| [Obec s rozšířenou působností: Jičín] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ Typ lokality | Budova bývalého nádraží | Poloha lokality v rámci obce | Periferie
Lokalita se nachází na konci vesnice.
| Míra prostorového vyloučení | Částečné
Nejbližší sociálně nevyloučení obyvatelé bydlí cca 20 metrů od lokality.
Základní občanská vybavenost je v dosahu cca 8 – 15 minut chůze nebo cca 30 minut autobusem v Jičíně či Kopidlnu.
| Stav domu/ů | Špatný
V roce 2001 byl objekt částečně rekonstruován (vybudovány nové koupelny). Nyní je stav špatný, některá okna jsou rozbitá (jsou v nich pouze igelity), dům má popraskanou omítku, která místy opadává. Okolo objektu se hromadí odpadky.
| Vybavenost domu/ů | Část standardní výbava chybí
Topí se tuhými palivy.
Elektřina je v současnosti odpojená, svítí se svíčkami. Z toho důvodu zde není k dispozici teplá voda.
| Vlastník nemovitosti | Jejich obyvatelé | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Lokalita vzniklá nově řízeným sestěhováním
V roce 2001 byly do lokality přestěhovány dvě rodiny z Mladé Boleslavy.
|
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA Celkový počet obyvatel obce | 835 | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 15 – 25 | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 100 % |
Odhad věkové struktury: Do 15 let | 57 % | Od 16 do 60 let | 43 % | Nad 61 let | 0 % |
Odhad vzdělanostní struktury: Maximálně základní | 100 % | Střední bez maturity | 0 % | Střední s maturitou a vyšší | 0 % |
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY Celková míra nezaměstnanosti v obci | 13,60 % | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 100 % | Formy zabezpečení obživy | Všichni obyvatelé jsou závislí na sociálních dávkách. Někteří příležitostně pracují „načerno“. Někteří si přivydělávají sběrem barevných kovů.
|
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY Formy a míra výskytu | Významně jsou v lokalitě zastoupeny krádeže, ojediněle pak lichva a gamblerství.
|
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | 61 – 70 % | Základní škola A | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola
Celkový počet žáků: 155 | Odhad podílu romských žáků na škole | do 10 % | Existence přípravného ročníku | Ne | Aktivity a projekty | Nerealizují žádné specifické aktivity a projekty.
V budoucnosti by chtěli podat projekt zaměřený na volnočasové aktivity.
| ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, zkušenosti zatím nemají. |
Základní škola B | - - | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: zvláštní škola, pomocná škola
Celkový počet žáků: 157 | Odhad podílu romských žáků na škole | Informace nezjištěna | Existence přípravného ročníku | Ne | Aktivity a projekty | Nerealizují žádné specifické aktivity a projekty.
| ESF a jiné zdroje financování | Informace nezjištěna |
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní samospráva Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje.
| Funkce romského poradce | Ne (Obec s rozšířenou působností: Jičín) | Aktivity a projekty | Nerealizují žádné specifické aktivity a projekty.
| ESF a jiné zdroje financování | |
Nestátní neziskové organizace Nebyly identifikovány žádné NNO. | |
Jiný subjekt Nebyly identifikovány žádné další subjekty. | |
|
|
|