| [Obec s rozšířenou působností] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ Typ lokality | Činžovní dům pro sociálně slabé
Celkem 9 bytů velikosti 1+0 (se společným sociálním zařízením na chodbě) či 2+1 (1. kategorie) | Poloha lokality v rámci obce | Centrum
Lokalita se nachází cca 5 minut chůze od centra.
| Míra prostorového vyloučení | Žádné
Dům je součástí zástavby.
Sociálně nevyloučení žijí v domech v bezprostřední blízkosti.
Základní občanská vybavenost je v dosahu cca deseti minut chůze.
| Stav domu/ů | Bezvadný
Dům je ve velmi dobrém stavu. Objekt je po rekonstrukci.
| Vybavenost domu/ů | Standardní výbava
Některé byty nemají vlastní sociální zařízení (viz výše).
| Vlastník nemovitosti | Obec | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Lokalita vzniklá nově řízeným sestěhováváním
Byty jsou přidělovány ve výběrovém řízení sociálně slabým občanům (na základě bodového systému). Na rozhodování o přidělení bytu se podílí bytový a sociální odbor.
|
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA Celkový počet obyvatel obce | 12 323 | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 51 – 75 | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 75 %
Velká fluktuace obyvatel |
Odhad věkové struktury: Do 15 let | Informace nezjištěna | Od 16 do 60 let | Informace nezjištěna | Nad 61 let | Informace nezjištěna |
Odhad vzdělanostní struktury: Maximálně základní | 100 % | Střední bez maturity | 0 % | Střední s maturitou a vyšší | 0 % |
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY Celková míra nezaměstnanosti v obci | 9,40 % | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 100 % | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Někteří vykonávají příležitostně práce „načerno“.
|
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY Formy a míra výskytu | Nebyly zaznamenány žádné výrazné problémové jevy.
|
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | 61 – 70 % | Základní škola A | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola
Celkový počet žáků: 774 | Odhad podílu romských žáků na škole | do 10 % | Existence přípravného ročníku | Ne | Aktivity a projekty | Nabízejí volnočasové aktivity (PC).
| ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. | Základní škola B | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: zvláštní škola a rehabilitační program pro děti s kombinovanými vadami
Celkový počet žáků: 104 | Odhad podílu romských žáků na škole | 51 – 60 % | Existence přípravného ročníku | Ne
Před cca 8 lety přípravný ročník při škole fungoval, ale jeho příslušnost ke speciální škole se neosvědčila.
| Aktivity a projekty | Působí zde 1 asistentka pedagoga.
Organizují volnočasové aktivity (dramatický kroužek, sport, náboženství – vše dětmi z lokality využíváno) a doučování (dětmi z lokality využíváno).
Organizují opakované exkurze na SOU s cílem motivace žáků k přihlášení se na učiliště. Dopad je však mizivý.
Relativně vysoký počet romských žáků hodlají reflektovat v právě zpracovávaném školním vzdělávacím programu.
| ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. Zpracování projektů považují za příliš náročné.
|
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní samospráva
Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje.
| Funkce romského poradce | Ne | Aktivity a projekty | Působí zde 1 TSP (1/2 úvazek, od roku 2003).
Rekonstruovali byty v lokalitě.
V roce 2003 zřídili komisi pro etnické skupiny, která se schází 1x měsíčně.
| ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, reálné zkušenosti zatím nemají.
|
Nestátní neziskové organizace
Naděje
Husova 156 | Aktivity a projekty:
Od roku 1998 spravují objekty v lokalitě A. Provádějí zde terénní sociální práci, poskytují sociální poradenství.
Přes den otevřena klubovna, kde jsou organizovány volnočasové aktivity pro děti.
Financování:
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti mají.
| Slunce svítí pro všechny
Pražská 72 | Aktivity a projekty:
Zajišťují volnočasové aktivity a doučování.
Financování:
O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. Zpracování projektu považují za příliš náročné.
|
Jiný subjekt
Odborné učiliště a Praktická škola Chroustovice
Chroustovice 1 | Aktivity a projekty:
Ve spolupráci s Úřadem práce zajišťují povinné praxe v závodech a soukromých firmách s možností následného pracovního uplatnění (učební obory zahradník, kuchař, švadlena).
Financování:
Informace nezjištěna |
|
|
|