) | Aktivity a projekty | Podporují NNO, které působí v oblasti integrace sociálně vyloučených skupin obyvatel. Ve spolupráci s těmito NNO se připravuje komunitní plán.
Plánují zřízení nízkoprahového zařízení.
Spolupracují s Úřadem práce při realizaci programu „Návrat“ pro mladé, dlouhodobě nezaměstnané. | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají praktické zkušenosti s EQUAL.
APZ
Phare |
Nestátní neziskové organizace Občanské sdružení Indigo
Havlíčkova 25, Jílové u Děčína | Aktivity a projekty:
Ve spolupráci s DDM provozují v prostorách jedné místní školy nízkoprahové zařízení „Centrum Kamarád“ (pro děti 6 – 15 let). V rámci centra nabízejí volnočasové aktivity a doučování. Docházejí sem romské i neromské děti.
Financování:
O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti nemají.
Komunitní nadace Ústí nad Labem
Město Děčín
Sponzorské dary | Charitní sdružení Děčín – Občanská poradna
Husovo nám 99/13 (sídlo)
Palackého 1226/17 (poradna) | Aktivity a projekty:
Poskytují všeobecné sociálně – právní poradenství, provozují poradnu pro zaměstnávání.
Realizuje projekt „Pomozme si navzájem I., II.“, v rámci kterého terénní sociální pracovník dochází do rodin (smlouva o asistenční službě v pěti vybraných romských rodinách).
Dále realizují projekt „Společné soužití“, v rámci kterého je poskytováno poradenství pro romské NNO.
Ve spolupráci s Úřadem práce realizují projekt „Romové chtějí pracovat“ (je do něj zařazeno 79 klientů, zaměstnání našlo 29 osob).
Dále realizují projekt „Poradenství pro nezaměstnané nad 50 let“.
Zajišťují doučování dětí v rodinách.
Financování:
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti mají s OP RLZ.
MPSV
Ústecký kraj
Phare
Úřad práce |
Jiný subjekt Nebyly identifikovány žádné další subjekty | |
|
|
|