|
[Obec s rozšířenou působností: Uherské Hradiště]
DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ
Typ lokality
|
Komplex cca 7 unimobuněk
|
Poloha lokality v rámci obce
|
Periferie
|
Míra prostorového vyloučení
|
Částečné
Sociálně nevyloučení žijí zhruba ve vzdálenosti 100 – 200 metrů od lokality.
Občanská vybavenost a služby jsou v dosahu cca 20 minut pěší chůze.
|
Stav domu/ů
|
Solidní
|
Vybavenost domu/ů
|
Standardní výbava
|
Vlastník nemovitosti
|
Obyvatelé lokality / Jiné soukromé osoby či firmy
Majitelem jsou jejich obyvatelé a soukromá firma.
|
Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu
|
Lokalita vzniklá nově „přirozeným“ sestěhováváním
Lokalita vznikla jako náhradní bydlení po záplavách roku 2002.
Nezaznamenána žádná sociální mobilita.
|
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA
Celkový počet obyvatel obce
|
6 727
|
Odhad počtu romských obyvatel lokality
|
51 – 75
|
Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality
|
100 %
|
Odhad věkové struktury:
Do 15 let
|
Informace nezjištěna
|
Od 16 do 60 let
|
Informace nezjištěna
|
Nad 61 let
|
Informace nezjištěna
|
Odhad vzdělanostní struktury:
Maximálně základní
|
100 %
|
Střední bez maturity
|
0 %
|
Střední s maturitou a vyšší
|
0 %
|
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY
Celková míra nezaměstnanosti v obci
|
32,20 %
|
Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality
|
100%
|
Formy zabezpečení obživy
|
Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách.
Některé ženy si přivydělávají podomním prodej oblečení.
|
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY
Formy a míra výskytu
|
Sociálně problémové jevy se v této lokalitě nevyskytují.
|
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA
Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním
|
do 10 %
|
Základní škola A
| - - |
Vybrané informace o škole
|
Vzdělávací program: základní škola
Celkový počet žáků: 773
|
Odhad podílu romských žáků na škole
|
do 10 %
|
Existence přípravného ročníku
|
Ne
|
Aktivity a projekty
|
1 asistent pedagoga (od roku 1998)
Doučování je zajišťováno individuálně podle potřeby (asistent pedagoga doučuje i doma).
Nabízejí volnočasové aktivity (25 kroužků). Romské děti je navštěvují.
|
ESF a jiné zdroje financování
|
Informace nezjištěna
|
|
|
Základní škola B
| - - |
Vybrané informace o škole
|
Vzdělávací program: zvláštní škola, pomocná škola, MŠ, škola při nemocnici
Celkový počet žáků: cca 170
|
Odhad podílu romských žáků na škole
|
11 – 20 %
|
Existence přípravného ročníku
|
Ne
|
Aktivity a projekty
|
1 asistent pedagoga (již od 90. let)
Běžné volnočasové aktivity
|
ESF a jiné zdroje financování
|
Informace nezjištěna
|
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA
Místní samospráva
Místní koncepce integrace
|
Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje.
|
Funkce romského poradce
|
Ne
|
Aktivity a projekty
|
1 TSP (od roku 2004)
|
ESF a jiné zdroje financování
| K ESF bližší informace nezjištěna
TSP financován z prostředků Rady vlády pro záležitosti romské komunity
|
Nestátní neziskové organizace
Charita Uherské Hradiště
Na Stavidle 1266
|
Aktivity a projekty:
Provozují nízkoprahové centrum pro děti a mládež „Tulip“, kde jsou nabízeny volnočasové aktivity (společenské hry, poslech hudby, break dance, promítání filmů, stolní tenis, stolní fotbal, výtvarná dílna aj.). Pro mladé starší 15 let funguje večerní „T-klub“. Centrum poskytuje poradenství a realizuje streetwork.
Financování:
MPSV
MŠMT
Zlínský kraj
Město Uherské Hradiště
|
Jiný subjekt
Úřad práce
|
Aktivity a projekty:
Pořádají rekvalifikace, Romové se jich ale účastní minimálně (ze zkoumaných lokalit žádní).
Spolupodílejí se na realizaci standardních celokrajských přípravných i rekvalifikačních programů ze zdrojů ESF.
Financování:
O možnosti čerpat prostředky z ESF jsou informováni, zkušenosti mají.
|
|
|
|