| [Obec s rozšířenou působností] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ Typ lokality | Dva bytové domy: Třípatrový dům o 44 bytech velikosti 1+1 a 2 bytech velikosti 2+1; Dvoupodlažní dům se zvýšeným přízemím o 9 bytech velikosti 1+1 | Poloha lokality v rámci obce | Centrum Lokalita se nachází 200 – 300 metrů od centra. | Míra prostorového vyloučení | Žádné Sociálně nevyloučení žijí v těsném sousedství.
Základní občanská vybavenost je v dosahu deseti minut chůze. | Stav domu/ů | Solidní V zanedbaném stavu jsou především společné prostory domů.
Jeden z objektů byl adaptován na bytové jednotky cca před 10 lety, druhý dům (postavený v roce 1940) prošel rekonstrukcí v roce 2002 (nová okna, rozvody a sprchové kouty) | Vybavenost domu/ů | Standardní výbava | Vlastník nemovitosti | Obec | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Kombinace dlouhodobé existence a „přirozeného“ sestěhovávání V jednom domě žijí „starousedlíci“, do druhého se postupně od roku 1997 stěhují sociálně slabší obyvatelé. Sociální mobilita nebyla zaznamenána. |
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA Celkový počet obyvatel obce | 22 259 | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 51 – 75 | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 41 % |
Do 15 let | 46 % | Od 16 do 60 let | 54 % | Nad 61 let | 0 % |
Odhad vzdělanostní struktury: | |
Maximálně základní | 95 % | Střední bez maturity | 4 % | Střední s maturitou a vyšší | 1 % |
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY Celková míra nezaměstnanosti v obci | 8,20 % | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 100 % | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Několik obyvatel lokality příležitostně pracuje, obvykle „načerno“. Někteří si přivydělávají sběrem železa, jablek či bezinek. |
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY Formy a míra výskytu | Ojedinělý vyskyt prodeje drog, drobné krádeže. Problémem je zadlužování u firem půjčujících na vysoký úrok. |
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | Informace nezjištěna | Základní škola A | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola Celkový počet žáků: 773 | Odhad podílu romských žáků na škole | do 10 % | Existence přípravného ročníku | Ne | Aktivity a projekty | Nejsou realizovány žádné specifické projekty. | ESF a jiné zdroje financování | Informace nezjištěna |
Základní škola B | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola, zvláštní škola, pomocná škola Celkový počet žáků: 219 | Podíl romských žáků na škole | do 10 % | Existence přípravného ročníku | Informace nezjištěna | Aktivity a projekty | Volnočasové aktivity Nejsou realizovány žádné specifické projekty. | ESF a jiné zdroje financování | Informace nezjištěna |
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje.
V rámci probíhajícího komunitního plánování byla ustanovena pracovní skupina pro sociálně nepřizpůsobivé. | Funkce romského poradce | Ne | Aktivity a projekty | Projekt „Výchovně rekreační tábor pro děti sociálně vyloučených“. | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti – SROP (projekt na komunitní plánování). |
Nestátní neziskové organizace | |
Sekce romských poradců
Dobrovského 1 | Aktivity a projekty: Projekt „Zlepšování uplatnitelnosti Romů na trhu práce“ – v jeho rámci probíhají tři kurzy:
Kurz práce na PC (15 účastníků)
Manažerský kurz – poradce pro osobní rozvoj (15 účastníků) poradenství Financování: O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Podán projekt do OPRLZ zaměřený na zvýšení zaměstnanosti. Dotace od MPSV |
Nebyl identifikován žádný další subjekt. | |
|
|
|